Terve,
Auto yhtenä aamuna ei lähtenyt käyntiin, starttimottori ei kuule yhtään toiminnut, vähän naksahti mottoritilassa vaan.
Laturi ei suostunut latamaan akkua autossa joten otin se sisään lämpöön jossa latasin sen täyteen, ennen kun laitoin sen takaisin mittasin yleismittari autoa, ja yllätykseni resistanssi oli vähän alle 5 Ohm! Sehän on erittäin pieni. Ei ole ajovaloja, ei sisävalo eikä virtalukko päällä.
Mittasin vielä erikseen kaikki kolme kaapelia plussasta josta kahdella oli se sama pieni resistanssi. Paksu johto - ilmeisesti generattorissa oli tuo 5 Ohm, ja sitten yhdellä pienistä noista ohuempia johtoja. En uskaltanut kytkeä akku kiinni. Generattori on korjaamossa vaihdettu 1 kk sitten. Onko jollain kokemusta? Mitä tuo resistanssi normalisti on?
Ford Focus, Akku tyhjenee, pieni resistanssi vaikka kaikki on pois päältä
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Ford Focus, Akku tyhjenee, pieni resistanssi vaikka kaikki on pois päältä
siis ohmeja mittasit? miksiköhän... yleensä mitataan latausta eli voltteja/ampereja jos halutaan tietää lataako laturi akkua ja onko akku kenties rikki.
ohmeja mittaillaan sitten vaikka johdon päästä päähän jos epäillään että johto ei johda mitään tai jostain syystä vastustaa liikaa johtamista,elektroniikka komponentit on sitten eriasia.
ohmeja mittaillaan sitten vaikka johdon päästä päähän jos epäillään että johto ei johda mitään tai jostain syystä vastustaa liikaa johtamista,elektroniikka komponentit on sitten eriasia.
Re: Ford Focus, Akku tyhjenee, pieni resistanssi vaikka kaikki on pois päältä
Taitaa koko alkuperäinen kysymys olla väännetty jollain kielenkääntäjällä, mutta niinkuin edellä todettu kannattaa keskittyä niihin akun napajännitteisiin (V yleismittarissa DCV). 11,5 V Tyhjä 13,2 V Täysi
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon