Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Morjensta pitkästä aikaa
Tuli kesällä hommattua emännälle mk1 mondeo. Nyt kun kosteet kelit on alkanu niin ois ihan kiva että puhallussuunnan säädöstä tapahtuis jotain.
Puhallin huutaa täysillä mutta mistään asennosta ei ilmaa kunnolla ohjaamoon saa
Alipaine kellot liikkuu kyllä mutta nyt alkaa jo loppumaan ymmärrys
Tuli kesällä hommattua emännälle mk1 mondeo. Nyt kun kosteet kelit on alkanu niin ois ihan kiva että puhallussuunnan säädöstä tapahtuis jotain.
Puhallin huutaa täysillä mutta mistään asennosta ei ilmaa kunnolla ohjaamoon saa
Alipaine kellot liikkuu kyllä mutta nyt alkaa jo loppumaan ymmärrys
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Mikä on alipaine kello ? Putsaa lehdet/roskat sieltä imukanavista konepellin alta ja vaihda raitisilmasuodatin jos semmonen on, pistä kiinni ne keskitolpan raitisilmaläpät.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Alipainekelloilla/-säätimillähän korvataan se vaijereilla toimiva läppien liikuttelu. tuskinpa olit tursas ihan tietämätön moisista, vai oliko väärä nimitys ko. laitteille? Muut ohjeethan on ihan ok. Mahdollisesti tuon ikäisessä Mondeossa on voinut se tärkeä läppä jumittua vuosien saatossa, eli ihan kaikkien läppien liikkuminen pitää tarkistaa.tursas kirjoitti:Mikä on alipaine kello ? Putsaa lehdet/roskat sieltä imukanavista konepellin alta ja vaihda raitisilmasuodatin jos semmonen on, pistä kiinni ne keskitolpan raitisilmaläpät.
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
En tosiaan tunne ao. vempelettä seppo1..aina sitä jotain uutta oppii, alipainekello on ainakin sukellusveneissä.. , palataan nyt tähän asiaan..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Raitisilma suodattimen tarkistin. Paskanen ku mikä mutta ei muuttunu tilanne vaikka koitti ilmankin. Jos tuolla tarkotat sitä puhallinmoottorin yläpuolella olevaan isoa läppää niin sekin liikkuu mukisemattaseppo1 kirjoitti: Alipainekelloilla/-säätimillähän korvataan se vaijereilla toimiva läppien liikuttelu. tuskinpa olit tursas ihan tietämätön moisista, vai oliko väärä nimitys ko. laitteille? Muut ohjeethan on ihan ok. Mahdollisesti tuon ikäisessä Mondeossa on voinut se tärkeä läppä jumittua vuosien saatossa, eli ihan kaikkien läppien liikkuminen pitää tarkistaa.
Tuli tässä sellanenkin mieleen että millä toden näkösyydellä puhallin moottori pyörii väärin päin Tuota raitisilmasuodatinta kun tutkin ja koitin ilman sitä niin jäi jotenkin virtausta koittaessa päähän että eihän sinne imua tullu
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Oli siinä se mahdollisuus, että jos puhallinmoottori tai etuvastus on vaihdettu niin +/- on menny vahingossa toimimaan väärinpäin, epätodennäköistä..puhalla sinne röökinsavua..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Täytyypä huomenna koittaa, ei tullu ees tuo kokeilu mieleen vaikka röökiä polttelinki vian haun lomassa
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Oliko se puhallin mitä merkkiä tai oletko siis hiljattain asentanut sinne tarvikeosan? Mulla nimittäin kävi Sierran kohdalla juuri samoin Valeo/Sofica- merkkisen (jos nyt muistan oikein tuon valmistajan) puhaltimen kanssa, pyöri väärinpäin tehtaan jäljiltä vaikka etuvastuksen johdot kytki samoin kuin ne oli ennenkin olleet. Lopulta jouduin siis vetämään piuhat ristiin jolloin alkoi vasta puhaltaa kunnolla kabiiniin päin. Toki varjopuolena oli se ettei puhallin toiminut kuin yhdessä asennossa eli täysillä
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Puhaltimen kasasin ite 2sta yksilöstä, enkä kyllä muista puhalsko se silloinkaan kunnolla sisälle Noh... jospa tuo tuosta kohta selviää kun pääsen ulos astiduckworth kirjoitti:Oliko se puhallin mitä merkkiä tai oletko siis hiljattain asentanut sinne tarvikeosan? Mulla nimittäin kävi Sierran kohdalla juuri samoin Valeo/Sofica- merkkisen (jos nyt muistan oikein tuon valmistajan) puhaltimen kanssa, pyöri väärinpäin tehtaan jäljiltä vaikka etuvastuksen johdot kytki samoin kuin ne oli ennenkin olleet. Lopulta jouduin siis vetämään piuhat ristiin jolloin alkoi vasta puhaltaa kunnolla kabiiniin päin. Toki varjopuolena oli se ettei puhallin toiminut kuin yhdessä asennossa eli täysillä
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
Re: Mk1 mondeon puhallus suunnan säätö?
Eipä auttanu röökin savulla testaaminen. Mutta tuohon ihan järkevä selitys, puhallin tosiaan oli kasattu vähä väärin ja piuhat menny ristiin Imi mutta raitis ilmasuodatin ei antanu väärinpäin ilmaa läpi jolloin ilmaa tuli henkäys suulakkeista läpi ja tuntu puhallukselle.
Otin moottorin irti ja irrallaan pyörätin nii näyttikin että ei pyöri oikein päin. Kotelo auki ja virtapiuhat päikseen nii alko pelaan ja nyt tulee ilma sieltä mistä kuuluukin
Eli vika oli asentajassa alkujaankin
Kiitokset vinkeistä ja henkisestä tuesta
Otin moottorin irti ja irrallaan pyörätin nii näyttikin että ei pyöri oikein päin. Kotelo auki ja virtapiuhat päikseen nii alko pelaan ja nyt tulee ilma sieltä mistä kuuluukin
Eli vika oli asentajassa alkujaankin
Kiitokset vinkeistä ja henkisestä tuesta
Nykyset pirssit:
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.
"Melkein quattro" Volvo 740 2.3 -88 (projekti)
"Lahna Turbo" Volvo 945 2.3turbo classic -98 (käyttis)
Muutama ford ollu ja ei taida heti lisää tulla.