Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Poppikoneet ja niihin liittyvä keskustelu
Jerkkola
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Huhti 2016 14:20

Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Viesti Kirjoittaja Jerkkola »

Moi,

Ostettiin vaimon kanssa käytettynä 2013 Focus ja jälkeenpäin tuli mieleen että perinteinen aux jack olisi kiva. Autossa on kyllä USB-portti etupenkkien välissä olevassa lokerossa, mutta tuota kautta on hieman hankala saada esim Spotifya kuulumaan. Bluetoothia ei autossa ole ja noilla BT FM-lähettimillä kikkailtiin jo edellisen Focuksen kanssa.

En ole täysin perillä Fordin radioiden malleista, mutta tässä linkki kuvaan, jos joku tunnistaa https://i.ytimg.com/vi/LOL6_PxGJTQ/hqdefault.jpg

Kysymys onkin, saako tuohon jotenkin helpohkosti itse jälkiasennettua aux jackin ja mistä saan ostettua tarvittavat osat?
partsi
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Joulu 2016 11:43

Re: Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Viesti Kirjoittaja partsi »

Hyvä kysymys!
Ostin myös käytetyn 2013 Trend Wagonin juuri viikko sitten ja olen paininut nyt saman ongelman kanssa. Youtubesta löytyy erilaisia jälkiasennusohjeita AUX-liitännöille, mutta mitään täysin vakuuttaa en ole löytänyt.

https://www.youtube.com/watch?v=e7Bj12iReEs
kalle_a
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Syys 2016 11:42

Re: Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Viesti Kirjoittaja kalle_a »

Eikös noissa ole USB liitin, jonka avulla saa musiikin kuuluviin? Tuon (2012-2013) ikäisen Focuksen käyttöohjekirja kertoo seuraavaa:
Ulkoiset laitteet voidaan kiinnittää lisäpistokkeen ja USB-portin avulla. Pistoke on sijoitettu keskikonsoliin. Kun valitsette lisälaitetulon CD/AUX-näppäimellä, auton kaiutinjärjestelmä alkaa toistaa tätä toistolähdettä
Se onkin sitten toinen juttu, miten auto tunnistaa puhelimen/soittimen josta musiikkia yritään USB:n kautta tuoda. Jossain oli mainittu että tuo USB-yksikkö on iPod-toiminnolla, eli toiminee vain iPodin kanssa? Tuossa USB-liittimessä saattaa myös toimia musiikilla ladattu USB-tikku.
Mutta kannattaa tsekata omistajan käsikirjasta. Siellä nuo liitännät / toiminnot on yleensä kattavasti selvitetty.


FordinEtis järjestelmästä voi myös tarkistaa mitä autoon on tehtaalla asennettu ;)

Ja täältä löytyvät manuaalit netistä.
tecnos
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Touko 2017 11:21

Re: Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Viesti Kirjoittaja tecnos »

Iphone toimii ainakin piuhan päässä USB-liittimestä sekä mp3silla täytetty muistitikku. Itse olen käyttänyt myös pientä a2dp bluetooth palikkaa.Lumia ei suostunut toimimaan piuhan päässä. Androidia en ole testannut.

Edit lisäys: Androidi ei tunnistautunut piuhan päässä, joten iphone oli ainut luureista, joka pelaa johdon päässä.
fiikkus
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Marras 2009 21:50

Re: Ford Focus 2013 Trend ja AUX

Viesti Kirjoittaja fiikkus »

Vaatiiko tuo iphoneen jonkun apsin? Ei toimi ainakaan 6s puhelimella??
Vastaa Viestiin