Mondeo mk3 coming/leaving home valot

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Mondeomiäs21
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Huhti 2018 14:09

Mondeo mk3 coming/leaving home valot

Viesti Kirjoittaja Mondeomiäs21 »

Onkos porukka tehnyt itse noita saattovaloja ja miten? Onko jossain jotkut ohjeet koittanu ite ettiä mutta ei mistää tunnu löytyvän. Kyseinen auto 2007 vuoden limited edition.
Hampered
Viestit: 302
Liittynyt: 13 Helmi 2017 07:51

Re: Mondeo mk3 coming/leaving home valot

Viesti Kirjoittaja Hampered »

Vm. 06 focuksessa huomasin vahingossa.. kun auton on sammuttanut ja valoviiksestä vetää kerran (sama kuin pitkät kytkettäessä) syttyy auton lähivalot. Ja sammuvat hetken kuluttua... oliskohan juuri tuohon tarkoitukseen...
:ford: Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)

Entiset
:ford: Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
:ford: Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
:ford: Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
:ford: Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mondeo mk3 coming/leaving home valot

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mondeomiäs21 kirjoitti:Onkos porukka tehnyt itse noita saattovaloja ja miten? Onko jossain jotkut ohjeet koittanu ite ettiä mutta ei mistää tunnu löytyvän. Kyseinen auto 2007 vuoden limited edition.
Kait katoit jo guuglella, tossahan noi rattioikeellaohjeet on englanniksi..mistäköhän ne repii noita mitälie releitä ja diodeja:
http://www.talkford.com/community/page/ ... lights-r62

Guuglekääntäjäkin selvittää asia näin:

"Tulevat / lähtevät kotivaloja
Lähettäjä TalkFord, Dec 05 2013 07:28 PM. Viimeksi päivitetty 05.12.2013 07:28
Tulevat / lähtevät kotivalot Mondeoon

Info & vastuuvapauslauseke

En ota mitään vastuuta näistä ohjeista ja jos yrität tehdä tämän kaiken omalla.
Käytän jälkimarkkinoilla DRL-asetusta (ks. Linkki) OEM-sumuvalojen sijaan tulevina / poistuvissa kotivaloissa, joten näiden virrankulutukseen tarvitaan todennäköisesti eroja verrattuna sumuihin. Tein tämän mallin 2005 ST220: een automaattisilla ajovaloilla (kytkin "auto" -asennolla) ja jalkatilan valoilla, joita käytetään sekä johdotukseen modissa, joten johdotus voi olla erilainen.

Osat vaaditaan
DEI 528T -pulssiajastinrele
Vakioauto SPDT-rele
Jotkut johdotukset
1 diodi
Jotkut perustyökalut, ruuvitaltat (philips + torx), langankatkaisimet jne.
Ohjeet

Avautua
Ensimmäinen askel on poistaa paneeli ohjauspyörän alle. Tee tämä ensin irrottamalla nappikuulokkeen alla ajovalokytkimestä, irrota laatikko avaamalla se ja vetämällä sitä alhaalta ja liu'uttamalla se sitten ulos. Irrota sitten kolme Torx-pääruuvia (T20 tai T25) ohjauspöydän alapuolelta. Poista kaksi ruuvia (Philips) juuri poistetun laatikon takaa. Paneeli on nyt ripustettu paikalleen yhdellä leikkeellä. Vedä paneeli ulos, mutta ole varovainen sisäilman lämpötila-anturilla. Poista anturi ja heitä paneeli pois tieltä.
Seuraava askel on poistaa ajovalokytkin. Tämä tapahtuu asettamalla käsisi takana olevaan kytkentään, jossa on yksi kappaletta kytkimen päälle ja toinen kytkimen alapuolella. Työnnä leikkeet kohti toisiaan ja työnnä katkaisin ulos. Kiinnitä johtosuoja ja heitä kytkin pois tieltä.
johdotus

Luotan siihen, että kukaan tämän modin käyttämisestä käyttää yleismittaria tarkistaakseen, että alla olevat ohjeet ovat oikeita ja että he käyttävät oikeaa tapaa tehdä johdotus (juotos, silmukkaliitännät tai mikä tahansa mitä pidät)
Etsi ajovalokytkimestä PIN8. Tämän pitäisi olla sytytetty live (käytä yleismittaria tarkistaaksesi, että + 12V on vain, kun sytytys on päällä)
Ota SPDT-rele ja vedä lanka napin 8 päävalokytkimestä SPDT-tapille 85
Löydä pysyvä lankaverkko, käytin jalkavalon valoja. Muista, että tämä antaa valtuudet tulevalle / lähteville kotivaloille, joten kun käytät OEM-sumuja, varmista, että otat tämän riittävän suurelta sulakkeelta takaa. Vedä tämä johto SPDT: n nastaan ​​30.
Ota 528T ja vedä punainen (+ 12V) ja keltainen (Com 30) SPDT-tapille 87a.
Vedä ruskea lanka 528T-tapista 87 sumuihin +. En tiedä, missä tämä voi sijaita, koska en koskettanut OEM-sumujohtojen johdotusta. Jos haluat olla varma, sinun on otettava ylimääräinen SPDT ja tehtävä erillinen piiri sumuille (käytä ruskeaa lankaa vain laukaisuna ja saat virran suoraan akusta sulakkeella) . Mutta koska kaikki tuntui toimivan hyvin minulle, en vaivautunut tekemään tätä ...
Ota musta / valkoinen lanka 528T: stä (liipaisinsyöttö) ja vedä se jalkatilan maajohtoon, aseta diodi anodille kohti 528T: tä ja katodia (tavallisesti valkoinen kaistalla) kohti jalkatilan valoja. (Tämä johto on kytketty maahan, kun jalkatilan valot ovat päällä).
Etsi hyvä maadoituskohta ja kytke SPDT-nasta 86 ja 528T musta johto (maadoitus) tähän maahan.
Varmista kaikki avoimet johdot ja liitännät.
Testaa, että kaikki toimii ja säädä ajoaika 528T: lle tarvittaessa.
Sulkeminen
Löydä hyvä paikka teidän releet ja varmista ne siellä. Minulla on LHD-auto, joten en voi todella auttaa sinua siellä. Olen itse asiassa pannut kaiken selkäukkojen takia, koska alun perin halusin käyttää GEM: tä liipaisupulssin sijaan jalkatilan valaistuksen sijasta.
Aseta ajovalon kytkin takaisin paikalleen ja aseta kytkin takaisin.
Aseta paneeli takaisin ohjauspyörän alle.
Kiitos"
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin