Apua tarvitaan eli escortissa lämmppäri lopetti toiminnan ,syyksi selvisi palanut sulake mitä ei meinannut löytyä mistään.
Laitan pari kuvaa avaamaan vähän tätä ongelmaa. Ja tässä kohtaa tarvitaan neuvoja , sulaketta ei siis löytynyt auton omasta sulkerasiasta,
vaan ratin alle oli laitettu posliini sulake korvaamaan auton omaa lämppärin sulaketta. Osaisiko joku kertoa miksi auton oma sulake on korvattu tuollaisella patentilla? Posliinisulakkeen sulakerasia oli lämppärin toimiessa tulikuuma mikä tähän voi olla syynä?
Todennäköisesti tuo kuvissa näkyvä irrallinen johdin on sulakerasian toisesta päästä irronnut.
Kuvista näkee myös kuinka tuo posliinisulakerasian toinen johdin on käynyt turhan lämpösenä "palanut".
Elikkäs lyhyesti Miksiköhän auton oma lämppärin sulake on kierretty ja minkä takia ?
Sulakerasiassa lämppärin sulake nro:20
Lämmityslaitteen sulake ongelma <Escort mk6 -96 1.4>
Re: Lämmityslaitteen sulake ongelma <Escort mk6 -96 1.4>
Äkkiseltään tuli mieleen, olisko moottori niin jumissa, että polttaa sulaketta.Pääsetkö kokeilemaan miten herkästi,jäykästi motti pyörii.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: Lämmityslaitteen sulake ongelma <Escort mk6 -96 1.4>
[quote="Rakke"]Apua tarvitaan eli escortissa lämmppäri lopetti toiminnan ,syyksi selvisi palanut sulake mitä ei meinannut löytyä mistään.
Laitan pari kuvaa avaamaan vähän tätä ongelmaa. Ja tässä kohtaa tarvitaan neuvoja , sulaketta ei siis löytynyt auton omasta sulkerasiasta,
vaan ratin alle oli laitettu posliini sulake korvaamaan auton omaa lämppärin sulaketta. Osaisiko joku kertoa miksi auton oma sulake on korvattu tuollaisella patentilla? Posliinisulakkeen sulakerasia oli lämppärin toimiessa tulikuuma mikä tähän voi olla syynä?
Todennäköisesti tuo kuvissa näkyvä irrallinen johdin on sulakerasian toisesta päästä irronnut.
Kuvista näkee myös kuinka tuo posliinisulakerasian toinen johdin on käynyt turhan lämpösenä "palanut".
Elikkäs lyhyesti Miksiköhän auton oma lämppärin sulake on kierretty ja minkä takia ?
Luultavasti auton sulakerasia on vioittunut lämppärin johtojen osalta ja siksi turvauduttu tuollaiseen ohitukseen. Jos et ole aiemmin huomannut, niin tuo sulakerasia on syyllinen yleensä melko moniin sähköongelmiin.
Laitan pari kuvaa avaamaan vähän tätä ongelmaa. Ja tässä kohtaa tarvitaan neuvoja , sulaketta ei siis löytynyt auton omasta sulkerasiasta,
vaan ratin alle oli laitettu posliini sulake korvaamaan auton omaa lämppärin sulaketta. Osaisiko joku kertoa miksi auton oma sulake on korvattu tuollaisella patentilla? Posliinisulakkeen sulakerasia oli lämppärin toimiessa tulikuuma mikä tähän voi olla syynä?
Todennäköisesti tuo kuvissa näkyvä irrallinen johdin on sulakerasian toisesta päästä irronnut.
Kuvista näkee myös kuinka tuo posliinisulakerasian toinen johdin on käynyt turhan lämpösenä "palanut".
Elikkäs lyhyesti Miksiköhän auton oma lämppärin sulake on kierretty ja minkä takia ?
Luultavasti auton sulakerasia on vioittunut lämppärin johtojen osalta ja siksi turvauduttu tuollaiseen ohitukseen. Jos et ole aiemmin huomannut, niin tuo sulakerasia on syyllinen yleensä melko moniin sähköongelmiin.
Re: Lämmityslaitteen sulake ongelma <Escort mk6 -96 1.4>
Vika taitaa olla juuri tuo vioittunut sulakerasia. Vaihdoin patentti rasian uuteen ja vedin uudet johdot,nyt taas lämmintä tulee.
Kiitoksia auttaneille.
Kiitoksia auttaneille.