Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Jeroi
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Heinä 2010 19:43

Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Hei, tuossa kun ensimäiset lumet ja jäät tuli niin piti lämppäriä ajaa täysillä, ilmeni seuraavankaltaisia ongelmia:

- Hanskalokeron suunnalta kuuluu vinkumista joka ei ole sidonnainen ajonopeuteen. Aluksi luulin loskan keräytymiseksi lokariin vinkumisen syyksi.
- Kun ajoin sellaisen 5km yöllä kotiin keikalta, alkoi "hanskalokero" savuttamaan. Haju on sellaista metallisen hajuista, ei öljyistä tms.
- Varoitus matriisinäytössä on lause "Engine temperature high".
- Puhaliinjärjestelmä pysyy epämääärisen ajan sammutuksen jälkeen päällä about minuutin.

Ilmoitan vielä että tässävaiheessa puhallin toimii jokaisella asetuksella ja kuumaakin tulee.

Onko ongelmana se että lämpövastus täysillä ja puhallin täysillä niin niihin on tullut jotain vikaa?
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Eiks tuo sisätilan puhallin usein löydy tuolta hanskalokeron takamaastosta?
vinkuuko/savuttaako jos pitää puhaltimen sammutettuna?
Ei kai siellä mitään erillistä lämpövastusta ole, eiks se moottorin kautta kiertävä pakkasneste tuo sitä lämpöä kabiiniin...

Jonkunlainen sähkövikahan siellä jossain on, jos se puhallin saa jostain hyppyvirtaa vaikka auto on sammutettuna. Ekana veikkaisin sitä puhaltimen moottorin rikkoutumista...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Jeroi
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Heinä 2010 19:43

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Ilmeisesti vika on joko ilmastoinnissa tai lämppärissä. Savu tulee keskikonsolista hanskalokeron vaseammasta kulmasta. Puhalin toimii parkissa auton ollessa käynnissä ilman vinkumista. Eli joko ilmastoinnin kompressori tai lämppärivika tai vuoto ilmastoinnissa. Auto pitää AC nappia päällä automaattisesti ainakun lähtee ajamaan.

Tarkennan että vinkuminen on sellaista suhinaa, eli paineilman purkautumis ääntä kun kolo on pieni eli korkeaäänistä. Ei ole siis vinkumista vaan suhinaa. Mistä tuollainen savu voi tulla, jotenkin on lämmityslaitteeseen sidonnainen. Naiseni mielestä puhallin puhaltaa kylmää vain ja sitten tuolta hansikaslokeron kulmasta tulee savua ja suhinaa.

Lisäksi moottorin lämpötila nousee korkeaksi. Pitänee tarkastaa kylmäainesäilö onko siellä nestettä.
Jeroi
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Heinä 2010 19:43

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Eli ilmeisesti pakkasnesteen vuoto keskikonsolin seudulla, sillä pakkasnesteet on alle min rajan jollon kone alkaa käydä kuumana myös. Oiskos jossain jokin korjaus ohje miten pääsee keski konsolin taakse kattomaan missä vuoto on?
Jeroi
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Heinä 2010 19:43

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Aiheen voi siirtää tekniikan puolelle sillä vika on paikallistunut kun irroitin hanskalokeron ja sen ala levyn keskikonsolista niin siellä suhisee putken joku liitos joka vuotaa pakkasnesteet pihalle.

Voiskos joku joka tietää hyvän ohjeen millä saa keksikonsolin purettua sillai et pääsee tuulettiimiin ja putkiin käsiksi?
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Ton korimallin focusta en tunne, mutta taitaa olla yleinen toimenpide että pitää koko kojelauta irroittaa? Viisaammat oikaiskoon..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Jeroi
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Heinä 2010 19:43

Re: Focus 2005 "hanskalokero" vinkuu ja savuttaa

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

tuomaz kirjoitti:Ton korimallin focusta en tunne, mutta taitaa olla yleinen toimenpide että pitää koko kojelauta irroittaa? Viisaammat oikaiskoon..
Juu tutkiskelin itse autoa eilen Skanssin parkkihallissa ja juu näyttää tosiaan siltä, että koko kojelaudan etumuovi pitää irroittaa ja samalla kylllä radiot jne pitää ottaa pois ja totesin että jos itse alan tekemään niin per osan kanssa tulee pohdiskelua ainakin puolituntia ja irrotus joten en lähtenyt itse ottamaan pois kun autolla pitäis ajaakkin. Lisäksi keikalla poke kertoi omistavansa pelkkiä fordeja ja hän kun on niitä korjaillut niin kertoi että 2005 eteenpäin alkaa olla muoviklipsuja täynnä muoviosat ja hajovat helposti irroituksessa jne. Päätin tosiaan että korjaamolle pitää mennä että saa sentää asennustakuut jne.
Vastaa Viestiin