Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mieleeni tuli että miten mun 105hp escortti on kuristettu verrattuna tuohon tehokkaampaan versioon? onko se vain boksin säädöt on eriävät vai onko jo teknillisiä muutoksia tehty? jos on niin mitä?
yritin metsästää netistä avustavia linkkejä mutten löytäny kun ek-pätkien aikoja
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Volmari kirjoitti:mieleeni tuli että miten mun 105hp escortti on kuristettu verrattuna tuohon tehokkaampaan versioon? onko se vain boksin säädöt on eriävät vai onko jo teknillisiä muutoksia tehty? jos on niin mitä?
yritin metsästää netistä avustavia linkkejä mutten löytäny kun ek-pätkien aikoja
eikös siitä jotain puhetta ollu et se olis kuristettu sil kaasuläppä kotelolla tai jollain imu puolelta löytyvällä hässäkällä
Kaasuläppä ja ilmamassamittari on isommat, nokat on erilaiset(jouset?) eri ECU. ECUn softassa on jotain pientä viilausta, toimii moitteettomasti myös vanhalla boksilla. Imusarja samalainen molemmissa malleissa, jollei joltain löydy mittatietoja eroista. Muita eroja ei ole.
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
miltäs tälläinen kuullostaa: nokat vaihtoon. ja boksi t. muukkoselle, peltipakosarja ja rööristö isommaksi? aijuu ja sitten se pirun vapari.
nyt kun katselin kent:in nokka-akseleita niin en tajunnut niistä mitään kun eri astelukuja alkoi vilisemään siellä. katsoin ko. akseleita moposportista. ja en keksinyt mitään mikä olisi sopiva mun pataan.
auttakkee tietämätöntä.
Ps. mitäs ne kaiken maailman asteet siellä loppujenlopuksi tarkoittaa, esimerkkejä kaivataan.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
274°= imunokan aukiolo asteet 278°=pakonokan aukiolo asteet 109°=overlap=kauanko venttiilit ovat yhtä aikaa auki
11,10mm=nosto=paljonko venttiili aukeaa
Mikäli brittejä on uskominen saa vakiosta 2.0:sta kentin FZ2001 nokilla, 40mm läppärungoilla ja säädettävällä moottorinohjauksella 185 heppaa.
Mitä vakio nokilla irtoaa 1.8:sta selviää kun saadaan vanhakoppanen nippuun.
Mitä noihin nokkien asteisiin tulee, se viimeinen asteluku tarkoittaa nokkienvälistä kulmaa ei overlappia.
Tossa mainitussa nokassa overlap on 58 astetta.
country sedan kirjoitti:Mikäli brittejä on uskominen saa vakiosta 2.0:sta kentin FZ2001 nokilla, 40mm läppärungoilla ja säädettävällä moottorinohjauksella 185 heppaa.
Mitä vakio nokilla irtoaa 1.8:sta selviää kun saadaan vanhakoppanen nippuun.
Mitä noihin nokkien asteisiin tulee, se viimeinen asteluku tarkoittaa nokkienvälistä kulmaa ei overlappia.
Tossa mainitussa nokassa overlap on 58 astetta.
ai no juu.. sitten se on varmaankin se en edes ajatellu sen kummennin
Mie kyl vaihtaisin kyl jo motin kun noin paljon joutuu muuttaa. Kumminkin kun motin avaa ni kannattaa tehä pieni muotoinen kunnostus remontti hoonaus uudet renkaat ja laakeriliuskat ja niin poispäin plus kaikki muutos osat siihen päälle vielä. Paljonkohan maksaa 1.8litranen Zetecin vaihto se tehokkaampi motti, jossain kuka niitä välittelee. Mie hommaisin kyl 2litrasen mielummin ja laittais sen, sais vähän alavääntöö lisää myöskin tehoja enempi
1.8 85kW/115hv Zetecillä on kyllä hyvä "alavääntö"!
Vitosella vääntää hyvin 40km/h vauhdissa, ei kylläkään kiihdy tuosta formuloiden tahdissa, pitää siis pykältää jos haluaa kiihdyttää, mutta kyse oli väännöstä? 8)
Minä yleensä pompottelen kaupunkissa kolmosella vaikka vauhti vaihtelee 20-120, risteyksetkin vedän kolmosella, siis kaupunkissa!
Olen huomannut että kun vaihtaa pykälää tai paria pienemmälle ja painaa kaasun pohjaan, niin tehojakin löytyy riittävästi, siis tuollaiselle "mopolle", alle 10s 0->100km/h!
Noniin, nyt on Fiesta käynyt penkissä. 122hv@5400rpm laskennallista konetehoa ja vääntöä 178Nm@4000rpm. Mikä mukavinta, käyrät nousevat tasaisesti ja vääntöä on tarjolla välillä 2100-4500rpm yli 165Nm Seokset lähellä optimaalista koko aluella joten ilman raudan vaihtoa ei muutoksia saa aikaan.
Regu kirjoitti:Autodata valehtelee(?) 115hp mallin puristukseksi 9.1:1
ja 130hp mallissa 10.0:1
Mun Autodata näyttää sekä 105 että 130 mallille puristukset 10.0:1...
Itselläni on projektina 89'Xr2i, koneeksi on hankittu 1.8 Zetec (105), läppärungot, ja MS-Efi... Kansi on työn alla, peltisarja tod.näk laivassa tulossa ja 2.0 Mondeon nokat hakusessa...