Mondeon syylarin flekti ei toimi

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Vilpertti

Mondeon syylarin flekti ei toimi

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Hei!
Autossani ei toimi jäähdyttimen tuuletin, eli ei lähde pyörimään vaikka lämmöt nousee, olen vaihtanut 2kpl. antureita(termostaattikopan ylä- ja alapuolelta) ja termostaatin.
Lisäksi olen vetänyt akulta sähköt suoraan tuulettimen liittimen napoihin, jolloin tuuletin lähti pyörimään, sulakkeet ja releet pitäisi olla ehjät, joten mikähän mahtaisi olla rikki?
Autohan on Mondeo vm.-97 ja 1.8 zetec.
ngbee
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Tammi 2008 14:00
Paikkakunta: Vantaa / Lahti

Re: Mondeon syylarin flekti ei toimi

Viesti Kirjoittaja ngbee »

Ota tuulettimen rele pois ja yhdistä paikan keskimmäiset (yksinäinen nasta ja sitä vastaava toiselta reunalta) nastat yhteen ja pistä virrat päälle. Jos tuuletin lähtee käyntiin vika on releessä tai sitten moottorinohjausmoduulin releeltä (moottoritilan sulakerasian ylä oikeassa kulmassa) ei tule virrat tuulettimen releelle.

Flektin anturi menee moottorinohjausjärjestelmälle, joka ohjaa tuuletinta moottorinohjausmoduulin releen kautta, eli katkospaikassa voi olla etsimistä
Vilpertti

Re: Mondeon syylarin flekti ei toimi

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Jeps.
Yhdistin nastat ja flekti pyörii :D , mutta siihen se ilo sitten jääkin. Olen siis kokeillut toista tuulettimen relettä ja tuuletin ei sano mitään vaikka lämmöt nousee, eli onko se sitten se moottorinohjausmoduulin rele tai sitten niiden väliset "piuhat" mikä sitten kiukuttelee :( .
ngbee
Viestit: 77
Liittynyt: 19 Tammi 2008 14:00
Paikkakunta: Vantaa / Lahti

Re: Mondeon syylarin flekti ei toimi

Viesti Kirjoittaja ngbee »

nii kai olet kokeillut anturin liittimen oikosulkemista? jos vika onkin anturin kontaktissa..
Se flektin anturihan on termostaattikopan päällä.
ana61
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Loka 2008 21:40

Re: Mondeon syylarin flekti ei toimi

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Moi,löytykö vika?Sama vaiva omassa, eli helpottaisi paljon jos löysit vian niin ei tarvitsisi ruveta turhaan vaihtaan osia.
Vastaa Viestiin