Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

Nyt kun oli muutama niin viileä aamu, että Webaston sai käynnistymään, päätin testata.
Painaisin normaalisti käyntiin ja viiden minuutin päästä kurkkasin pihalle ja ihmettelin kun mitään ei ole tapahtunut. Painaisin uudestaan ja käynnistyi heti. Kaukosäätimen ledi toimi täysin normaalisti, mutta vaihdoin kuitenkin pariston varmuuden vuoksi.
Kokeilin seuraavana aamuna uudestaan ja sama homma. Ensimmäisellä kerralla nappia pohjassa niin kauan että vihreä syttyy, mutta lämmitin ei käynnistynyt. convers+ pysyi pimeänä. Taas käynnistyi välittömästi toisella yrityksellä.

Outo homma, kun koko viimetalven toimi täysin virheettömästi joka kerran, vaikka käynnistykset tapahtui päivittäin noin 100m. päästä sisätiloista.

Aika epämiellyttävä ominaisuus, jos ledi kuittaa lämmittimen käynnistyneeksi, vaikka todellisuudessa se ei ole sitä?

Onko kokemuksia?
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
12/76
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Heinä 2018 08:09

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja 12/76 »

Samaa olen omassani huomannut. Auto siis 2011 Mondeo 1,6 Duratorq. Ostin auton tänä kesänä ja nyt kokeillut Webastoa. Tässä Webasto huollettu viime talvena. Kauko-ohjaimesta ei käynnisty ekalla yrittämällä, mutta tokalla lähtee päälle. Mikäli autolla on ajettu muutama tunti aiemmin, niin lähtee ekalla painalluksella. Kauko-ohjaimen patteri vaihdettu myös uuteen. Tänään kokeilin aamulla ajastuksella ja toimi hyvin. Paritin nyt uusiksi avaimen Webaston kanssa, eli sulake oli hetken irti.
Akun lepojännite n.12.5v. Seurataan tilannetta... Ilmoittele, jos syy löytyy.
Muilla samaa ongelmaa: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37610.0
12/76
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Heinä 2018 08:09

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja 12/76 »

Vähän väliaikatietoja...Autoon siis asennettu uusi lämmitin viime talvena...kyselin huollon tehneestä liikkeestä. Kokeilin siten, että auto yön ylläpitolaturissa, ei käynnistynyt ekalla. Tänään aamulla kokeilin siten, että avasin keskuslukituksen ja sitten ovi auki, että Convers-näyttö heräsi. Ekalla painalluksella käyntiin :o . Vaikuttaa siltä että lämmittimessä/kaukosäätimessä ei ole vikaa, vaan toi auton herättäminen on hiukan nihkeätä tolla weban kaukosäätimellä. Tämän "ominaisuuden" kanssa tulee kyllä toimeen, joten antaa olla. Ilmoittelen, jos joskus vika selviää.
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

Tänään kokeilin taas ja sama vika. Näyttö kyllä herää sekunniksi ja siinä lukee tuo aux heater on -ilmoitus, mutta sitten se pimenee. Taas toisella yrityksellä hienosti käyntiin.
Joku rele ehtii naksahtaa mutta muuta ei tapahdu.


Nyt kun muistelin, niin kokeilin viime kesänä heti seuraavana aamuna kun olin auton ostanut ja silloin se muuten teki tuon saman. Luulin että on liian lämmintä ja siksi ei käynnisty. Silloinkin naksahti, mutta en ajatellut tuota näytön reagointia silloin.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

Lisää havaintoja tapauksesta.

Nyt olen lämmittänyt kolmena aamuna peräkkäin ja käynnistynyt jokaisella kerralla ykkösellä.

Mulla käyttäytyy näköjään tuo näyttö niin, että kun painaa kakella käynnistyksen, se syttyy sekunniksi ja sammuu pariksi sekunniksi, jonka jälkeen syttyy taas ja lämmittimen käynnistyminen alkaa.

Eli olen itse lmeisesti ollut suurimman osan ongelmakertoja liian hätäinen ja survonut toista yritystä vaikka ei olisi ollut tarvetta?

Sillä syksyn ensimmäisellä kerralla se jäi kyllä käynnistymättä ykkösellä, siitä olen varma...
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
12/76
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Heinä 2018 08:09

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja 12/76 »

Kokeilin myös kaukosäädintä, kun oli pakkasen puolella. Molempina kertoina käynnistynyt ekalla. Ilmeisesti lämpötila vaikuttaa tuohon jotenkin erilailla, kuin ajastukseen. Hyvä juttu , jos oli vaan tästä kiinni.
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Re: Webaston kaukosäädin oikuttelee?

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

Juu. Kyllä se vaikuttaa nyt kun ollaan nollan tuntumassa ja pakkasen puolella, toimivan aivan normaalisti.
Tuo vain rassaa, että se puhaltaa sisälle liian voimakkaasti ja liian aikaisin.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
Vastaa Viestiin