Ruotsalainen lehti tutki viime vuonna 39 uutta automallia niiden ruostumisherkkyyden osalta. Tutkituista yhdeksän mallia sai kehnon tuloksen ja näistä kolmannes oli Fordeja.
Nämä Fordin uudet mallit todettiin ruostesuojauksen osalta kehnoiksi:
- Ford EcoSport
- Ford Focus
- Ford S-Max
Iltasanomat 9.1.2019 kertoo tarkemmin:
https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html
On se vaan kumma, että esim. Focusta ei ole saatu 20 vuodessa kuntoon ruostesuojauksen osalta. Siksi niiden hinta putoaa käytettynä nopeammin kuin esim. Corollan. Toivottavasti edes jotkut uuden Fordin ostajat hankkivat autoonsa ruostesuojauksen, muuten kori katoaa toimivan tekniikan ympäriltä ennen aikojaan.
Ykköskoppaisessa (Facelift) on pohjassa sellaista valkoista massaa (ihan kuin muovia) joka kestää isältä pojanpojalle, mutta sitten ihan vieressä on peltiä pelkän maalipinnan varassa. Ovet ruostuvat, takaluukku ruostuu, apurunko katoaa keulalta, perässä taka-akseliston kohdalla on arka alue jne.
Vi Bilägare: Fordin uudet mallit kovimpia ruostumaan
Re: Vi Bilägare: Fordin uudet mallit kovimpia ruostumaan
Säännöllinen pesu ja vahaus riittää pitkälle..ruostesuojaus jne..jos ne kaikki laiminlyödään niin kas kas näin siinä käy, mikään ei ole ikuista..koneet levähtää kuitenkin viimeistään 200 000 - 300 000 km:ssä niin se on ihan sama peltien kanssa..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 273
- Liittynyt: 26 Joulu 2016 03:25
Re: Vi Bilägare: Fordin uudet mallit kovimpia ruostumaan
Jos samantyylistä muovikalvoa pohjassa kun oli -90 luvun Sierroissa niin suosittelen lämpimästi massausta jo uutena,ainakin vanhemmissa Fordeissa meni ruoste sinne muovin alle ja mätäni hyvin.
Kivet hakkaa muovit irti ja suolavesi pääsee väliin ei oikeen hyvä tuokaan juttu
Kivet hakkaa muovit irti ja suolavesi pääsee väliin ei oikeen hyvä tuokaan juttu