Transit eberspächer

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
peelo
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Joulu 2015 20:08

Transit eberspächer

Viesti Kirjoittaja peelo »

08 Transitin eberi temppuilee. Purin ja putsasin koko laitoksen. Eberin ja auton välinen pistoke oli aika mätä. Menin lyömään pistokkeen molemmin puolin piuhat poikki ja ajattelin iskee vaan piuhat yhteen tinaliitoksin. Noh, eberin ohjainlaitteesta lähtee nippu piuhoja 8 kpl ja eberin puoleissa pistokeessa on 6 kpl piuhoja ollut kiinni. auton päässä olevassa pistokkeessa sama 6 piuhaa. Jäin miettimään mitä nämä 2 yli jäävää piuhaa on? Jotenkin näytti että pistoketta on jo aiemmin yritetty korjata tai se oli kokkonaan vaihdettu.

Laite on fordin alkuperäis asennus jossa on pyöreä pistoke.
Löytyisikö täältä keneltäkään samanalaista kapistusta..? tai vaikka ohjain laite jos on tullut vaihdettua niin siitä voisi vilkaista.. :)

Tuota laitosta on vuosien varrella useempikin konkari yrittänyt rassata. kertalleen liene jo sisuksetkin uusittu kun niin hyvältä näytti.

Toimii oikein siihen asti kun lähtee eberi tulille päästää kunnon savut ja sammuu.
fiicus
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Marras 2018 13:55

Re: Transit eberspächer

Viesti Kirjoittaja fiicus »

Olisko noista linkeistä apua piuhojen selvittelyyn.
Kannattaa myös tarkistaa ettei, eberin pakoputki ole liian tukossa virtaus liian pieni.

Ford Transit 2.0 TD / 2.4 TDE
Huonokuntoisen Hydronic D5WSC lisälämmittimen korvaaminen Hydronic
D5WSC jälkimarkkinalämmittimellä -> https://www.heater.fi/fi/amfilerating/f ... le_id/303/

https://eberspacher-russia.ru/fabric-ma ... 484-de.pdf
:ford:
peelo
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Joulu 2015 20:08

Re: Transit eberspächer

Viesti Kirjoittaja peelo »

Jees! tarkastan tuon pakoputken huomenna.

Tuossa ohjeessa oli vaan kirjoitettu autonpuoleisesta pistokkeesta. Kun uudessa laitteessahan on tietenki pistoke valmiina kiinni :)

Mutta voihan tuosta päätellä asiaa toisinkin perin että kun kaaviossa eberin päässä on 8 piuhaa ja niistä 6 otetetaan vaan käyttöön.. silloin juurikin nämä kaksi piuhaa jäävät tyhjäksi..

Mikä on tuon lämpötila anturin toiminta periaate? kun lämpötila laskee se yhdistää virrat koneelle? jos lämpötila nousee jo laitteen ollessa käynnissä katkaseeko se virrat? taisin sijottaa sen anturi nutikan masiinan yläpuolelle... :mrgreen:
peelo
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Joulu 2015 20:08

Re: Transit eberspächer

Viesti Kirjoittaja peelo »

Kävin testaamassa pakoputken ja otin anturin irti. pöhisi hyvin ilman anturiakin kunnes sammui n. 3min kuluttua.

Ilmasin laitteen ilmaruuvin kautta kun sen asensin huollon jälkeen pakoilleen. n. 1,5litraa valuttelin siitä nestettä ulos. Vesipumpun pyöriessä kuuluu lotinaa. Mikä on oikea tapa ilmata tuo laitos?

nythän se on mukava puottaa sieltä alas kun on piuhat tinattu kiinni... :mrgreen: :mrgreen:
SportsVan2.2
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Marras 2018 19:14

Re: Transit eberspächer

Viesti Kirjoittaja SportsVan2.2 »

Morje,
Itsellä samanmoinen vekotin ja liittimiä crc:llä rassannut.. Sen lämpötila-anturin voi käsittääkseni jättää kytkemättä ja ei tällöin käynnistä lämmitintä pätkäajossa turhaan. Eli ihan hyvä ilman. Ilmauksesta ei ole kokemuksia, mutta koittaisin auto käydessä jostain ylempää löytää ruuvia tms jota raottaa. Ootko muuten nähnyt eperin pääsulaketta omassa ransussas? Itse etsinyt mutta en ainakaan johtosarjasta löytänyt enkä sulakerasioista. :ford:
Vastaa Viestiin