Sierra keppi projekti

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Sierra keppi projekti

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 23 Maalis 2005 17:50

Eli sierran kepin liikkeet tuntui hieman liian pitkiltä. Kun vaihto kakkoselle otti keppi kiinni sähkölasien kytkinkoppaan. Joten keppi katkaistiin ja hitsattiin uuteen asentoon, jolloin vapaalla ollessaan keppi sojottaa suoraan ylöpäin. Keppi oli ontto ja lähti juuresta irti tappisokan pois oten jälkeen. Pakkilukon otin pois koska sitä ei mielstäni tarvitse. Pakkia ei saa millään vahingossa päälle. Eikä suoraan vitoselta saa vedettyä pakkia päälle.--> Lukko oli turha
KUVA 1
KUVA 2

kuvat linkeiksi -Lalli69-

ZyaS
Viestit: 1006
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

ViestiKirjoittaja ZyaS » 23 Maalis 2005 17:55

tuosta pakki suoraan vitoselta silmään asiasta oon kuullu että onnistuu.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087

p3
Viestit: 498
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Pieksämäki

ViestiKirjoittaja p3 » 23 Maalis 2005 18:43

ei se tietenkään kovin helposti päälle mene, mutta pahan parkasun päästää kyllä aika helposti.
Taunus 17m super -64
Taunus 17m TS -63
Capri 3.0 ghia -74
Granada 2.8 gl -79
Granada 2.8 stw -78
Granada 2.0 v6 -80
Scorpio 2.9 ghia coupe -91
Transit 2.0 v4 -73

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 23 Maalis 2005 21:21

En oo itte saanu menee vaikka oon yrittäny. Vauhdissa taikka paikallaan.

VesQ
Viestit: 1628
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja VesQ » 23 Maalis 2005 21:31

Juu ei se pakki nyt ihan vahingossa vauhdista mene

Niin ja ne kuvat sitten linkkeinä, ei suoraan kuvina foorumiin

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 23 Maalis 2005 22:04

Ok tietämättömänä laitoin kuvat tohon suoraan. kiitos!

ZyaS
Viestit: 1006
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

ViestiKirjoittaja ZyaS » 23 Maalis 2005 23:02

tiedän yhen tapauksen missä kaveri veti vitoselta pakille 120km/h:n vauhdissa.. ei kylläkään vahingossa :shock:
Escort 1.4 -81

Capri Mk1 -69 1.6GT

Escort MK2 -75

CRSC Jäsen #1087

overboost
Viestit: 595
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

ViestiKirjoittaja overboost » 23 Maalis 2005 23:14

MT-75 laatikossa on pakki synkronoitu, niin menee pakki vähän helpommin päälle kuin yleensä!

Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24 Maalis 2005 12:03

Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG

Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Juippa » 24 Maalis 2005 19:29

Miksi et vain laittanut vaihteenvälin lyhennintä? Entiseen sierraan semmoisen asensin ja laatikosta tuli todella jämpti. Vähän lyhyempi matka vaihdestaagille, ei tarttenu lyhentää ja soppakauha ilmiö katosi myös 100 prossasesti. Hintaan 28e autoracingiltä ei mielestäni ollut ollenkaan paha! :D
Mk2 esco rojektina...

VesQ
Viestit: 1628
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

ViestiKirjoittaja VesQ » 24 Maalis 2005 19:44

Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee

Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä

edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan :D

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 24 Maalis 2005 22:49

Joo kesällä olis tarkotus tehä toi keppi uusiks vielä vähän lyhkäsemmäks(kumihärpätin pois). ja sit samalla sitä vaihdevälin lyhennystä. Se on ilmeisesti sinne kepin kuulasaranan alapuolelle tuleva jatkopala, vai millanen toi 28€ systeemi on?

Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

ViestiKirjoittaja Eemeli » 25 Maalis 2005 18:29

VesQ kirjoitti:Eihän sen pitäisi siihen mitään vaikuttaa, on niin kovaa kumia jota sinne on sulatettu että ei meinaa joustaa mihinkään vaikka pistää ruuvipenkkiin kiinni ja vääntelee

Siis jos puhutaan siitä kumi hommasta mikä on siinä about puolessa välissä keppiä

edit sen kumihomman ei pitäisi vaikuttaa siihen soppakattilaan :D



Kokeileppa huvikseen niin huomaat et vaikuttaa se. Tai no riippuu siitä tietenkin et miten sitä keppiä käyttää.

Se lyhennin on kepin kiinnityksen väliin tuleva laippa ja putken pätkä sinne niveleen. Ite tuli joskus tehtyä tuommoinen 3kpl 12mm mutteria ja sopiva putkiholkki.
Sierra 2.0i STW -88

Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90

Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)

Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 23 Huhti 2005 12:32

Jep tuli tossa katteltua vaihteistoa ja ilmeisesti joutuu koko lootan tiputtamaan pois että saa sen lyhentimen laitettua. Vai saitko sen kepin pois siitä pienestä reijästä yläkautta kabiinin puolelle? Laitan lisää kuvia kun saan piakkoin keppiä lyhkäsemmäksi ja ton kumin pois.

lalli69

ViestiKirjoittaja lalli69 » 23 Huhti 2005 13:50

Kyllä se pitiäis onnistua liman loodan irroitusta. (Jos vähääkään samanlainen MT75:ssä kin Type9:ssä)

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 23 Huhti 2005 16:50

Noniin tuli äsken hitsattua keppi uudestaan. Otin kepin poikki siitä kumi homman alapuolelta ja yläpuolelta. Eli otin sen kumi/värinänvaimennus osan kokonaan pois välistä ja hitsasin osat yhteen. Eli keppi lyheni noin. 5cm sen kumilaajennusosan verran. Tuli kyllä paljon parempi tuntuma eikä ota 3. vaihdettaessa enää nyrkki kiinni keskikonsoliin.
Kuvat
Keppi1
Keppi2
Keppi3
Vielä puuttuu pussi se tulee jossain vaiheessa.[/list]

janzamar
Viestit: 2676
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

ViestiKirjoittaja janzamar » 23 Huhti 2005 17:13

:) ..tuommoisen pituiset oon aina itelle tehny joka autoon..
ja yleensä automaattikepin nuppi..joku neuroosi varmaan... :lol:
mutta aina pitää tehdä noin..
ei sieltä mitään junia t...

orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

ViestiKirjoittaja orion-1.6i » 24 Huhti 2005 12:25

Orioniin pitäs joku tuommonen kikka tehdä. Tuntuu vaan, että ainakaan kuukkelin perusteella ei mistään vaihdevälin lyhentäjiä Orioniin saa. Onko vaihdevälin lyhentäjiä saatavana jotain yleismallisia? :?
Voortti
Orion mk3 1.6 cvh efi

Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Juippa » 24 Huhti 2005 14:49

Mä on ymmärrä mikä noissa lyhkäsissä kepeissä kiehtoo? :roll: Yhteen omaan sierraan joskus tein, mutta vaihtu viel saman viikon aikana pois... Nopeempihan se on ajaessa vaihtaa ku keppi on lähellä rattia eikä lattia tason korkeudella. Sen huomaa hyvin talvella jos meinaa alitehosella takatuupparilla sladissa pysyä vähän pitempään.... :twisted:
Mk2 esco rojektina...

Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lep-1 » 24 Huhti 2005 16:16

Nyt sain pussin tehtyä. Pussista tuli vähän tiukka, joten jouduin ottamaan siitä pois sen alemman pölysuojan /äänieristeen, että pussi mahtu paikoilleen. Saa nähdä vaikuttaako jotain ajomeluun.
KUVA

Niin ja tosta lyhyydestä. Onhan se vähän raskaampi vaihtaa, mutta ei mua oo haitannu. Näyttää kyllä hyvälle/erikoiselle.

Tietääkseni tuolta rallyracesta ja autoracingsta saa noihin vanhoihin fordeihin joitain lyhennys sarjoja. Niistä kannatta kysellä vaikka tohon orioniinkin.

janzamar
Viestit: 2676
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

ViestiKirjoittaja janzamar » 24 Huhti 2005 17:04

joku paksu vaahtokuminpala pitää jos alkaa melu kuulumaan.
enkä ite oo huomannu että olis hitaampi vaihtaa..
mutta lääkärit väittää muutenkin että on ylivilkkaat refleksit.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...

voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

ViestiKirjoittaja voicecoil » 24 Huhti 2005 20:42

Eemeli kirjoitti:Tuota vähän ihmettelin... miks jättää tuo vaihdekepissä oleva jousto mulukura tuohon paikoilleen. Itse muutin omassa autossani kepin täysin jäykäksi, ja on mielestäni paljon parempi kuin tuo "pehmityksellä" varustettu. Soppakattila ilmiö katosi 100 prosenttisesti.
tein eilen omaani saman homman,olen huomattavasti tyytyväisempi tähän systeemiin kuin vaihdevälinlyhentäjillä oleviin.ainakin kahden kaverin autoissa ollut pakin päälle saaminen vähän vaikeeta.mutta tämä nyt on miten kukakin haluaa rakennella,eli makuasia sano koira kun muniaan nuoli..
irc voicecoil

orion-1.6i
Viestit: 76
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:34
Paikkakunta: Kitee

ViestiKirjoittaja orion-1.6i » 24 Huhti 2005 22:58

Tänään suunnittelin jo orioniin vaihekepin lyhentämistä. Joutuu ehkä hiukan vääntämään keppiä kuskin puolelle mutkalle, ja muutenkin vähän eri asentoon. Näyttää siltä, että jos lyhentää viisikin senttiä, niin aina vaihdetta vaihtaessa ranne kolahtaa käsijarrukahvaan. Käsijarrukahvaa on jo varmaankin vaikeampi lyhennellä.

Tietääkös kukaan, että millä menetelmällä sen vaihekepin saa irti?
Voortti

Orion mk3 1.6 cvh efi

Avatar
riesa-reising
Viestit: 257
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago
Viesti:

ViestiKirjoittaja riesa-reising » 05 Elo 2007 23:08

Mites saako mistä nykysin sierraan noita vaihteenvälin lyhentäjiä? Ku en ainakaa löytäny noilta sivuilta mitkä tuossa aiemmin mainittiin enkä kuukelillakaan ainakaa äkkiseltään löytäny
Ford Sierra 2.0i Dohc -90(ex), Ford Sierra 2.0i -88 Ghia(ex), Ford Sierra 2.0iS -88(ex), Ford Fiesta 1.3 -94(ex), Ford Scorpio 2.0i -93(ex), Ford Scorpio 2.0i -91, Ford Sierra iS -86, Ford Sierra 2.0i -92 +väärän merkkisiä kokeiluja


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija