SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Sambeli
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2016 17:00

SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma

Viesti Kirjoittaja Sambeli »

Moro.
Tein autooni jakopään remontin, uusin sähköjohtoja, tulpat, tulpanjohdot, pyörijän jakajan kannen, mittariston ym.
Ilmamääräläppäboxi ja bensapumppu kävivät myös irti. Käytin autoa startilla vaihde päällä takarenkaat ilmassa puolanjohto irti. (Tarkistin toimiiko nopeusmittari)
Auto teki ennen starttausta avainta käännettäessä jonkun protokollan josta lähti ääni(rele, bensapumppu). Nyt ääntä ei kuulu sekä sytytys että benspumpun hyrinä ovat kateissa.

Tietoja autosta:
Tekniikka 1976 caprissa edellisen omistajan (kuollut) vaihtamana.
Erittäin riisuttu eli johtoja katkaistu.
Manuaali
Ei kierroslukumittaria


Mitä johtoja ruisku tarvitsee minimissään, eli mitä tsekkauksia/tietoja ruisku käy läpi.

Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?
Sambeli
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2016 17:00

Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma

Viesti Kirjoittaja Sambeli »

Lisäyksenä että kyseessä kärjetön sytytys.

Olisiko jollain lähettää esim. linkkiä ruiskun kytkentäkaaviosta tai s-postilla sambeli@suomi24.fi
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mukavaa nähdä että näitäkin asennellaan vielä harrasteautoihin :) Tuossa alla jonkin sortin pin-out, jonka aikanaan rustailin alfamerin oppaan kytkärin perusteella:
30= To Diagram 1

24= Idle adjust

23= Octane adjust

5= Maadoitus vaihteistoon

17= To fuel computer diagram

48= diagonistic connector

22= Rele- 55 eli polttoainepumpunrele, kelan miinuksen ohjaus *

59= 1- ja 2-suuttimien miinus-/ohjaustieto *

58= 3- ja 4-suuttimien miinus-/ohjaustieto *

37= Polttoainepumpunreleen jatkuva plus, jonka kautta kulkee jännite itse pumpulle/ *

akun plus joka syöttää ECUlle jatkuvan jännitteen/

suuttimien jatkuva plus *

57= ECUn heräte virtalukolta

21= Lisäilmaventtiilin miinus *

47= TPS- anturi plus-/paluutieto *

26= TPS- ja MAF-anturin plus *

43= MAF- anturin plus-/paluutieto *

7= Moottorinlämpöanturin miinus/paluutieto *

25= Imuilmanlämpöanturin miinus/paluutieto *

36= sytytysmoduulin viides pinni, sinipunainen johdin, SPOUT

56= Virranjakajan 0-effect-tieto ECUlle, PIP

20= ECUn ja pääreleen miinus (virtalukolta??)

46= MAF-, TPS-, moottorinlämpö ja imuilmanlämpöanturin miinus-/menotieto *

16= Akun miinussyöttö/

virranjakajan trigger- tieto/

Diagnostic connector

40= Akun miinus

60= Akun miinus
Lähteenä siis mun oma sivusto. Muutin aikanaan yhden OHC Sierran Efi ruiskulle, joka oli alunperin kaasarilla.

Itse epäilen että sulla ei tule pinniin 16 maadoitusta syystä x, jos ei kerta b-pumpun rele naksahda eikä yksikkö herää, vaikka käännät virrat päälle.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sambeli
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Joulu 2016 17:00

Re: SCORPIO 2.0i -87 ruiskuongelma

Viesti Kirjoittaja Sambeli »

Kiitos vastauksestasi Duckworth.

Ecun runko oli ilman maadoitusta. Tein maajohdon ja nyt pelaa taas!
Vastaa Viestiin