Megasquirt topicci

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies » 17 Loka 2007 17:17

Joo, vähän oonki metsästelly kyseistä imusarjaa ruiskuhilppeineen... Mitenkähän sen bensapumpun kans, riittääköhän vakio Escon pumppu sit mihinkään jos soppaa alkaa antamaan tulevaisuudessa enemmän..? Sen tarkemmin en oo Megan bokseja katsellu, mut siitäki vissiin on useampikin versio jo ulkona... kolme kenties? Onko uusin versio sit paras vai turhaa hifistelyä jos ei ala ahdinta laittamaan ja muutenki "kisakampetta" rakentamaan? Ja mitä projektin kalleuteen tulee, opiskelijan tuloihin nähden joku 300€ kokeilumielessä on suhteellisen paljon... :)
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)

jonizh
Viestit: 32
Liittynyt: 13 Maalis 2007 14:02

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja jonizh » 04 Maalis 2008 21:48

Onko tästä megasquirt´n sparkista minkälaista todellista teho hyöty etua??? ja mistä näitä kyseisiä laitteita saa ja miten tää tarkkaaan ottaen tekee, vai onko hyötyä vasta ku on konetta laiteltu reilummalla kädellä... sivistäkää vähä tyhmää... :oops: kiiitos :wink:

Avatar
j-k
Viestit: 162
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja j-k » 17 Huhti 2008 11:25

Oharin squirttaajille valmis osa :lol:

Taunus tuli myytyä joten squirtataan nyt sitten tuo Fiasko Pösön monolla.. 8)

TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli » 03 Syys 2008 21:46

jonizh kirjoitti:Onko tästä megasquirt´n sparkista minkälaista todellista teho hyöty etua??? ja mistä näitä kyseisiä laitteita saa ja miten tää tarkkaaan ottaen tekee, vai onko hyötyä vasta ku on konetta laiteltu reilummalla kädellä... sivistäkää vähä tyhmää... :oops: kiiitos :wink:
Sehän on säädettävä ruisku/sytytys boxi. Itellä Turbo Bemarissa ja pelaa hyvin. Onhan siitä hyötyä vakio autoonkin mutta pienempi tietenkin tosin jos saa säädettyä hyvin niin sitten saapi taloudellisemman yms vakio ruiskuun nähden(ljetronic yms tapauksissa). Itsellä on laajakaista lambada niin saapi sen perus säädön kerta-ajolla. Samaan perus hommaan saapi yleensä uhrata 20-50ltr bensaa. Joten tuskin kannattaa kikkailla kun laajakaistan saapi 200e:lla Ominaisuuksiahan tässä on hintaan nähden hirveesti. Lähtörajoitinta, paukunkin saapi rakennettua, ahtopaineen ohjausta yms vaikka minkä härpättimen ohjausta :P
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!

tonskulus
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Helmi 2008 13:50

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja tonskulus » 09 Loka 2008 18:14

Kohta olisi edessä megan asennus 2.9i sierraan. Tähän on tulossa mekaaninen ahdin joten vakioruutalla (EEC-IV) ei lienee pysty säätämään tarpeeksi. Alkuperäistä johtosarjaa käytän enkä tee siihenkään mitään muutoksia. Asennan megasquirtin orkkis ECU:n koteloon joten edes johtosarjan boksi-liitintä ei tarvitse katkaista irti.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen

Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja lakritsimies » 10 Loka 2008 13:08

Ja jos ei ite jaksa värkätä, niin joitain sen tapaisia adapterilevyjäki myydään maailmalla tohon EEC-IV:een. Tossa jotain esittelyä asiasta http://megaefi.com/.
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)

hannu123
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Heinä 2007 17:07

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja hannu123 » 20 Loka 2008 17:46

mistäs nyt sais tilattua kaikki tarvittavat osat tuohon megasguirtiin? auto on 2.0is ohc turbo.

sierraIS86
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Loka 2005 19:33
Paikkakunta: Imatra

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja sierraIS86 » 13 Heinä 2009 21:16

Sama asia kiinnostais Rahihikaistakin:) Ja onnistuukos asennus perus-sähköopilla.
Autona Sierra iS OHC vm86
Kuva

Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja BlackEscort » 14 Elo 2009 20:09

Partko myy suomessa myös yksittäisiä komponentteja megaan. Diyautotune.com on alkuperäinen megan myyjä. Kannattaa olla varovainen jos ostaa jonkun itse kasaaman megan, mulle kaupattiin pariakin semmoista megaa jonka tinaukseen oli käytetty varmaan pari kiloa tinaa...päätin ostaa diyautotunesta valmiin ms 2:sen ja ollut erittäin tyytyväinen vaikka en olekkaan vielä päässyt säätöjä pisemmälle. Aikoinaan oli ms1:nen, mutta myin juurikin tuon koodin kadottamisen ja muiden ongelmien takia pois.

Tommoset sähköpuolen opiskelijoiden kasaamat läjät aiheuttaa varmaan suurimman osan noista koodin katoamisista sun muista ongelmista/palaneista komponenteista.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93

juppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2009 13:46

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja juppeli » 02 Marras 2009 19:04

Onko megaruuttaa patentoitu vai saako sitä alkaa valmistamaan ja myymään ihan vapaasti?

duckworth
Viestit: 2367
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja duckworth » 21 Joulu 2009 18:28

Mulla on tässä kysymys koskien MAP- anturia.. Mihinkä pinneihin anturin johdot kytketään, ja oletteko käyttäneet minkälaista MAPia, cossun, DOHCin..?

Sytkän aioin jättää virranjakajalle (Motocraft), joten eikös ainoa johto joka Megalle tulee, ole "0- effect"- tieto pinniin 30?

(Kone 2.0 ohc efi)
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER

Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja BlackEscort » 30 Joulu 2009 01:50

duckworth kirjoitti:Mulla on tässä kysymys koskien MAP- anturia.. Mihinkä pinneihin anturin johdot kytketään, ja oletteko käyttäneet minkälaista MAPia, cossun, DOHCin..?

Sytkän aioin jättää virranjakajalle (Motocraft), joten eikös ainoa johto joka Megalle tulee, ole "0- effect"- tieto pinniin 30?

(Kone 2.0 ohc efi)
http://www.finsquirt.net/wiki/index.php?title=Etusivu
Tolta foorumilta löytyy manuska myös suomeksi.

Mappi on squirtissä itessään, sisäänrakennettuna. Muuta tarvii kuin letku kiinni purkkiin ja menoksi(+muut kytkennät, anturit ja säädöt). Se ei varmaan osaa edes tulkita muitten tekemiä mappeja kuin mitä noi squirttin omat on.

En muista miten ite aikoinaan kokeilin tota motocraft:n jakajalla. Mut olikohan se pin-24 ja pin-30 oli käytössä ja mega sääti ite syttyä. Ford Efissä pin-36 on spout ja 56-pin on pip. Muistaakseni pin-24=>ecun pin-56 ja pin-30=>ecun pin36. Muita piuhoja en kytkenytkään. Tää oli mega ms1 V2.2 levyllä. V3 lätyllä eri pinnissä toi spout.

Eli todella simppeli juttu jos alkuperäinen ruutta sierra...tosin nyt saatan muistaa ton sytyn väärin ja en löytäny tähän hätään kytkentäkaavioo tolle tfi sytylle, mut se löytyy pienellä etsimisellä megan manuaalista.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93

duckworth
Viestit: 2367
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja duckworth » 01 Tammi 2010 16:03

Jeap, näinhän se on.. Selvisi itsellekin joulun pyhinä, kun selailin Finsquirtin foorumia, mutta nytpähän tuli tähän varmistus.
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER

sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja sierra_driver » 15 Helmi 2010 19:47

Ajattelin nyt laitellla tän jutun tänne enkä finsquirttiin. :mrgreen:

Elikkä. Kuinkahan tuo mega toimii jos asennan sen ohjaamaan vain ruiskua en sytkää ollenkaan. Kyllä kai sen pitäisi ihan hyvin toimia. :roll:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään

koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja koskar » 15 Helmi 2010 20:08

sierra_driver kirjoitti:Kuinkahan tuo mega toimii jos asennan sen ohjaamaan vain ruiskua en sytkää ollenkaan. Kyllä kai sen pitäisi ihan hyvin toimia. :roll:
Sitähän varten se on alunperin suunniteltu?

sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja sierra_driver » 15 Helmi 2010 21:09

Niin kai sitten. :mrgreen:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään

duckworth
Viestit: 2367
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja duckworth » 15 Helmi 2010 23:03

sierra_driver kirjoitti:Elikkä. Kuinkahan tuo mega toimii jos asennan sen ohjaamaan vain ruiskua en sytkää ollenkaan. Kyllä kai sen pitäisi ihan hyvin toimia. :roll:
Kyllä kai sytkä toimii, mutta menee vaan hätäkäytölle, ja ohjelmallinenennakko lukittuu samaan arvoon. Miksi nähdä asentamisen vaiva, ja jättää kuitenkin SPOUT sekä PIP kytkemättä, kun Megassa kerta on MAP myöskin sen ennakonsäädön vuoksi? Varsinkin kun kyse on vaan kahdesta orkkkisjohtosarjasta löytyvästä piuhasta... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2367
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja duckworth » 06 Maalis 2010 11:55

Yksi asia askarruttaa omassa Megassa... Kokoajan mukaan LED 17 on kytketty napaan x11 josta pinniin 25. Tarkoittaako tämä sitä ettei SPOUT tietoa voi ottaakaan pinnista 30..? Vai koskeeko tuo vaan EDIStä? Suoraan sanottuna v*tuttaa kun olen jo adapterin tehnyt :?
Opel on pop, mutta Ford on progee

Opel Omega B2 2.2 16v "käyttöauto"
Focus Mk1 1.6 STW -04 "maalausteline"
Sierra OHC Mk1 -86 "Group A"- projekti
Ja jokunen Sierra sekä muita kiuluja... ;)

BOREHAMMER

Avatar
rangleri
Viestit: 362
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja rangleri » 30 Huhti 2010 21:22

Tässä 2.0 OHC:lle 0.5 bariin asti sytkäkartta millä pääsee alkuun.
(puristukset 8.7:1) Käyttäkää omalla vastuulla mutta minulla toimi hienosti!
Pohjana on Pinton alkuperäinen kartta johon tehty paineellinen alue ja jotakin pienempiä muutoksia kuten joutokäyntialuelle reilu ennakko.

Näkyy kokonaan kun painaa
Kuva


Uploaded with ImageShack.us
Mondeo mk1 2.0 4d -96

Avatar
rangleri
Viestit: 362
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja rangleri » 30 Huhti 2010 21:32

Laitetaan samalla 2.0 OHC Turbo bensakartta ettei kaikilla mene miljoonaa litraa alkusäätöihin vaikka se säätäminen hienoa onkin :D

350cc suuttimet, 2000cc moottori ja Air/fuel ratio 12 alunperin

Noilla arvoilla kun syöttää niin saa kikkailtua eri kokoisille suuttimille käyväksi Req fuel arvon avulla.


Kuva
Mondeo mk1 2.0 4d -96

hednam
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Kesä 2010 16:38

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja hednam » 22 Kesä 2010 16:40

Onko kukaan laittanut toimiin ohc kaasari jakajalla jossa Hall antura itessään ja motorcraftin boksi lokarissa kii?

Tarttis vähä tietoutta tähän hommaan ku ei missää oikee selkene et kuinka ja miten. 139päätteisellä boksilla aattelin kasata mut mitä se vaatii muutakuin jakajan jumittamisen?

hednam
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Kesä 2010 16:38

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja hednam » 22 Kesä 2010 16:50

Alla keskeneräinen polttoainekartta Ford Sierra 2.0 ohc 7ruttunen, garretin t04 55/59 siivillä, omavalmiste hukkaportti, pipercamsin 298/106 asteinen nokka 12.45mm nostolla, isommat venat ja jäykemmät jouset. 870cc@3bar suuttimet, keulan mittane välijäähy ja vajaa 2bar ahtoja.

Seokset ~14.5-15 alipaineella ja paineella 11.5 pintaan

Kuva

Ahin menee pahasti yli kartan eikä voimaa oo ku ylhäällä. tars seuraavaks suurentaa ahinta ja pakopuolta reilusti jos meinaa yllämainitulla nokkakepillä ajaa :D

Susa
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Elo 2010 01:02

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja Susa » 12 Syys 2010 11:01

juppeli kirjoitti:Onko megaruuttaa patentoitu vai saako sitä alkaa valmistamaan ja myymään ihan vapaasti?
http://en.wikipedia.org/wiki/MegaSquirt

"..The software for the platform is open for modification (for use on Bowling and Grippo hardware only).."

"..The hardware is open in that the schematics are available for troubleshooting and educational purposes, but not for copying."

tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja tonis » 25 Elo 2011 15:17

Osaako joku sanoa noiden huonojen kuvien perusteella onko kyseisellä levyllä muuta kun edis modi?

http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... /Mega1.jpg
http://i198.photobucket.com/albums/aa25 ... /Mega2.jpg

Boksi olis tulossa sierraan eli ilmeisesti vaatii linkin takaa löytyvät osat jotta saa tyhjäkäynti venttiilin toimimaan-->

http://www.autotune.fi/tuote/46/pwmtyhj ... hjaus-modi

Sitten viellä semmonen kysymys että olisko ketään vapaa ehtoista taitavaa / tietävää kasaajaa kyseisille komponenteille päijät-häme - kanta-häme alueelta?

Avatar
jepuflex
Viestit: 242
Liittynyt: 31 Elo 2009 02:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Megasquirt topicci

Viesti Kirjoittaja jepuflex » 08 Joulu 2011 04:20

mistähän sais tietää ohc sierran vakio sytkä kartan? vm. n.-89 kaasari kone ja sillä sytkäboksilla missä on alipaine tunnistus suoraan boksissa, ja jakaja on jäykkä. olikohan sytkä malliltaa ESC-2 tai joku vastaava? :?
kun ennen kuin vaihdoin megan ohjaaman hukkakipinäsytkän, niin oli tuo vakio sytkä käytössä ja tuntu että sillä oli ennakot hiton hyvin kohallaan ainakin pienillä paineilla. :shock: sais nuo orkkis kartat niin ei tartteis arpoa ennakoita kuin kilosta ylöspäin... helpottais vähän.... laiska kun olen :oops:
:ford: Sierra 2.0 OHC "cossu look" koneeton prokkis
:ford: Ford P100 Turbo "RS 100" Holset Hx40 super + RE85 + 2 bar
:ford: Fiesta"Fiasko" 1.1L nykyään 1.6L työmatkakulkine

Vastaa Viestiin