Cossun valo jumppaa

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
roadster
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Elo 2007 10:47

Cossun valo jumppaa

Viesti Kirjoittaja roadster »

Mulla 1990 kolmiovinen sierra isoilla etuvaloilla/vilkuilla jotka etusiipien päissä. Mistä saisin 3 ovi cossun etuvalot/grillin/etusiivet parhaiten? Onko valot vain cossuissa? Vai onko samaa mallia ollut muissa?

Onko etuvalot samat xr 4, Cosworth, rs 500?

Valoille tarvitsee varmaankin oman kehikonsa?
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Cossun valo jumppaa

Viesti Kirjoittaja JyriN »

roadster kirjoitti:Mulla 1990 kolmiovinen sierra isoilla etuvaloilla/vilkuilla jotka etusiipien päissä. Mistä saisin 3 ovi cossun etuvalot/grillin/etusiivet parhaiten? Onko valot vain cossuissa? Vai onko samaa mallia ollut muissa?

Onko etuvalot samat xr 4, Cosworth, rs 500?

Valoille tarvitsee varmaankin oman kehikonsa?
Samat valot on olleet XR4 ja 3-ov kossussa sekä iS (jollain markkinoilla Ghia) Sierrassa. Nykyään hyväkuntoiset valot kossureplikaan ovat kiven alla (leveät etuvalot ja sumarit). Minun ymmärtääkseni valojen kiinnitys koriin on identtinen, mutta eroja on konepellin alla olevassa paneelissa ja etukulmissa.

Tarvittavat osat iS:stä:
  • konepelti
  • etulokasuojat / siivet
  • konepellin alla oleva lukkopaneeli (slam panel)
  • leveät etuvalot
  • sumarit ja vilkut kiinnikkeineen
Kossun maskin saatat löytää joltain harrastajalta tai lasikuitujäljitelmänä uustuotantona. Harvinaisiksihan nuo ovat käyneet mutta toisaalta tänä verkkokaupan aikana kannattaa tutkia ebaytä sun muita. Lopputulos voi näyttää vähän oudolta, kun mk2:ssa on isommat lasit kuin mk1:ssä. Työmäärällisesti arvioituna tuossa ei ole juuri järkeä, koska etukulmien vaihtamiseksi pitää irroittaa ovet ja porata koko joukko pistehitsejä ja konepellin lukkopaneelin kanssa on sama juttu.

Toinen vaihtoehto olisi rakennella keula muistuttamaan taksikossua. Tässä vaihtoehdossa olisi ainakin vähemmän hitsattavaa. ;)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin