Smartcharge pois?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Smartcharge pois?

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

Onko kukaan keksinyt helppoa tapaa saada fordin smartcharge älylataus pois käytöstä?
Kuga -16 TDCi:ssä akun jännite on ajossa noin 12,4-12,6v ja ajon jälkeen max 12,4V ja välillä jopa 12,1V.
Merkkiliikkeen kanta on, että lataus toimii normaalisti kun lataa noin 80%:iin akun... :(

Olisi kiva saada akku täyteen varsinkin talvikaudella lisälämmitintä ja kylmäkäynnistyksiä ajatellen. :?
Xenonien lisäpitkät lienee saavat myöskin samaa jännitettä ja ei ihmetytä ettei niistä paljon lisävaloa irtoa.
Viimeksi muokannut TDdi 03, 03 Heinä 2018 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaketson
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Joulu 2017 14:19

Re: Smartcharge pois?

Viesti Kirjoittaja jaketson »

Ite olen miettinyt galaxyssa samaa että ottais pois alylatauksen. Forscannilla tuo asetus löytyy. Voisin vaikka tänään kokeilla mitä tapahtuu. Jotenkin tuntuu hullulta että helteilläkin auto pitää akkujännitettä yleensä 15v tienoilla ja pitkän ajon jälkeen vasta laskee 13.4v
Oulu
jaketson
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Joulu 2017 14:19

Re: Smartcharge pois?

Viesti Kirjoittaja jaketson »

Eli sieltä löytyi battery sensor monitor. Sen otin pois käytöstä niin näyttäis että jännite pysyy nyt vakiona.
Oulu
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: Smartcharge pois?

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Eikös xenonvaloilla ole ihan omat kuristimet( tai mitkä niiden nimet sitten onkaan) jotka ne valot hoitaa? taitaapi olla vaan pahasta jos sinne liikaa voltteja työnnetään...ainakin yhdellä tuttavalla oli joku laittanu xeno lisärit ja sitten ottanu joku taas ne pois niin oli jääny ne kuristinboxit konehuoneesen,sitä en tiedä onko ne kuristimet JO tänäpäivänä suoraan lampuissakin??
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Re: Smartcharge pois?

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

Tessulandia kirjoitti:Eikös xenonvaloilla ole ihan omat kuristimet( tai mitkä niiden nimet sitten onkaan) jotka ne valot hoitaa? taitaapi olla vaan pahasta jos sinne liikaa voltteja työnnetään...ainakin yhdellä tuttavalla oli joku laittanu xeno lisärit ja sitten ottanu joku taas ne pois niin oli jääny ne kuristinboxit konehuoneesen,sitä en tiedä onko ne kuristimet JO tänäpäivänä suoraan lampuissakin??
Yritin alkuperäisessä viitata bi-Xenonien apuna oleviin H1 tuikkuihin, jotka lienee hieman alitehoiset, jos jännitettä ei ole tarpeeksi. ;)
bi-Xenonit on kyllä rankattu hyväksi TM:n toimesta ko. autossa, mutta epäilen että testit on ajettu labrassa vakiojännitteellä.
TDdi 03 kirjoitti:Xenonien lisäpitkät lienee saavat myöskin samaa jännitettä ja ei ihmetytä ettei niistä paljon lisävaloa irtoa.
Pitänee harkita laitteiden hommaamista tai jonkun harrastajan avun pyytämistä PK seudulta ennen talvea...
Vastaa Viestiin