Sähköpeilit talvella

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Kämänen
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Loka 2018 09:56

Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Kämänen »

Kertokaa hyvät ihmiset, miten automaattisesti kääntyvät sähkötoimiset sivupeilit saa pois päältä? Mondeo 2,0 TDCi 140 PShift Titanium Wagon, 2012. Tänä aamuna auto jääkuorrutteen peitossa, ja peili alkoi kettuilemaan eikä toiminut kun oven avasin. Haluan laittaa peilin sivuun tarvittaessa itse, ettei hajoa pakkasilla koko roska.
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

juuri tuota ittekkin ihmetelly moisia peilejä,eivät ole Suomen talveen suunnitellut,turhia toimintoja.
Eipä tuommoisia mulla ole mutta luulen että jos niitä joku sähkömoottori kääntää niin eipä niitä saa itte mennä vääntelemään,ainoastaan vois saada pois toimimasta kun sulakkeen tms irrottaa,eriasia on mitä sitten tietoboxit sanoo? ehdottaako vikaa...
Eipä noita muitakaan sähkösäätösiä osia voi käsin käytää
Hampered
Viestit: 302
Liittynyt: 13 Helmi 2017 07:51

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Hampered »

Eiköhän tuo toiminto fordilla saada ohjelmoitua pois sopivaa rahasummaa vastaan...
:ford: Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)

Entiset
:ford: Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
:ford: Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
:ford: Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
:ford: Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Saa ohjelmoitua pois mutta en tiedä tekeekö Ford sitä. Samoten start/stopin saa ohjelmoitua pois.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Kummaa nykyaikana kun aian kaikki pitää tietokoneella ohjelmoida pois päältä/päälle enää ei katkasioihin voida luottaa... sillon ei mokomia ongelmia edes olisikaan kun voisi ihan napistä kääntää pois/päälle.
Kuinkahan paljon on pitäny insinöörin noitakin miettiä ennen ku on se ahaa lamppu syttyny heh.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Ainakin omassa uudessa Titanium -Foccarissa tuo löytyy jo valikosta, onneksi.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kämänen kirjoitti:Kertokaa hyvät ihmiset, miten automaattisesti kääntyvät sähkötoimiset sivupeilit saa pois päältä? Mondeo 2,0 TDCi 140 PShift Titanium Wagon, 2012. Tänä aamuna auto jääkuorrutteen peitossa, ja peili alkoi kettuilemaan eikä toiminut kun oven avasin. Haluan laittaa peilin sivuun tarvittaessa itse, ettei hajoa pakkasilla koko roska.
Mutuna sanoisin, että jos purkaa vähän peilin/oven rakenteita/suojuksia ja nyppäsee/leikkaa piuhat irti niin ei toimi enää sähköisesti..älä tee tätä kotona... :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Jep mutta ois kiva tietää herjaako tietokone sitten jotain...noo ei ole tuommosta että voi kotona kokeillakkaan,muutenhan sitä sitte voiskin.
Pahkeinen
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Joulu 2018 19:28

Re: Sähköpeilit talvella

Viesti Kirjoittaja Pahkeinen »

Mulla on 2015 Tourneo Connect ja tarttis kans saada peilit pysymään auki. Ohjekirjan mukaan ne on sulakkeen F25 takana, mutta paskat. Edelleen peilit lepattaa.. :(
Vastaa Viestiin