Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
rex100
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2015 08:43

Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja rex100 »

Onko niin että 2010 Focukseen ei pysty itse enää ohjelmoimaan uutta ajonestolla toimivaa avainta ?
Foorumilta olen lukenut että kahdella alkuperäis avaimella saisi kolmannen ohjelmoitua, käyttämällä ensin kahdella avaimella sähköt päällä.
Minun uusi avain starttaa ko. proseduurin jälkeen kerran, vaikka ajonestovalo vilkkuu ja voin sujuvasti ajella autolla, mutta kun sammutan niin eipä starttaa enää.
Ajoneston ohjelmointi ohjetta ei ole 2010 Focuksen ohjekirjassakaan. Tarkoittaako tämä sitä että johonkin vuosimalliin asti uuden avaimen sai koodattua itse, mutta että uudemmissa autoissa avaimen saa koodattua vain Fordilla ?
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Itse kysyisin Fordilta tai sitten avaimia valmistavista paikoista että miten on?
Ehkä joku korjaamo tms voisi myös jotain neuvoa antaa,mutta asioista täytyy olla myös perillä pelkkä kokeilu ei auta
rex100
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2015 08:43

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja rex100 »

Noin voisi vastata kaikkiin tällä foorumilla oleviin kysymyksiin.
"Kysy Fordilta"
Ja sen vuoksihan minä sitä täältä kysynkin, kun en ole asioista perillä.....en kai muuten tänne olisi tullut.
Ajattelin että foorumi olisi kuitenkin sellainen, että täältä saisi vastauksen, jos joku on saman asian kanssa paininut.
Tessu
Viestit: 1714
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Noin se menee.itse kysyin avainten tekijältä joskus että mitä avaimia pystyy tekemään niin kaveri tokas että IHAN mitä vaan jos on valmiit aihiot olemassa,voiskoha semmone paja sitten auttaa kun kyselee?
En ainakaan itse keksi muita paikkoja mistä kysellä ja kaiki riippuu siitä missä asuu? JA paljonko on valmis maksamaankin?
rex100
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2015 08:43

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja rex100 »

Minäpä esitän kysymykseni uudestaan.
Hommasin netistä kauko-ohjaus avaimen, jossa mukana ajonesto siru 2010 Focukseen.
Mekaanisen avaimen jyrsiminen onnistui paikallisella suutarilla.
Myös kauko-ohjaimen ohjelmointi onnistui helposti (ovet saa siis avattua uudella avaimella).
Mutta vaikka mekaaninen avain sopii lukkoon ja kääntyy start asentoon, niin ajonesto estää moottoria käynnistymästä (ajonesto valo vilkkuu).

Netistä löytyy helposti ohjeet miten ajonestoon lisätään uusi avain, jos on kaksi alkuperäistä tallessa.
Tältäkin foorumilta esim. täältä --> viewtopic.php?t=5484

Minun tapaauksessa ei kuitenkaan toimi, tai siis starttaa kerran heti ohjelmoinnin jälkeen, mutta sen jälkeen ei.
Ja kysymykseni on:
Onko ohjeen mukainen ohjelmointimahdollisuus jätetty pois jostain vuosimallista alkaen, vai onko osatamani avaimen ajonestosiru viallinen ?
rex100
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2015 08:43

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja rex100 »

No niin nyt avain toimii.
En tiedä onko itseohjelmointi poistettu 2010 Focuksesta, vai mistä johtuu, mutta kahdella alkuperäisellä en saanut uutta avainta ohjelmoitua.
Mutta, http://www.autonavaimet.fi/ nettifirma, siis josta avaimen alunperin ostin, oli todella avulias. Heillä on chat tyyppinen helppi palvelu ja lopulta he järjestivät minulle mahdollisuuden avaimen ohjelmointiin, heidän laitteella :thumbup: .
Suosittelen tätä nettifirmaa, jos joku uusia avimia tarvitsee.
Sipe
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Syys 2017 09:58

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja Sipe »

Ford Mondeo 2002: avainliikkeessä uusi avain kuluneen tilalle 23 euroa, jos on ajonesto 99 euroa. Fordin liikkeestä sanottiin että ajonesto on jo kaikissa 2000 -> auton avaimissa. Entäs kun on köyhä ja 99 ekuu tuntuu jo karmeelta, miten ongelman saisi muuten ratkaistua? Te viisaat ihmiset osaatte varmasti taas tyhmälle naisautoilijalle vastata, miten selviän halvimmalla tavalla. ;)
kalmankoura
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Loka 2019 22:21

Re: Ajoneston ohjelmointi uuteen avaimeen

Viesti Kirjoittaja kalmankoura »

Jos vanhaan autoon on vain yksi ajonestosirulla varustettuu avain, voi sirun irroittaa avaimesta, ja jemmata pysyvästi käynnistyslukon liepeille. Tämän jälkeen voi sillä yhdellä avaimella ohjelmoida niitä radiolukitusavaimia, ja jyrsityttää fyysisisen osan suutarilla. Tällä systeemillä kiinasta saa auton arvoon suhteutettuja toimivia avaimia. Älkää kertoko muille :thumbup:
Vastaa Viestiin