Soittimen vaihto toiseen - mitä muuta tarvitaan kuin uusi soitin?

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
Makkone
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Huhti 2017 10:16

Soittimen vaihto toiseen - mitä muuta tarvitaan kuin uusi soitin?

Viesti Kirjoittaja Makkone »

Vähän voi olla tyhmäkin tämä seuraava kysymys, mutta kun ei ole ennen tehnyt, niin tietoa ei tässä kohtaa ole.

Käytössä kakkosautona vm. -08 Fiesta, jossa radiona / soittimena Fordin oma alkuperäinen soitin. Vähän kutkuttelisi ostaa siihen uusi laite, semmoinen josta löytyy myös bluetooth ja jolla voi sitten soitella poppia myös puhelimen kautta.

Sen verran olen ymmärtänyt, että uusi soitin olisi hyvä olla 2-din -mallinen, niin ei tarvitse sitten muita koteloita hankkia tukkimaan sitä isoa reikää, mikä alkuperäisen soittimen poistosta jää. Mitään hirmu kallista soitinta en ole hankkimassa, mutta kuitenkin parempaa kuin se nykyinen.

Soittimen irrotuksesta uskon selviäväni hyvinkin ja miksen myös uuden asennuksesta. Mutta kysymys onkin, että tarvitseeko tuossa sen soittimen lisäksi hankkia jotain muitakin osia kuin itse soitin? Jotain johtosarjaa tai antennin väliosaa? Uusia peitelevyjä (vai mitä ne nyt ovatkaan)? Jotain muuta huomioitavaa? Noita näyttää kovasti olevan myynnissä erinäisissä paikoissa ja kun ei ennen ole tätä vaihtoa tehnyt, niin en osaa itse arvioida noiden tarvetta.

Olisiko muuten järkevämpää ostaakin semmoinen fyysisesti pienempi (1-din) soitin ja kuitenkin kotelolla peittää se aukko? Siis sitä ajatellen, jos joskus tulevaisuudessa autonvaihdon yhteydessä vaihtaakin tuon alkuperäisen soittimen takaisin Fiestaan ja ottaa sen itse ostetun soittimen itselleen sillä ajatuksella, että sen ehkä asentaisi sitten taas itselle uuteen autoon, jos siinä onkin joku ei niin hyvä soitin.
Chrissee
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Joulu 2016 07:36

Re: Soittimen vaihto toiseen - mitä muuta tarvitaan kuin uusi soitin?

Viesti Kirjoittaja Chrissee »

Itse ainakin viimekesänä tilasin ebaysta uuden soittimen tuohon omaan mk4 mondeoon. Soitin ainakin meni mulla paikoilleen mukisematta eikä tarvinu mitää muuta ostaa ku itse soitin. Eikä vaihtaminenkaan ollu kova homma. Pultit veks, uus paikoillee ja pultit kiinni. En sitten tiedä jos ostat niin sanotusti "yleissoittimen" nii mitä auton ajotietokone siitä tykkää. Tuo minkä tilasin nii se oli ainakin tarkoitettu vain ja ainoastaan Fordiin.
seppo1
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Elo 2013 16:30

Re: Soittimen vaihto toiseen - mitä muuta tarvitaan kuin uusi soitin?

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

Jollei se uusi hankkimasi radio/soitin ole tarkoitettu nimenomaan Foordiin, joudut hankimaan ainakin välijohtosarjan ja mahdollisesti myös nuo muut mainitsemasi osat.
poppelipuu
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Heinä 2008 20:54

Re: Soittimen vaihto toiseen - mitä muuta tarvitaan kuin uusi soitin?

Viesti Kirjoittaja poppelipuu »

Tällä saa bluetoothin, handsfreen ja USB/SD-lukijan alkuperäissoittimeen http://www.yatour.net

Itselläni on mk1 Focuksen 6000CD-mankan jatkona tuollainen ja olen tosi tyytyväinen.
Vastaa Viestiin