sähkövikahirviö voorti

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
riplax
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Elo 2015 06:29
Paikkakunta: Orimattila

sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja riplax »

Moi.On tässä melkoista ropleemaa.
Autoni ford focus st170 vm.2004
Vikoja vaikka muille tai joku pieni vika, en ymmärrä, oisko täällä joku joka osaisi auttaa.
Autohan valittanut lanbda antureita ja molemmat vaihdettu sekä katalysaattorikin ja nollattu viat, mutta edelleen tulee sama vika ja valo syttyy sekä pakokaasu haisee kuin ei olis edes mitään päästöhommeleita
Ja sitten vielä mittariston valot välkkyy tai on ihan himmeenä ja ikkunan automattiinen ylös alas toimintokin välillä takkuaa.

Viimeeksi kun kyselin apuja bensapumpun sulakkeen palamiseen niin löytyi vahingossa vika. Oli konehuoneessa sulakelaatikon etummainen ruuvi irronnut,ja laatikko tipahtanut vähäsen ja vaihdevivusto oli hangannut piuhanippua ja bensapunpun piuhaa tietenkin

Voisko esim ecu olla sökö...
Viimeksi muokannut riplax, 04 Helmi 2018 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Sulla on sitten kunnon maanataikappale. Katso nyt ainakin, että akun navat on puhtaat, kontakti hyvä ja kengät ja ruuvit kireällä.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
riplax
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Elo 2015 06:29
Paikkakunta: Orimattila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja riplax »

TomGalaxi kirjoitti:Sulla on sitten kunnon maanataikappale. Katso nyt ainakin, että akun navat on puhtaat, kontakti hyvä ja kengät ja ruuvit kireällä.
Juu Olen jopa uuden akunkin ostanut ja vaihtanu kaikkea konehuoneessa. rahaa palaa mut vika ei lähde. rupee olemaan aika turhauttavaa
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja caddy »

Mondeo ST220 sytytti moottorinvikavalon ja koodit sanoi, että käy laihalla/vikaa lambdassa. Syylliseksi paljastui imuvuoto huohotusletkussa. Oletko tarkastanut kaikki mahdolliset imuvuodot, missä ilmaa on mahdollista mennä maffin ohi?
riplax
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Elo 2015 06:29
Paikkakunta: Orimattila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja riplax »

olen mä kyllä vähän tutkaillut mutta en ole löytänyt vuotoja
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja caddy »

riplax kirjoitti:olen mä kyllä vähän tutkaillut mutta en ole löytänyt vuotoja
Kuinka olet testaillut? Itse löysin kaikki viat kun ajoin moottorin ensin lämpimäksi ja sen jälkeen aloin letkuja/liitoksia suihkimaan jarrukliinerillä. Ei kuitenkaan pulloa kerrallaan, voi humpsahdella moottorin ulkopuolellakin. Kliinerillä saa aikaan muutoksen tyhjäkäynnissä kun löytyy reikä.
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Ja jos se letku NÄYTTÄÄ ehjältä, se ei vielä todista mitään. Se pitää irrottaa. Letku voi olla päästään hapertunut niin, että poikkipinnassa voi olla lukuisia halkeamia, jolloin se vuotaa. Niinkuin yhdessä tatsunissa kerran...
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
riplax
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Elo 2015 06:29
Paikkakunta: Orimattila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja riplax »

pitänee tossa viikonloppuna tutkailla lisää, mutta mikähän ton mittariston valojen välkkymisen korjais
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja tersa »

Kuulostaa joltain maavialta tai johdot ottaa yhteen, mukava selviteltävä.. eli ei siellä tarvi välttämättä olla kuin yksi syy joka aiheuttaa kaikkea kummaa..
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

-04 auto, voi olla, että sähkö pääsee jo vähän karkailemaan hapertuneista liitoksista ja maakontaktit on mitä on. Mulla -00 ssa KAIKKI sähköhärpäkkeet rupes toiminaan paremmin ja tehokkaammin, kun laitoin 6mm2 johdon (60A sulakkeella) akun plussasta laturin plussaan. Kiinteästi.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
riplax
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Elo 2015 06:29
Paikkakunta: Orimattila

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja riplax »

pitänee tässä lähtä tutkaileen. Kiitos vinkeistä.
Tessulandia
Viestit: 273
Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja Tessulandia »

Tuttavalla pätki Ford Cmaxi sieltä johtonipusta mikä oli kuskinpenkin kohdilla nippu eli aina tärinästä ja kun penkillä liikkui,,juottivat liikkeessä johdot kiinni niin vika poistui,en sitten tiedä meneekö tässä johdot samoilla paikoilla?
kf6393
Viestit: 31
Liittynyt: 01 Kesä 2009 10:42

Re: sähkövikahirviö voorti

Viesti Kirjoittaja kf6393 »

Maadoitus tai huono akku
Vastaa Viestiin