Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Pitäis laittaa Transitiin moottorilämmitin. Tuohon on tarjolla Defan lohkolämmitin, joka asennetaan moottorin oikealle puolelle. Onko joku asentanut tuollaista itse ja oliko paha homma? Täytyykö purkaa paljon, että pääseen "pakkasproppuun" käsiksi?
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
mtalo
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Helmi 2018 23:30

Re: Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja mtalo »

Kuitataampas tänne, että on kyllä kamala homma. Itse ensin ähräsin aikani sitä sormet verillä ja jouduin antamaan periksi. Paikka löytyy 3 pytyn kohdalta pakosarjan alapuolelta. Yläpuolelya ei pääse käsiksi, kun pakosarja tulee eteen. Alapuolella on jokin runkopalkki ja hiukkasloukku tiellä.

Roppua ei näe kuin peilillä. Sain kyllä ropun paikalle, mutta lämmitintä en. Pelkän korotusholkin ja vastuksen saa, mutta lukitusrengas on mahdoton ährätä yksin. Toisaalta ei onnistu niinkään, että laittais vastuksen valmiiksi holkkiin, koska millään ei saa sormin pyöritettyä holkkia kierteelle.

Vein auton pätevälle pajalle ja siellä onnistuivat kahden miehen yhteistyöllä. Laittoivat lukitusrenkaaseen pihdit pöydällä paikalleen ja lukitsivat nippusiteellä kahvat kiristämään. Toinen piti pihtejä ja toinen katsoi ja ohjasi pitkällä ruuvitaltalla. Kaikkiaan meni 2h korjaamolla.

Itse tyytyisin tästä viisastuneena säteilylämmittimeen.
:ford: Transit RWD 2.2tdci 155hp vm. 2015
SportsVan2.2
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Marras 2018 19:14

Re: Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja SportsVan2.2 »

Joo, vaikeeta on nykyään asennukset lohkoon! Jos hyvän haluaa on kiertovesipumpullinen letkulämppäri vaihtoehto. Esim TT-thermo myy kilowattisia ja ylöspäin. Nopea ja hyvä lämmitin, hyvä hinta/laatusuhde.
Heikki75
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Heinä 2017 08:58

Re: Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Heikki75 »

SportsVan2.2 kirjoitti:Joo, vaikeeta on nykyään asennukset lohkoon! Jos hyvän haluaa on kiertovesipumpullinen letkulämppäri vaihtoehto. Esim TT-thermo myy kilowattisia ja ylöspäin. Nopea ja hyvä lämmitin, hyvä hinta/laatusuhde.

Ääni TT-Thermolle.
Nyt vaikuttaa laatukin parantuneen. Mulle sattui ensimmäinen varmaankin jotakin vanhaa sarjaa. Lämmitin piti lämpimänä ääntä, mutta toimi kyllä sinänsä. Sain uuden takuuseen ja huomasin heti että tämä uusi ei lämpene rungoltaan juuri lainkaan ensimmäiseen varttiin, kun ensimmäinen oli heti alusta saakka reilusti lämmin. Eli vesipumppu on tehokkaampi ja siten säästää laitteen tiivisteitä, joka on ollut ilmeisesti TT-Thermon ongelma tähän saakka?

On kyllä perinteiseen lohkolämmittimen verrattuna aivan ylivoimainen. 1000w lämmittää 2.0dieselin tuntiin kelillä kuin kelillä vähintään kädenlämpöiseksi ja kiertovesipumpun ansiosta se on lämmin kauttaaltaan. Tuohon kun kovalla pakkasella pitää vielä webastoa vartin päälle, niin auto on oikeasti lämmin.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
VeskuK
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Heinä 2020 08:43

Re: Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja VeskuK »

Uutena Transitin omistajana alkoi kiinnostamaan tuo TT-thermon lämmitin. Mihin paikkaan olette asentaneet sen?

Mulla on 2014vm 2.2l Transit, ei ole lohkolämmitintä ainoastaan webasto.
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Transit MK8 lohkolämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Eipä se ihan tosta noin vaan ollu laitettavissa vanhaan Kent moottoriinkaan kun oli tulppa pakosarjan alla,siitä sitten tuurnalla vinosti koputteli ruosteista tulppaa.
Saaako noihin nykyajan alumiinimoottoreihin enää edes asentaa lohkolämmitintä? toisissa ei ole edes paikkojakaan ja on kielletty,velin Mersuun ei muistaakseni edes saa asentaa vaan piti laittaa letkulämmitin.
Vastaa Viestiin