Galaxy 2.0 tdci käynnistysongelmaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
artovaisan
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Joulu 2017 13:04

Galaxy 2.0 tdci käynnistysongelmaa

Viesti Kirjoittaja artovaisan »

Vm. 2007. Eli starttaa ihan kuin virta olisi vähissä, uusi akku juuri vaihdettu mutta tilanne ei muuttunut miksikään.
Eikä näytä vaikuttavan mitään vaikka olis kylmä tai lämmin moottori.
Onkohan starttimoottori sama kuin vastaavalla koneella olevassa Mondeossa jos sellaista alkaa metsästämään ja onko
lie kuinka hankala itse vaihtaa?
Miten ilmoittelee jos hehkutuspuolella vikaa? En ole pakkasesta vielä laittanut kylmänä käyntiin mutta +10 asteisesta tallista kun
virrat laittaa päälle niin hehkuvalo vain vilahtaa, hyvä jos ehtii huomata edes.
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Galaxy 2.0 tdci käynnistysongelmaa

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Minulle kerran myivät valmiiksi kuolleen akun. Kannattaa käydä mittauttamassa se.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
Jupo
Viestit: 37
Liittynyt: 25 Syys 2017 09:01

Re: Galaxy 2.0 tdci käynnistysongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jupo »

Mulla oli edellisessä autossa (zafira 07) samanlainen ongelma, todella laiskasti pyöritti jos jaksoi käynnistyäkkään. Akunki vaihdoin uuteen mutta sama ongelma vain jatkui. Lopuksi oli viimeinen vaihtoehto ja testiksi päävirtakatkaisin akkuun että sai kokonaan virran kiinni. No silti sama ralli jatkui, toki oli kausia kun autolla ajettiin päivittäin niin silloin ei suurempaa ongelmaa ollut mutta kun ilmat viileni tai muutenvain oli seissyt useamman päivän niin oli se taas muka lopussa. Tietenkin meneehän se pilalle vähemmästäkin kun on jatkuvasti lopussa niin ei se tee akulle hyvää, lopuksi hajosi vielä laturikin kaikenpäälle.(ajettu kyllä 400tkm mutta en sulattanut ooppelin jo niillä kilometreillä olevan vanha) En olisi kyllä uskonut mutta uusi akku oli sökö. Ei tullu vietyä mittaukseen akkua kun oli kuitenkin vain vajaa vuoden vanha mutta siitä opinkin että uusikin voi olla rikki valmiiksi.
Vastaa Viestiin