Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Onkos kellään antaa vinkkejä, mistä löytyisi järjelliset ohjeet Brinkin CAN-toimisen vetokoukun sähkösarjan asentamiseen?
En ole saanut oikein tolkkua niistä ohjeista - varsinkaan optioista.
Kyseessä siis Motonetin myymä sarja: Brink 712053.

Kärry on siis Bensa-focus farmari, MK3 Ti-VCT 1.6 vuosimallia 2011 (titanium).
Mulla on kyllä Haynesin manuskakin, mutta se ei tunnu tietävän takakopan sulakeboksistakaan oikein mitään.
Ilmeisesti tuo uusi boksi pitää ohjelmoida autoon?
Mutta onko virta- ja CAN-narut tosiaan vedettävä konehuoneeseen asti?
Hoppa1
Viestit: 160
Liittynyt: 07 Kesä 2019 18:44

Re: Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja Hoppa1 »

Siltä näyttää yhdistetään soitiimen liittimeen.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Nyt taitaa pikkuhiljaa ruveta ohjeet aukeamaan.

Pitää katsoa, onko takakopassa sulakeboksi, ja jos on, löytyykö lähistöltä vihreä viisipiikkinen liitin (vaihtoehto 1) tai musta nelipiikkinen liitin (vaihtoehto 2). Muussa tapauksessa mennään vaihtoehdon 3 mukaan. kuvassa olevat numerot, kuten "21 - 25" tarkoittavat, ohjekuvia, jotka koskevat k.o. optiota.
Tämä siis heille, jotka ehkä tulevat pähkimään samaa myöhemmin.

Ohje löytyy tuolta (jos jotakuta kiinnostaa): https://www.winparts.nl/upload/product_ ... 483628.pdf .
Hoppa1
Viestit: 160
Liittynyt: 07 Kesä 2019 18:44

Re: Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja Hoppa1 »

Oletko kurkannut valmistajan sivuille löytyiskö sieltä mitään.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Hoppa1 kirjoitti: 26 Elo 2019 22:39 Oletko kurkannut valmistajan sivuille löytyiskö sieltä mitään.
Olen, ja olen etsinyt muualtakin - tuloksetta.
Vaan alkaa selvitä: Mulla on sulakeboksi takakopassa, ja sieltä otetaan sähköt. Niissä 4- tai 5-piikkisissä liittimissä on CAN-narut, ja CAN-askin narut vedetään niihin ryöstöliittimillä (jos liittimet sieltä pahvien takaa löytyvät - en ole vielä ehtinyt kurkkaamaan). Kivempi olisi, jos tietäisi mitä liittimiä ne ovat. Voisi hommata sellaiset, eikä tarvitsisi käyttää ryöstöliittimiä. Monet isommista liittimistähän Fordeissa ovat AMP:in superseal-liitinsarjaa (AMP on nykyisin TE-connectors). Siis ne tuon näköiset:
https://www.mouser.fi/ProductDetail/TE- ... lO5p8oQ%3D
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Brinkin sähkösarja MK3 focus farmariin

Viesti Kirjoittaja focst »

turboruuvi kirjoitti: 26 Elo 2019 23:20 Olen, ja olen etsinyt muualtakin - tuloksetta.
Vaan alkaa selvitä: Mulla on sulakeboksi takakopassa, ja sieltä otetaan sähköt. Niissä 4- tai 5-piikkisissä liittimissä on CAN-narut, ja CAN-askin narut vedetään niihin ryöstöliittimillä (jos liittimet sieltä pahvien takaa löytyvät - en ole vielä ehtinyt kurkkaamaan). Kivempi olisi, jos tietäisi mitä liittimiä ne ovat. Voisi hommata sellaiset, eikä tarvitsisi käyttää ryöstöliittimiä. Monet isommista liittimistähän Fordeissa ovat AMP:in superseal-liitinsarjaa (AMP on nykyisin TE-connectors). Siis ne tuon näköiset:
https://www.mouser.fi/ProductDetail/TE- ... lO5p8oQ%3D
Ne on ne liittimet mihin alkuperäinen boksi laitetaan.. ainakin kuvien mukaan näyttää samalta. On muuten huomattavasti yksinkertaisempi asentaa kun noita ohjeita katteli..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin