Kysymys ecusta

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ohcworth
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Joulu 2008 20:27

Kysymys ecusta

Viesti Kirjoittaja ohcworth »

Eli kyseessä 2.0 sierran vakio ecu. Pitääkö pinnistä nro 16 vetää myös maajohto, mulla menee siitä nyt vain sini/musta jakajalle ,ilmeisesti joku asento tieto. Oppaan mukaan pitäisi olla maa. Jakaja mallia motorcraft. Sitten pinni nro.5 oppaan mukaan joku vaihteiston maa? Pitääkö vetää vain johto runkoon?
Kiitos vastauksista.
duckworth
Viestit: 3681
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kysymys ecusta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Pohdin itse aikanaan samoja juttuja oman Efi OHC- muunnoksen kanssa, eli tosiaan siihen 16 nastaan kuuluu tulla maadoitus/miinus, mielellään releen kautta katkottuna siten että maadottaa kun on sytytysvirrat kytketty päälle. Tuo 16 nastan maa on juuri se joka herättää ECU:n käyntitilaan jollon b-pumpunrele vetää jne.

5 pinni tosiaan on kaavion mukaan vaihdelaatikonmaadoitus, mutta muistikuvan mukaan ei ollut mikään "kriittinen" johto, eli siihen vaan maadotus, kuten arvelitkin jo.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ohcworth
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Joulu 2008 20:27

Re: Kysymys ecusta

Viesti Kirjoittaja ohcworth »

Eli vedänkö myös maa piuhan samaan nastaan 16 sin/mustan lisäksi?
duckworth
Viestit: 3681
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Kysymys ecusta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Siis tarkennan vielä vähän :) , et voi vetää suoraan maata samalla lailla 16 pinniin kuten muihin maadoitettaviin nastoiihn boksissa, vaan 16 nastaan täytyy tulla katkottu maadoitus ja muihin sitten suoraan akulta tai rungosta.

E: Tuolta jonkin sortin jorinaa mun muinaisesta projektista johon Efi oohooceen istuttelin kaasari myllyn tilalle.. 7 vuotta takaperin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin