Vems GenBoard v3.2

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Vems GenBoard v3.2

Viesti Kirjoittaja saraja »

Onko kukaan laittanut kyseistä moottorinohjausyksikköä fordiin :?:
Näyttää vähän enemmän kehittyneemmältä kuin megasquirt.

http://www.vems-group.org/wiki/index.ph ... 2FVerThree
Viimeksi muokannut saraja, 02 Huhti 2005 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Käsittääkseni ihan hieno vekotin, mutta olen havainnut tuohon maailmaan sisään pääsemisen noin 10x vaikeammaksi megasquirttiin verrattuna. Jos joku moista käyttää niin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksista.
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

No laitoin tilaukseen saa nähdä kuinka käy :)
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

Elikkä olisi tarkoitus käyttää auton alkuperäistä piuhoitusta ja jättää alkuperäinen ecu autoon koska autossa on ajonesto jne.. laitetta.

Elikkä johdotus olisi tällainen.

EEC-IV ecu code"SLUG" Escorth vm-98 zetec 1.8
Ecun liitin 60 pinninen

--- liitin 1 AMP Superseal ----
Johto 15 injector 1 ---> EC36p07
Johto 12 injector 2 ---> EC36p19
Johto 54 injector 3 ---> EC36p08
Johto 42 injector 4 ---> EC36p20
----------------------------------
----Liitin 2 AMP Superseal ----
Johto 58 Ignition coil 1 ja 4 ---> EC36p34
Johto 21 Idle speed valve ---> EC36p06
Johto 59 Ignition coil 3 ja 2 ---> EC36p36
----------------------------------
Eli nuo johdot vedetään poikki ecun liittimen juuresta ja väliin laitetaan AMP Superseal liittimet 4-napaset,
Näin voisi vaihdella johdostusta vemsin ja orggis ecun välillä tarvittaessa :)

Lisäksi anturisingnaalit ajattelin jakaa. Eec-iv koppaan tulisi 9 pinninen D-liitin josta jako tapahtuu.

Ecu pinni 47 kaasuläppä anturin signaali ---> EC36p01
Ecu pinni 7 Moottorin lämpötila ---> EC36p14
Ecu pinni 24 Nokka-akseli anturi (syl. 1->46 astetta JYKK) ---> EC36p13
Ecu pinni 46 anturi singnaalit maa ---> EC36p26
Ecu pinni 25 imuilma lämpötila ---> EC36p02
Ecu pinni 55 - signaali kampiakseli ---> EC36p26
Ecu pinni 56 + signaali kampiakseli ( 90 astetta EYKK) ---> EC36p27
Ecu pinni 44 lambda (ei käytössä-> laajakaista rulez)

----------------------------
EC36p25 ---> Vems syöttö virtalukolta esim.
----------------------------
Vemsin liittimen (36-pinnisen) maat
EC36p05(GND5), EC36p21(GND5) ja EC36p32(GND5) viedään omassa piuhassa akun miinukseen.
EC36p26(GND) liittimen"juuressa" yhdistetäään anturisignaalien maa. tästä viedään myös johto akun miinukseen. Eli lyhyesti GND5 ja GND
ei yhdistetä vasta kun akun miinus navassa, näin pidetään häiriöt minimaalisena :)

Lämpötila anturit imu/moot.
0 C = 88000-102000 ohm
20 C = 35000-40000 ohm
40 C = 15000-17000 ohm
60 C = 7100-8000 ohm
80 C = 3000-4500 ohm
:)
Viimeksi muokannut saraja, 30 Touko 2005 20:53. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

voi olla tyhmä kysymys mutta.. eikö niitä sais "poimittua" siitä vanhasta liittimestä irti ja tehtyä sitten "uus"liitin siihen käyttäen niitä vanhoja johtoja ja johtojen päitä?? niin ei tarttis katkoa piuhoja
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

ZyaS kirjoitti:voi olla tyhmä kysymys mutta.. eikö niitä sais "poimittua" siitä vanhasta liittimestä irti ja tehtyä sitten "uus"liitin siihen käyttäen niitä vanhoja johtoja ja johtojen päitä?? niin ei tarttis katkoa piuhoja
No omasta mielestä tämä olisi nopein ja helpoin tapa "johdot poikki ja liittimet väliin" 8)
Mutta ideasi on ihan hyvä.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

saraja kirjoitti: No omasta mielestä tämä olisi nopein ja helpoin tapa "johdot poikki ja liittimet väliin" 8)
Mutta ideasi on ihan hyvä.
no sitä en kiistä etteikö ois nopein/helpoin.. mutta siisteimmän ja "varmempi toimisen" saat jos tekee mun tavalla :roll: :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

GenBoard 3.2 tuli hyvin pakattuna postissa viikko sitten :)
Tänään testasin anturi signaaleja TPS-signaali toimi hyvin ja kiekkamittari toimi :lol:
Ainut ongelma on lämpötila antureissa, häiritsivät alkuperäistä ecua kun oli
vems kytkettynä rinnalle "näyttivät pahasti pakkasta" no tästä pääsee kun poistaa genboard 3.2
piirilevyltä ylösvetovastukset (MAT,CLT-linjasta) R9 ja R10 8)
Ja eikun taas testaan.
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

Anturi puoli näyttä aika hyvältä (ehkä pientä kalibrointia lukuun ottamatta). Jos ens viikolla ehtis vetää piuhat laajakaista lambdalle niin homma alkais olla siinä vaiheessa, että pääsis kunnolla testaan jos vaikka
sais savut irti 8)
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Olin joskus jollain sivulla käymäs, suomenkielinen. Siellä makso ohjausyksikkö 500e, ruisku ja sytkän ohjaus. Mut perskeles kun en ole sen jälkeen löytänyt!!! :evil: oli ihan jees hintaansa nähden. Englannissa vastaava jotain 850e.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

saraja kirjoitti:No laitoin tilaukseen saa nähdä kuinka käy :)
Kerrohan muuten kuulumiset, ei paha tuo rakennus sarjan hinta.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

TuningUkkeli kirjoitti: Kerrohan muuten kuulumiset, ei paha tuo rakennus sarjan hinta.
Hyvä hinta/laatu suhde :)
Piuhat on asennettu autoon. Seuraaavaksi pitäis kalibroida lämpötila anturit ja kääntää vemsin koodi uudelleen. 8)

Lämpötila antureiden kalibroimisesta juttua.
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=EasyTherm
http://www.janiervast.com/projekti/jutu ... hjeet.html

Kääntämisessä tarvitset seuraavat ohjelmat.

Juttua kääntämisestä
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... irmwareFAQ
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ForDummies

Firmware (lähde koodi)

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... areChanges
http://www.vems.hu/files/Firmware/release/

Perl:
http://www.activestate.com/Products/Dow ... ActivePerl

Winavr uusin toimii hyvin
http://prdownloads.sourceforge.net/winavr/

Firmwaren lataus vemsiin käy kätevästi Psitunerilla, ohjelma on vielä kehitysasteella.

http://www.vems.hu/files/hackish/psituner-snapshot.zip
Ohjelmalla pystyy myös siirtään "asetukset" config.mtt ja tables.mtt valikosta -> Import

Mega tune
Alkaa olla jo tosi hyväksi kehitetty.
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=MegaTune

Vems ford projektia.
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... FDanaScott
...... 8)
Viimeksi muokannut saraja, 21 Huhti 2006 13:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

Päivitän tänne (config.txt ja tables.txt) sitä mukaan kun saan astukset kohdilleen.

Käytetty softa ver. [release 1.0.13 since 2004-11-24]


---- CUT ---------
primep=1E
primep_temp_scaling=AB
cwl=28
cwh=19
cranking_thres=03
awev=50
awev_temp_scaling=A0
awc=28
warmup_clt_range[0]=00
warmup_clt_range[1]=15
warmup_clt_range[2]=28
warmup_clt_range[3]=3C
warmup_clt_range[4]=50
warmup_clt_range[5]=64
warmup_clt_range[6]=78
warmup_clt_range[7]=8C
warmup_clt_range[8]=AA
warmup_clt_range[9]=C8
warmup_clt[0]=BE
warmup_clt[1]=B4
warmup_clt[2]=AA
warmup_clt[3]=A0
warmup_clt[4]=8C
warmup_clt[5]=82
warmup_clt[6]=78
warmup_clt[7]=68
warmup_clt[8]=64
warmup_clt[9]=64
warmup_rpm_scale=74
req_fuel=A0
divider=02
alternate=11
injopen=20
battfac=10
kpafac=7F
kpaoffs=80
injocfuel=08
injrampup_battfac=FF
injpwm=FF
injpwmt=FF
injpwm6=00
rpmk[0]=0B
rpmk[1]=B8
tpsdot_kpadot_conf=00
tpsdotrate[0]=05
tpsdotrate[1]=0E
tpsdotrate[2]=20
tpsdotrate[3]=40
tpsaq[0]=0A
tpsaq[1]=12
tpsaq[2]=16
tpsaq[3]=1B
tps_thresh=05
tpsasync=0A
acmult=64
tpsacold=05
tpsdq=64
decel_fuelcut_thres=5A
overrun_fuelcut=1C
overrun_fuelresume=0C
rev_limit=41
airden_ignore=5A
config11=38
config12=30
config13=02
batt_cal=A3
fastidle=8F
baro=64
dbaro=1C
tps_low=2F
tps_high=C8
fan_temp=55
fan_hyst=09
fan_channel=FF
iac_step_seq=D8
iac_conf=08
iac_max_steps=BF
iac_tps_thres=0A
iac_cold_idle_temp=BF
iac_warm_idle_temp=C7
iac_cold_rpm=64
iac_warm_rpm=5A
iac_cold_start_pos=BF
iac_warm_start_pos=73
iac_afterstart_rpm=0A
iac_afterstart_duration=30
iac_afterstart_steps=04
iac_kp=32
iac_ki=09
iac_kd=0E
iac_integral_speed=28
iac_integral_limit_dec=28
iac_integral_limit_inc=28
iac_integral_deadband=14
iac_deadband=28
iac_pid_conf=01
iac_overclose_interval=02
iac_ref_pos[0]=99
iac_ref_pos[1]=99
iac_ref_pos[2]=99
iac_ref_pos[3]=8F
iac_ref_pos[4]=9C
iac_ref_pos[5]=8C
iac_ref_pos[6]=80
iac_ref_pos[7]=80
iac_ref_pos[8]=80
iac_ref_pos[9]=73
iac_sol_channel=60
iac_ign_advance_change=10
iac_ign_retard_change=20
iac_ign_advance_limit=28
iac_ign_retard_limit=18
iac_ign_threshold=08
ego_conf=07
ego_lag=04
ego_coolant=00
ego_maxtps=FF
ego_maxmap=63
ego_minrpm=0C
ego_maxrpm=46
ego_warmup=3C
ego_lean_limit=14
ego_rich_limit=26
ego_pid_kp=40
mt_unused=00
ego_delta=03
ego_target=19
ego_pid_window=FF
wbo2_warmup_ramp=C0
wbo2_warmup_target=FF
wbo2_abs_limit=E4
wbo2_limit_maxt=A0
wbo2_fallback=5F
wbo2_retry_t=06
wbo2_edgetime_corr=BA
wbo2_edgetime_min=62
wbo2_ri_target=96
wbo2_nernstdc_target=A6
wbo2_pump_pw_zero=64
wbo2_calibration=C3
wbo2_heater_pid_kp=46
wbo2_heater_pid_ki=10
wbo2_heater_pid_kd=1A
wbo2_heater_pid_ilimit=80
wbo2_pump_pid_kp=40
wbo2_pump_pid_ki=2E
wbo2_pump_pid_kd=08
wbo2_pump_pid_ilimit=84
wbo2_ri_confidence_scale=80
knock_conf=00
knock_sampling_window=FF
knock1_frequency=29
knock1_gain=FF
knock1_integrator=FF
knock2_frequency=29
knock2_gain=FF
knock2_integrator=FF
knock_threshold=FF
knock_noise_scale=FF
knock_max_retard=FF
knock_default_retard=00
knock_retard_step=FF
knock_retard_delay=FF
knock_advance_step=FF
knock_advance_delay=FF
knock_minrpm=FF
knock_maxrpm=FF
ve_learn_coolant=BD
ve_learn_max_power=F8
ve_learn_rpm_scale=0A
ve_learn_kpa_scale=1E
ve_learn_ego_scale=43
ve_learn_min_weight=4D
ve_learn_speed=FF
ve_learn_limit=FF
ve_learn_conf=00
lcd_c0=FE
lcd_delay=FF
lcd_backlight=FF
lcd_offs[0]=FF
lcd_offs[1]=FF
lcd_offs[2]=FF
lcd_offs[3]=FF
lcd_default_view=00
primary_trigger=01
secondary_trigger=02
tooth_wheel=23
trigger_tooth=02
another_trigger_tooth=12
crank_minper=50
tooth_wheel_twidth1=0A
tooth_wheel_twidth2=14
cam_sync_r_edge_phase=07
cam_sync_f_edge_phase=07
reset_engphase_after=D8
ign_tdcdelay=78
ign_dwell14=2F
ign_dwell6=58
ign_crank_advance=20
ign_out=70
ignchmax=01
engine_off_delay=08
pump_on_mintime=10
fuelpump_channel=FF
inj_stage2_rate=FF
inj_stage2_start_tps=FF
inj_stage2_start_map=FF
als_lowrpm=FF
als_maxtps=FF
als_ignretard=FF
als_rich=FF
als_rev_limit=06
misc1out_minrpm=06
misc1out_maxrpm=19
misc1out_mintps=20
misc1out_maxtps=FF
misc1out_minmap=50
misc1out_maxmap=FF
misc1out_channel=FF
misc2out_minrpm=FF
misc2out_maxrpm=FF
misc2out_mintps=FF
misc2out_maxtps=FF
misc2out_minmap=FF
misc2out_maxmap=FF
misc2out_channel=FF
act_wot_rpm=FF
act_wot_channel=C0
act_rpm_rpm=FF
act_rpm_channel=FF
egt1_cal=40
egt1_offs=00
boost_conf=08
boost_targetoffs=00
boost_minpressure=FF
boost_pid_kp=20
boost_pid_ki=80
boost_pid_kd=0F
boost_pid_ilimit=FF
boost_channel=FF
water_pump_temp=3C
hybrid_rpm_a=00
hybrid_rpm_m=00
water_pump_hyst=00
water_pump_channel=FF
----
l[0]=0D 0E 0E 0F 0F 0F 0B 0B
l[1]=0F 0E 0E 0F 0F 0F 0B 0B
l[2]=0D 0E 0E 0F 0F 0F 0B 0B
l[3]=0E 0E 0E 0F 0F 0F 0B 0B
l[4]=0C 0F 0F 0F 0F 0F 0B 0B
l[5]=0B 0B 0B 0B 0B 0B 0B 0B
l[6]=0C 0C 0C 0C 0C 0C 0C 0C
l[7]=0C 0C 0C 0C 0C 0C 0C 0C
n[0]=30 3C 4E 72 78 79 7B 7A
n[1]=32 3C 4F 79 81 84 86 89
n[2]=2F 3C 4F 76 7F 80 82 84
n[3]=2E 3C 48 74 7B 7F 80 80
n[4]=2B 3C 48 71 77 7D 7C 7C
n[5]=2B 3C 48 6A 75 78 78 78
n[6]=2B 3C 48 67 75 78 78 78
n[7]=28 3C 4B 65 72 78 78 78
k[0]=14 23 2D 37 41 50 5A 64
r[0]=08 0B 14 1E 28 32 3C 46
h[0]=0A 05 00 00 00 00 40 00
h[1]=FF 00 00 00 00 00 00 00
h[2]=02 03 00 00 00 00 00 00
b[0]=28 30 38 40 48 50 58 60
t[0]=20 40 17 80 A0 C0 E0 FF
---- Cut ----
Viimeksi muokannut saraja, 02 Heinä 2005 19:28. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Siis, tuo 199 on niinku muuten sama ku toi 400 huntin paitsi et puuttuu kotele, mutta kasattuna molemmat :?:
Paljonkos sulle makso ja mikä?? Miten on skulannu??
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

TuningUkkeli kirjoitti:Siis, tuo 199 on niinku muuten sama ku toi 400 huntin paitsi et puuttuu kotele, mutta kasattuna molemmat :?:
Paljonkos sulle makso ja mikä?? Miten on skulannu??
Tämmösen paketin tilasin.
Products
------------------------------------------------------
1 x Assembled v3.2 controller () = 449.00EUR
1 x FET DPAK (for 3.2) (HUF76423-D3S) = 2.00EUR
1 x IGBT DPAK (for 3.2) (ISL9V2040) = 3.00EUR
1 x Ignition driver (IGBT TO220) = 3.66EUR
1 x Injector or WBO2 heater driver (FQPF20N06L) = 1.90EUR
1 x EconoSeal36-Wire () = 9.00EUR
1 x Econoseal18-Wire () = 8.00EUR
1 x Additional VR or Coil interface (LM1815) = 3.99EUR
------------------------------------------------------
Sub-Total: 480.55EUR
Flat Rate (Best Way): 5.00EUR
Total: 485.55EUR

Ostin varmuuden vuoksi varalle muutaman ruisku ja sytkä jne.. päätteen
ostin myös LM1815 -> haistaan nokka-aselin asentoa :)
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Vems.

Viesti Kirjoittaja juu »

Näin vems systeemmin livenä,oli tosi siistiä työn jälkeä kaikissa kohdissa sisällä ja päällä boxsissa...
ESCORT MK1 16V
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Laitetaan tämäkin tuonne ylös :)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

VEMS säädöstä

Viesti Kirjoittaja juu »

Moi!
Säätelin tuossa "hihasimulaattorista" säädot vems ruiskuun/sytkään yhteen zetekkiin...
Siis vain semmoiset säädöt jotta pääsee baanalle...Kun omistaja oli saanut perus asetukset kohdalleen(minä taas en tuosta softan kaivelusta saa muuta kuin päänsäryn) niin ruiskuhan toimii vallan mainiosti... Täytyy varmaan omaankin autoon hommata tuommoinen...Mulla on yhdessä pelissä autronic smc ja sen on mun mielestä hyvä,mutta kallis.
Vems:sissä tuntuu saavan hintaan nähden paljon...8 suutin ohjausta,kahdeksan sytyspuolan ohjausta(ohjaa suoraan puolia, et tarvii mitää kikkuloita väliin)ja sit parasta TOIMII SUORAAN LAAJAKAISTA LAMBDALLA. olikos se ny se viis johtoinen....
Saa muuten vpv-motor racing electronics firmasta bosch laajakaista anturia 60 egeen.... suomen boschin hita on avaruus tasolla..
Jäi hyvä mieli paivän säätö ajeluista...
Onko muilla milaisia käyttö kokemuksia?
ESCORT MK1 16V
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja juu »

Nyt löytyy vems:siltä todella mielenkiintoinen Laajakaista seos/pakokaasunlämpötila mittari...Hiplailin moista käsissäni ja hyvältä näytti
Hintaa nettisivulla 247e ja hintaan sisältyy myös se laajakaista 5 johtoinen anturi...lämpötila anturi on k-tyypin termopari....(ei sis hintaan)
Ja värkki myös toimii...
Toimitus oli sieltä aikas nopeaa...kun tavara lähti sieltä unkarista perjantaina, niin oli täällä seuraavan viikon tiistaina...
http://www.vems.hu
ESCORT MK1 16V
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja juu »

Nyt on ollut jo jonkin aikaa tuo VEMS laajakaista lamda mittari käytössä.
Hyvin toimii ja on siis todella nopea...on mega paljon helpompaa säätää tämän kanssa.
Voin siis suositella....
(Tässä mittarissa siis kaksi näyttöä, lambda ja lisäksi myös pakokaasun lämpötila mittaus samassa paketissa)
Itse olen käyttänyt lämpötila mittausta (joka on muuten K-tyypin termopari)
nykysessä säätö kohteessa joko sylinterinkannen lämmön mittaukseen ja pistokkeen vaihtamalla öljyn lämpötilan infoksi,kun tuo on nyt kiinni mp:ssä joka on ilma jäähdytteinen....4 sylinterinen...
jossa muuten kiinni sivuimu deltsut....heh kun on hauskat imuäänet prätkässä.

Vems ruisku vielä odottelee omaa asennus kohdetaan....
ESCORT MK1 16V
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Re: Vems GenBoard v3.2

Viesti Kirjoittaja juu »

Moi!

On ollut vems ruisku jo jonkin aikaakin ajossa,kylläkin muussa kuin harraste mk1 escossa..Jotain 20 000 km takana sen kanssa...
Taytyy sanoa että meinasi ensin suikaloutua hermot tuon kanssa,kun ei kaikkiin asetuksiin löydy mistään kunnollista selitystä mitä niiden pitäisi olla ja MIKSI :) noo opiskelua ja hermojen virutusta..
Noo aikansa kun taisteli niin kyllähän se on nyt toiminut ihan ok,pitkät hermot vaan pitää olla jotta jaksaa selvittää asiat...nyt tuo auto jossa kyseinen ruisku, on jokapäiväisessä käytössä.

Harraste escoon sitten oli aikanaan jo ennen vems puuhastelua helppo ruiskun/sytkän asennus,kun laitoin siihen autronic smc:n..
Luki ohjeet,muokkasi polttoaine syötön ruiskun tarpeisiin sopivaksi,johdotti ohjeen mukaan,LAITTOI ASETUKSET OHJEEN MUKAAN,tarkisti sytkän ajoituksen..säätöä ja on vuosia toiminut,nykyisin kylläkin todella vähäisillä ajokilometreillä :)

Mutta jos on AIKAA ja halu opiskella moottorin ohjauksen saloja niin vems tai helpompi megasquirt on oiva harjoittelu wärkki siihen. Kylläkin moottorin toiminnan ja moottorin ohjauksen toiminta sähköisesti olisi hyvä olla sisäistetty itselle ennen kuin alkaa touhuamaan.

Siinä linkki millaisen kampiakselin asennon triggauksen vems:sille tein,honeywell hall anturille järeä teline ja vauhtipyörään 36-1 hammastus. Toimii :)

http://kuvablogi.com/blog/14568/2/


Ja väliaikainen koe hässäkkä, nokka-akselin asennon tunnistus triggaus osat.

http://kuvablogi.com/blog/14568/7/
ESCORT MK1 16V
Vastaa Viestiin