S-Max ja webasto

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ryki
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Marras 2017 18:01

S-Max ja webasto

Viesti Kirjoittaja ryki »

Hei

Hankimme käytettynä S-Maxin, 2.0 diesel, vm 2011.
Autossa on webasto, jota voi hallita yhdellä mukana tulleella kaukosäätimellä sekä ajotietokoneen kautta.

Minulla on vaikeuksia ymmärtää, miten webston ohjaus on oikein tarkoitettu käytännössä toimivan. Haluaisin ohjata webaston päälläoloa itse, mutta en ole keksinyt keinoa sen toteuttamiseksi. Auto kamppailee siis vastaan. Tyypillisenä pakkasaamuna lähden kotipihasta, ajan 5 min, sammutan auton pariksi minuutiksi päiväkodin pihaan ja tämän jälkeen taas jatkan töihin. Mieluusti antaisin webaston pöhistä päällä myös päiväkodin pihassa auton ollessa sammuksissa.

Jos muistan termit oikein, autosta löytyy AUX Heater, joka päälläollessaan ohjaa webastoa toimimaan auton käynnissä ollessa aina tarpeen mukaan.
Välttelen tätä, kun lyhyissä siirtymäajoissa webastoa ei mielestäni ole järkeä käynnistää ja karstoittaa. Muuten toiminto toimii kyllä.

Ajotietokoneen Park Heaterin kautta onnistuu auton tilaaminen lämpimäksi toivottuun kellonaikaan ihan ok. Mutta taas ajon aikana, heti ajon alettua, kylmällä koneella, valikon "heat now" on yleensä harmaana - ei käytettävissä. En ymmärrä miksi.

Kolmas vaihtoehto, kaukosäädin, käynnistää kyllä webaston ok, mutta kun auton starttaa, webasto sammuu.

Kuulostaako tämä tyypilliseltä Ford-logiikalta vai onko autossa mahdollisesti vikaa? Testejä tehdessäni akku on ollut ladattuna täyteen, tankki on ollut lähes täynnä ja lämpötila auton oman mittarin mukaan on pyörinyt alle +4 asteen.

Löytyykö vinkkejä?
Deippa
Viestit: 489
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: S-Max ja webasto

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Toimintalogiikka vaikuttaa täysin samalta ku mulla -10 vuotisessa (pre facelift). Ei siis mitenkään järkevää ettei valikosta voi tehdä mitään kun auto käynnissä.
Melkeen sanoisin että siten taitaisi onnistua pitää se yhtäjakoisesti käynnissä, että laitat sen aux heaterin päälle ja lämmitysajat niin että se on vielä päällä kun olet lähdössä päiväkodilta.
S-MAX -10 TDCI 140hv
ryki
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Marras 2017 18:01

Re: S-Max ja webasto

Viesti Kirjoittaja ryki »

OK, kiitti.
Sain vielä fiksua apua merkkiliikkeestä, outo on logiikka, mutta tällä pitää tulla toimeen.
Vastaa Viestiin