Megasquirt topicci

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Soso
Viestit: 16
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:57

Viesti Kirjoittaja Soso »

Onko kukaan asentanut focukseen tollasta? Jos on, niin minkälaisia etuja olet saanut? Onko teho noussut? Kertokaa tyhmälle, mutta asiasta kiinnostuneelle.... 8)
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

asn kirjoitti:Kyllähän tuo on ver. 2.2 MS:n manuaali, mutta suomennos ver. 1 ;) [/nusnus]
Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.

Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

JesseT kirjoitti:Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.

Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.
Asia piffi.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

no nii.. nyt vakavissaan suunnittelen Zetec projektia joka ois tarkotus toteuttaa megaruutalla..
eli mitä tietoja toi megaruutta tarvii/pystyy käsittelemään.
moottorin lämpö, lambda, imuilman lämpö, pyörimisnopeus noi tuli ekana mieleen.. mitäs muuta se pystyy käsittelee??

perus kone ois tulossa ilman imu- ja pakosarjaa jotka ois tarkotus tehdä itse. kaasuläppä kotelo löytyy jo varastosta jossa on samassa yhteydessä lisäilmaluisti. suutimet tarvii ostaa. ilmamassa- vai -määrämittari vaiko map-anturi?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

megassa tulee mukana toi mappi joten sitä ei tartte.

riippuu minkälaisen ohjelman ajat sinne megaan mitä tietoja se tarvii/antaa.
jos laittaa sen megan+sparkin extra version ni sitte jää toi tyhjäkäynti venttiilin ohjaus kokonaan pois

ainakin perus mega tarvii:
ilman lämpö
veden lämpö
kaasuläpän asento
kierros tieto

sitte lisänä
lambda
jos käytät sparkkia niin sitte HALL anturilta tietoa kierroksista
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

miten tossa mega+sparkin extra versiossa on sitten hoidettu tyhjäkäynti??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ittellä ei ainakaan ole mitään tyhjäkäynnin ohjausta siinä.

ruuvista vaan siten että käy
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

evolution kirjoitti:ittellä ei ainakaan ole mitään tyhjäkäynnin ohjausta siinä.

ruuvista vaan siten että käy
asia selvä.. 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tosin en ole itte saanu vielä aikaseksi muuta ku hiukan savua ja liekkejä putken päästä ku on noi säädöt hiukan hakusessa..

kannattaa tosissaan alottaa jollain normaali versiolla eikä tolla extralla millä itte alotin
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Extra:n pitäisi ohjata fordin perinteistä PWM tyhjäkäyntiventtiiliä ihan hyvin. Olettaisin Focuksessakin olevan samanmoinen venttiili.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

joo ohjaa se mutta jos ohjaat sytkää megalla niin se ohjaus tulee ton tyhjäkäyntiventtiilin tilalle
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Tai vaihtoehtoisesti sen LEDin tilalle, jolloin voit ohjata sitä tyhjäkäyntiventtiiliäkin megalla.
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

MS tietoa..

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Kiinostais vähän ko. laite...
Olisiko siitä hyötyä Escoon (1.8 Sport -96)?
Ja mitä muutoksia ehkä tarvii tehdä että MS:n saa toimimaan?
Kertokaa te jotka samaiseen vehkeeseen ootte MS:n asentaneet!
Apua tietämättömälle :?
Escort 1.8 GT -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kyllähän sillä escorttiin jonkunlaista piristystä varmaan saa aikaan, mutta ilman muita moottorin muutoksia (nokat, kannen porttaus, ym) jää aika pieneksi tuo tehon lisäys.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mielestäni ei kyllä minkäänlaista järjenhiventäkään laittaa vakiovaparikoneeseen jossa on jo ruisku vakiona.
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

No hyvä että tuli selvyys tähänkin asiaan 8)
Escort 1.8 GT -96
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Kellään tietoa, että paljonko virtaavat 1.6 CVH EFi escortin vakiosuuttimet? Kyllä, googlea on jo koitettu :D. Itse en tuota tietoa ole mistään löytänyt, liekö väärät hakusanat?

Jos tietoa löytyy, niin viitisitkö vastata tänne tai mailiin. Kiitos.
saraja
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:58

Viesti Kirjoittaja saraja »

koskar kirjoitti:Kellään tietoa, että paljonko virtaavat 1.6 CVH EFi escortin vakiosuuttimet? Kyllä, googlea on jo koitettu :D. Itse en tuota tietoa ole mistään löytänyt, liekö väärät hakusanat?

Jos tietoa löytyy, niin viitisitkö vastata tänne tai mailiin. Kiitos.
Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htm

Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

saraja kirjoitti:Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htm

Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar
Kiittää nöyrästi :). Jatkakaa.
Marko H.
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Maalis 2005 15:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Marko H. »

Miten on ton megasquirtin säätäminen? Siinähän ei ole oikeen mitään valmista pohjaa bensa/sytkä kartoille....? Saattaapi mennä penkissä tovi ton säätämisessä ja se aika penkissä kun ei ole ilmaista. Vai onko jollain jo hyviä kokemuksia säätämisestä?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

mun käsityksen mukaan siihen saa ladattua netistä "perus"-asetukset :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tuosta netistä saannista en tiedä(varmaan löytyykin),mutta noita karttoja kaverit jaeskellu toisilleen millä pääsee alkuun(saa käymään,jne.), ja toi säätäminen tien päällä aika helppoa megatunen avulla.sit jos vielä penkissä viimeset tehot haluaa niin kun on ensin tien päällä säätäny lamdamittarin kanssa,ni ei enään kaukana ole,joten ei hintakaan penkitykselle pilviin pitäs nousta.
ainoo et noita megasquirtin säätäjiä en tiedä ja saako sillai penkityksen et ite siinä sitä säätäisi,niin en oo kyselly>vielä....
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Muutama kysymys koskien megasquirttia:

Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?

sitten

saanko tuon megan toimimaan is sierrassa motorcraftin jakajalla ?? jos saa niin tuleeko alkup. sytkämoduuli ylimääräseksi ? Tarviiko ostaa imuilman/ilman lämpötila-anturi ?

ja pitääkö paikkaansa että tuohon megasquirttiin ei tarvi liittää kuin 13johtoa ? alkuperäiseen eec-iv boksiin niitä näyttää menevän noin 30.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 23 Heinä 2005 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

tarvii ohjaimen.ohjaimen tarkotukseen ei oo tullu perehdyttyä.

saapi toimiin.extrakoodissa muistaakseni valinta jolla voi käyttää tuota omaa sytkämodulia.(mulla erillinen moduuli,ku oli aiemmin vanha koodi)

ei mittaria tarvi ostaa,mutta imuilman lämpötila-anturi tarvii hommata>löytyy motonetista cossuun tarkotettu.

viimmoseen en tähän hätään osaa vastata,ku en oo tota ite kasannu ja ku se on tehty alkuperäsen boxin sisää joten johtojakaan ei tarvinnu liitellä.
joku asiasta tietävä voipi tuohon vastata.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

omassani tulee megalle 19 johtoa joista 6 on maajohtoja joten 13 pitää paikkansa jos ajatellaan vain signaali puolta.

eikös se fordin tfi jakaja vaadi erilaisen muutoken sinne piirilevyn kytkentään mitä toi normaali sytkän ohjaus.
Vastaa Viestiin