Megasquirt topicci

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

eikös se fordin tfi jakaja vaadi erilaisen muutoken sinne piirilevyn kytkentään mitä toi normaali sytkän ohjaus.[/quote]

voi olla et vaatii.en tosiaan oo viittiny asiaa miettiä ku toi laitettiin toimiin toisella sytkämodulilla,oli muistaakseni joku uuppelin moduli>pakko tunnustaa mun piilissä on uuppelin osa :oops: :lol:

käyppä jaakko85 tuolla finsquirtin sivuilla ja laita vaikka kysely sinne,jos joku tietäs tuohon varman vastauksen.
http://www.finsquirt.net/forum/index.php
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

on mullakin se perinteinen megan ohjaama sytkä eli toisella sytkä boksilla oliskohan ollu volvosta lähtösin.

halli on lykätty kampuran päähän ja jakaja(pieni bosch) hoitaa vaan kipinän jaon oikeaan paikkaan.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No eihän tossa sitten periaatteessa tarvi tehdä muutakuin katkoa oikeat johdot alkup. eculta ja juottaa ne tuohon megan liittimiin oikeisiin pinneihin ?? evolution varmaan tietää ?

Eli sytkä toimii jos vaihdan vain oikean sytkämodulin vai mitä ??
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

joo just niin eli johdot poikki ja kiinni.

tota sytkää varten suosittelen sellaista systeemiä että kampiakselin päähän hall tunnistin ja sitte se boschilainen sytkäyksikkö(tai unipoint/huco) vahvistamaan megan signaali.

imuilman lämpötunnistin kannattaa hommata uusi niin saa poistaa sen ilmamäärämittarin siitä ahdistamasta.

voin laittaa sulle tulemaan sähköpostiin noita kytkentä papereita ja sitte sen ecun liittimen johtojärjestyksen.

jaa niin siihen systeemiin ei sitte tuu laisinkaan sitä tyhjäkäyntimoottoria mutta se pelittää kyllä ihan hyvin ilmankin
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mulla tieto sytkälle tulee suoraan virranjakajasta ainakin toistaseksi,kunnes löydän edukkaan edis paketin.

tyhjäkäyntimoottorin piuhan voi käyttää siihen imuilman lämpöanturille,ku on samalla suunnalla,ni ei tarvi uusia piuhoja vetää.tyhjäkäynti säädetään kaasuläppää auki ruuvilla.

mites evolution joko sun sytkäyksikkö kestää ja auto toimii myös kylmänä :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:joo just niin eli johdot poikki ja kiinni.

tota sytkää varten suosittelen sellaista systeemiä että kampiakselin päähän hall tunnistin ja sitte se boschilainen sytkäyksikkö(tai unipoint/huco) vahvistamaan megan signaali.

imuilman lämpötunnistin kannattaa hommata uusi niin saa poistaa sen ilmamäärämittarin siitä ahdistamasta.

voin laittaa sulle tulemaan sähköpostiin noita kytkentä papereita ja sitte sen ecun liittimen johtojärjestyksen.

jaa niin siihen systeemiin ei sitte tuu laisinkaan sitä tyhjäkäyntimoottoria mutta se pelittää kyllä ihan hyvin ilmankin
joo kiitoksia :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eli siis onko turbiiiniriesalla tuo motorcraft jakaja paikalla eri sytkämodulilla vaan ?? passaako siihen joku muu moduli muka heittämällä ? mulla se moduli on 9pinninen eli pääässä 6pinniä ja sinne jakajaan 3pinniä. Pystyykö nuin sitten mitenkään ohjaamaan sytytystä ?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

mites evolution joko sun sytkäyksikkö kestää ja auto toimii myös kylmänä Rolling Eyes
sytkä yksiköt kestää mutta rotaa kylmänä putkessa aika paljon lämpimänä käy ja kiertää hyvin

tossa jakajan sisältä otettavassa triggauksessa tulee se ongelma jos laittaa triggauksen 60asteeseen ennen ykk niin silloin pyörijää ei oikeen saa edukkaaseen asentoon sinne jakajan sisälle jolloin kipinä joutuu loikkaamaan aika matkan.

mulla on kampiakselin hihnapyörään laitettu 2 pulttia 60astetta ennen ykk:ta jolloin ton jakajan saa niin että on keskellä pyörijää se kannen nasta

siitä motocraftin jakajasta saa ronkittua siitä 6nap. liittimestä ulos sen ajotuksen pip signaalin jolloin ei tartte sitä yksikköä muuten mihinkään, mutta jos meinaat rakentaa sen siihen motocraftin jakajaan niin kannattaa tehdä noin miten tuolla alla olevassa linkissä on.

käyppä tuolla lukasemassa tosta tfi systeemistä megan kanssa on aika hyvin selvitetty jos vain toi enklannin kieli taittuu(itsellä ei niin mahottomasti)
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

evolution kirjoitti:joo just niin eli johdot poikki ja kiinni.

tota sytkää varten suosittelen sellaista systeemiä että kampiakselin päähän hall tunnistin ja sitte se boschilainen sytkäyksikkö(tai unipoint/huco) vahvistamaan megan signaali.
niin ja jos tuohon sais vielä jotain yksityiskohtaisempaa neuvoa, niin tietäs vähän miten tommonen systeemi toimii ?
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

eli kampiakselin hihnapyörään 2kpl magneettiin tarttuvia pultteja ja kiinni ne siten siihen hihnapyörään että toinen on 60astetta ennen ykk:ta ja toinen täysin vastakkaisella puolella pyörää.

sitten hall tunnistin sinne öljypohjan puolelle tasan vastakkaiselle puolelle mitä sytkän ajotus tikku on lohkossa. siksi tonne koska sinne vesipumpun ja kampuran väliin ei oikeen mahdu mitään.

hall tunnistimelle virtalukon kautta +12v ja maadotus tietenkin, sitten se signaali megaan sisään pinnistä 30.

sitten kytkentä sen sulle lähettämäni kaavion mukaan, tietenkin täytyy se megan sisäinen kytkentä muuttaa niin että sillä pystyy ohjaamaan sytkää.

siihen 7nap. yksikölle tulee vaan virta maa ja sitte siitä puolan miinukseen johto ja megalta vielä siihen yksikölle sytytys signaali.

voin pistää kuvia illemmalla tosta omasta systeemistä
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

joo jos tuosta hall systeemistä sais pari kuvaa nii olis aika hieno homma :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tossa jakajan sisältä otettavassa triggauksessa tulee se ongelma jos laittaa triggauksen 60asteeseen ennen ykk niin silloin pyörijää ei oikeen saa edukkaaseen asentoon sinne jakajan sisälle jolloin kipinä joutuu loikkaamaan aika matkan.

saahan sitä trigger angle asetuksella muutettua silleen et sen pyörijän saa paikoilleen.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

nyt on kuvia ja lisää tulee kunhan napsin niitä.
kuvissa on vähän huono laatu kun ovat otettu kaatosateessa
http://album.fotosafe.com/altiapp/amp/a ... MQ&LANG=fi
saahan sitä trigger angle asetuksella muutettua silleen et sen pyörijän saa paikoilleen.
periaatteessa joo mutta silloinhan käytetään sitä next syl moodia jolloin lasketaan seuraavaa tulossa olevaa sylinteriä ja yksi hypätään yli.
olikohan tarpeeksi vaikeesti selitetty kai ymmärrätte mitä tarkoitan :roll:

mulla oli kun yritin saada toimimaan sitä jakajan sisäisellä triggauksella sellainen extreme pyörijä mitä sai pyöriteltyä siinä jakajan akselin päässä ympäri
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tipahdin kelkasta :lol: ,mut ei se mitään.oliko toi joku asetus joka piti pistää päälle :roll: en mielestäni tuollasta käyttäny.no pääasia et kuitenki toimii tuolla.
se voi olla et se sulla pelannu sen epäkurantin pyörijän takia.

tarttis hommata edis 4 kilut niin sais suorasytkän.36-1 pyörä jo olis :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

turbiiniriesa kirjoitti:tipahdin kelkasta :lol: ,mut ei se mitään.oliko toi joku asetus joka piti pistää päälle :roll: en mielestäni tuollasta käyttäny.no pääasia et kuitenki toimii tuolla.
se voi olla et se sulla pelannu sen epäkurantin pyörijän takia.

tarttis hommata edis 4 kilut niin sais suorasytkän.36-1 pyörä jo olis :wink:
mulla ois puola ja vr-sensori.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

tuleeko tuonne alkup. ecun liittimeen KAIKKI suuttimen johdot eli 4kpl plussia ja 4kpl miinuksia ?? miten evolutionilla on nuo suuttimen johdot tossa db-37 liittimessä ?

kasailin tuon ms:n ilman mitään stimulatoreita, ja nyt kun oon tehnyt ton kaapelin tuohon pc:n ja ms:n väliin niin megatunessa näkyy kun battery viisari pomppii ihan tuhottomasti (tosin jännitteet tulee akkulaturista ) ja tps-mittari on melkein yhtä villi. onkohan normaalia ?? mulla ei siis tuossa liittimessä muuta kiinni ku maat ja 9pinnissä +12V.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ecun liittimeen tulee ainoastaan ne suuttimien maat 2kpl nastoihin 58 ja 59 joita ecu maadoittaa, +12v menee suuttimille suoraan releen kautta.

is:n suuttimet on alkuperäisenä kytketty 2kpl rinnan.

mulla lähtee siitä db37 liittimestä kaikki 4kpl erikseen ja sitten pienen matkan päästä on laitettu 4-2 johtoon eli 32 ja 33 yhdessä ja 34 ja 35 yhdessä

se batteri arvon pomppiminen voi johtua juurikin siitä akkulaturista joten kannattaa koittaa akkuun sitä jos auttais.

muta eikös vielä 9 pinnikin ole maa, +12v tulee pinniin 28
kun katsoo tota kytkentäkuvaa niin siellä olis maita pinnit 7,8,9,10,11 ja 15, ja +12v olis pinnissä 28
tipahdin kelkasta Laughing ,mut ei se mitään.oliko toi joku asetus joka piti pistää päälle Rolling Eyes en mielestäni tuollasta käyttäny.no pääasia et kuitenki toimii tuolla.
se voi olla et se sulla pelannu sen epäkurantin pyörijän takia.
se mega menee automaattisesti siihen nextsyl moodiin kun trigger angle on riittävän pieni(oliskohan ollu alle 10astetta)

ei välttämättä ne ongelmat johtunu mulla siitä extreme pyörijästä koska oli muutenkin niin paljon vastoinkäymisiä mm. ne pirun tulpat

ja se extreme pyöriä on nyttenkin paikoillaan ja pelittää hyvin siitähän on vaan sorvailtu sieltä reiästä se lukitus tappi sellaiseksi että saa pyöriteltyä mutta kyllä se silti piukka on ja pysyy paikoillaan
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oho 7-11maat ja tosiaan 28pinnissä +12V, muistin vähän väärin.

noo kaippa tuo toimii ihan oikein, mikään komponentti ei kuumene, ei ritise ei pauku ja megatunella saa yhteyden..
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mulla on trigger angle 87 ja hyvin futaa :wink:
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tolla trigger anglellahan kerrotaan vaan megalle missä kohdassa ajotus merkki on joten niitten merkkien ei tarvitse olla ihan asteen tarkasti paikoillaan siellä missä ne onkin(kampura tai jakaja)

sitten kun auton saa käymään täytyy sesytkä kartta laitta kohdalleen

eli ensin sieltä spark settingsistä fixed angle kohtaan 10 astetta ja sitten kampuran päästä lampulla kattoo että on 10 asteessa merkki.

sitten kun muuttaa sen takaisin kartan mukaan toimivaksi niin siihen fixed angle kohtaan pitää laittaa -9 niin silloin se muuttuu -10 megassa, jokin bugi

kun omassani katoin sen trigger anglen kohdalleen niin aika paljon heitti se oma merkki sieltä 60 asteesta kun trigger anglen joutu tuomaan 47 asteeseen että oli kartta kohdallan
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

siitä megasquirtin extra koodista on tullut uusi 025g6 versio joka kannattaa ajaa sinne megan sisään, toimii mielestäni paremmin mitä vanhalla ja on enemmän säätömahdollisuuksia.
samalla kannattaa päivittää megatune

kannattaa käydä lukasemassa finsquirtin foorumilta noi pari juttua niistä eri versioista

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=391

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=14

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=10
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

mistähän löytäisin kytkentä kaavion tuohon masiinaan? muten asennettu mutta tarvisi litin saada nippuun ja kun niitä johtoja on miljoona ja ohjeet jossain.eli se iso liitin joka tulee siihen boksii mistä saa sit läppärii johdon.
oliko lian sekava? :D
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

anttij80 kirjoitti:mistähän löytäisin kytkentä kaavion tuohon masiinaan? muten asennettu mutta tarvisi litin saada nippuun ja kun niitä johtoja on miljoona ja ohjeet jossain.eli se iso liitin joka tulee siihen boksii mistä saa sit läppärii johdon.
oliko lian sekava? :D
Tätä tarkoitat?http://www.megasquirt.info/v22manual/extwir.gif. Läppärin johtona pitää olla suora normaali johto. Ns. nollamodeemikaapeli(?) ei kelpaa.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Elikkäs, varmistukseksi kysyn vielä.

Eli ostan siis megaruutan (mukanahan tulee se map), lisäksi ostan antureiksi cossun ilmanlämpöanturin (?), vesianturin (vai tarviiko ostaa?). Mitä muuta vielä tarvinnee? Aluksi siis mega ohjaa vain ruiskutusta.

Miten saan kierrostiedon megalle? Puolalta :?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Miten pystyn yleismittarilla mittaamaan, onko jokin juotos maissa? Ja minkä juotosten kuuluu olla maissa? Pitäisi selvitellä, miksei kierrosluku ja lambda toimi stimulaattorilla testatessa. Output osio vielä tinaamatta kiinni, eli Inputin testissä olen. Simulaattori on toiseen kertaan kasattu ja sen pitäisi olla kunnossa, tehty reikälevylle.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin