Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
TimoKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 14:56

Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja TimoKoo »

Newbie kyselee kun ei oikein haulla löytänyt vastausta.

Eli -06 Focus X 1.6 farkku on potilas ja tekee sitä että sytyttelee infonäyttöä ja radion näyttöä itsekseen vaikka ovet on lukittu. Seisoi tuossa viikko sitten pari päivää ja akku oli niin tyhjä ettei edes ovet auenneet. Nyt on laitettu uusi akku (Bosch) ja laturikin on uusittu kuukausi sitten. Sama peli kuitenkin jatkuu. Ei ole merkitystä onko starttitatti sisällä vai vedetty ulos. Yhtälailla näytöt syttyy ja sammuilee itsekseen...

Onko tähän mitään korjausta olemassa? Vai täytyykö tällaisen vian takia hukata sinänsä kelpo auto :?:
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Jäljität radion sulakkeen (huomioi radiokoodi) ja otat pois.


Tai sit onko tässä radiossa bluetooth moduuli? Ota irti radiosta jos se osaa pitää sitä radiota auki.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
TimoKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 14:56

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja TimoKoo »

On tuossa se bluetooth toiminto. Mistähän se bluetoothkalikka vois löytyä?
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

TimoKoo kirjoitti:On tuossa se bluetooth toiminto. Mistähän se bluetoothkalikka vois löytyä?
Hmmm.. Nettiä kaivellessani niin johto ainakin pitäisi sijaita hanskalokeron takana.
Bluetooth moduuli ilmeisesti näyttää joltain tältä? - Jälkiasennus kuva. Ei vakio sijainti.

Kuva
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
TimoKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 14:56

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja TimoKoo »

Löytyi tuollainen kuvan mukainen mötikkä hansikalokeron yläpuolelta. Käikäleessä lukee Nokia, joten se lienee bluetoothyksikkö. Otin johdon irti ja enää ei känny ja auto löydä toisiaan, eli oikea oli purkki. Katellaan tuleeko asiaan parannusta. Voiko tuon koko radion tarvittaessa vaihtaa? Näyttäis äkkivilkaisulla 2 din paikan radiolta. Meneekö jotain sekaisin ja täytyykö hankkia jotain adaptereita yms yms...?
TimoKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 14:56

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja TimoKoo »

Jeejee. Infonäyttö taas loimottelee omiaan.

Ehkä mä en ymmärrä nyt Fordeja. Taitaa olla viimeinen Fordi minulle. Täähän on ihan pelleilyä....
Avatar
Xanthe_
Viestit: 476
Liittynyt: 16 Kesä 2013 00:51
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja Xanthe_ »

Sulake F46 ainut ratkaisu siis vielä...



Tuntuu löytyvän ongelmaan montakin aiheuttajaa.. CAN BUS pitää noita päällä joten ei pelkästään yks asia jää päälle.


Löysin tälläistä uutta mutua:

There is a small microswitch that a flag on the barrel should contact when pulled out. After removing my barrel and taping the switch down, the car now appears to go to sleep as it should.
micro switch in steering lock cylinder

Eli virtalukossa joku mikrokytkin vinoilee? Ja asian voi tarkistaa ottamalla sen lukko-osan irti niin näkyy joku kytkin jota painamalla pitäisi sammua näytön?



Radiossa on semmoinen kuin alarm sense johto, joka voi pitää mittaristoa ainakin.


P.S. Pelleilyks on menty autoalalla kyllä. Olen samaa mieltä. :mrgreen:
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
TimoKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Elo 2014 14:56

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja TimoKoo »

Kiitos Xanthe todella asiallisista neuvoista!

Täytyy jossain vaiheessa varmaankin purkaa tuon starttitatin muovit ja katsoa löytyykö sieltä joku mikrokytkin. Voisikohan nuo radion ongelmat poistua vaihtamalla radio jonkun toisen merkkiseen, tuo alkuperäinen kun ei muutenkaan ole kovinkaan laadukas. Onkohan joku tehnyt vastaavan vaihdon? Meneekö siis 2din kokoinen soitin heittämällä ja tarvitseeko jotain johtoadaptereita tms... :idea:
vokus2011
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Elo 2014 07:44

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja vokus2011 »

Täällä kans vuosimallin 2011 fokus teki tämän tempun, eli aamulla akku tyhjä. Eli luultavasti mittaristo purkaa akun. Onko tähän ongelmaan olemassa mitään järkevää ratkaisua Fordilta?
ohberka
Viestit: 49
Liittynyt: 14 Elo 2008 18:16

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja ohberka »

Turha etsiä järkevää ratkaisua Ford huolto liikkeistä, olen kysynyt asiaa varmaan kymmenestä ford huolto paikasta, ja olen saanut tähän mennessä noin kahdeksan eri vastausta. Paikallinen Ford liike johon olen maksanut pari tuhatta euroa aiempien typpivikojen korjaamiseen, eivät edes jaksa vastata. Olen varmaankin huono asiakas...
juharepo
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Marras 2015 19:08

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja juharepo »

TimoKoo kirjoitti:Jeejee. Infonäyttö taas loimottelee omiaan.

Ehkä mä en ymmärrä nyt Fordeja. Taitaa olla viimeinen Fordi minulle. Täähän on ihan pelleilyä....
Moi aikaa on menny jo jonkin verran ootko jo myyny focuksen mul ois kysymys ite ku otin kyseisen modulin irti niin yhteyttä ei enää muodostu radion luuri nappulasta tuli mute nappi miten sulla kävi kun laitto piuhan takas kii.
Tessu
Viestit: 1732
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Focus mk2 akun tyhjenemisestä kysymys.

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No eipä ole muuttunu 45vuodessa sitten Voorti liikeiden toiminta,ja KYLLÄ aikamoiseksi sähkösekamelskaksi on menny nää nykyautot kuulemma,joo o ja sitte haukkuivat Brittien Lucas sähköosia,lienee ollu sillon pikkuvikoja nykyainaan verrattuna...
Vastaa Viestiin