Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
DaRaita
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Huhti 2010 17:41

Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Viesti Kirjoittaja DaRaita »

Moi,

Onko moni tuonut valoa takapenkkiläisille lisäämällä itse toisen sisätilavalon? Itselläni kun valo ei ole kuin edessä ja farmarin takakontin yläpuolella. Arsyttävintä tietysti on se, että takakontin valo varmaan riittäisi takapenkille jos esim. laitat lapsia turvavöihin/kaukaloon, MUTTA se kontin valo ei syty ellet avaat konttia. PRKL!
Ford Focus 1.6 Collection M5 Wagon -07
Tessu
Viestit: 1701
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Tää mua just huvittaa että kun monissa 4-ovisissa ei siel takana ole olleskaa valoa saati kytkimiä,ne vissiin luulee että niillä ajella vaan valoisassa?
Tääl pimees pohjolassa kun se valontarve on ihan toinen kuin jossai keskieuroopassa,ite olen kans tehny kontteihin kunnon valoja et näkee sielt jotai ottaakki,ompa ollu jokaien auton konehuoneessakin mulla valo mitkä omia on ollu,ja apujakin niistä on jo ollu kun tienpäällä jotain joutuu kattomaan,on siinä enempiaikaa tutkia kun pelkän taskulampunvarassa.
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Kas kummaa, eikö takapenkkiläisille ole valoa? Se on sitten varustelutasosta kiinni. (Meidän Mk1 farkussa on kolme valaisinta katossa, edessä vielä lukuvalot lisäksi - Ghia 8) )
Autopurkaamosta löytyy noita Focuksen omia kattovaloja parilla kympillä - johdotuksen ainakin itse vetäisin etuvalaisimelta. Toinen, tuning-ratkaisu, on ledvalaisin, niitä löytyy kiinalaisia eBaystä ja nettikaupoista vaikka minkälaisia.
Kannattaa hyvin harkita ja sitten toteuttaa - jos teet kattoverhoiluun vääränkokoisen reiän tai väärään paikkaan - sitten harmittaa.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
DaRaita
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Huhti 2010 17:41

Re: Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Viesti Kirjoittaja DaRaita »

yritäedes kirjoitti:Kas kummaa, eikö takapenkkiläisille ole valoa? Se on sitten varustelutasosta kiinni. (Meidän Mk1 farkussa on kolme valaisinta katossa, edessä vielä lukuvalot lisäksi - Ghia 8) )
Autopurkaamosta löytyy noita Focuksen omia kattovaloja parilla kympillä - johdotuksen ainakin itse vetäisin etuvalaisimelta. Toinen, tuning-ratkaisu, on ledvalaisin, niitä löytyy kiinalaisia eBaystä ja nettikaupoista vaikka minkälaisia.
Kannattaa hyvin harkita ja sitten toteuttaa - jos teet kattoverhoiluun vääränkokoisen reiän tai väärään paikkaan - sitten harmittaa.
Eli siis et ole tuonut valoa itse, päättelet vain niin kuin minäkin miten sen sinne voisi tuoda.

Autopurkaamoista kyllä löytyy, mutta ei tarvittavilla kiinnikkeillä. Niistä puuttuu kehykset sekä sovitin joka työnnetään kiinni verhoiluun. Led-valot ovat varmasti kivoja, mutta se huonopuoli itselläni on että ne eivät sammu "teatterivalojen" mukana eli himmene itsestään vaan jäävät palamaan. Ilmeisesti valojen päälle jääminen liittyy Fordin järjestelmässä olevaan virtaan joka jää päälle vaikka virrat kytket pois virta-avaimesta.

Netistä löytyy kyllä jotain samantyylisiä viritelmiä, mutta sähkö ei ole vahvinta alaani saatikka autosähkö josta tiedän, nolla. Yritä siinä sitten rakentaa itse vaikka ideoita olisi muille jakaa.

Alfamerin kirjastakaan ei ole apua kun ei näytä miten ja mitkä sähköpiuhat kulkevat auton verhoilussa.
Ford Focus 1.6 Collection M5 Wagon -07
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk2 farmari takapenkin sisävalo

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

DaRaita kirjoitti:Eli siis et ole tuonut valoa itse, päättelet vain niin kuin minäkin miten sen sinne voisi tuoda.
Totta :oops: . Vastasin vähän ohi kysymyksestäsi. Tarkoitus oli saada aikaan keskustelua asiasta.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin