MK4 Mondeo konepelti jumissa

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
tsoi
Viestit: 62
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Napsahti avausvaijeri poikki konehuoneen päästä..mitä kauttahan tuo kannattaa alkaa purkamaan ilman suurempia vaurioita ja toisaalta että ylipäätään saa auki?
Mondeo mk4 2010 1.8 tdci wagon
Focus mk3 2013 1.0 125hv
4 ex Fordia
Avatar
janti
Viestit: 464
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja janti »

Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
tsoi
Viestit: 62
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Kiitoksia linkeistä, ei näytä pahalta..tosin on kyllä tullu sanottua ennenki etukäteen :roll:
Mondeo mk4 2010 1.8 tdci wagon
Focus mk3 2013 1.0 125hv
4 ex Fordia
lonewolf
Viestit: 70
Liittynyt: 08 Heinä 2009 02:28

Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja lonewolf »

Multa löytyis uusi vaijeri
tsoi
Viestit: 62
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Yritin laittaa sulle lonewolf yv mutta jää jumiin lähteviin.

Laitatko spostia
ni voiaan hieroa kaupat
Mondeo mk4 2010 1.8 tdci wagon
Focus mk3 2013 1.0 125hv
4 ex Fordia
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: MK4 Mondeo konepelti jumissa

Viesti Kirjoittaja foop »

Vaijerin jäätymisongelmaa esiintyy, eli konepellin saa auki mutta ei sulkeudu kuin tuulihakaan. Avausvipu jalkatilassa jää ylös-asentoon. Kuumailmapuhaltimella lukkomekanismia lämmittämällä saa sulkeutumaan kokonaan.

Onkohan tuossa vaijeri jäätymässä vai lukkomekanismi? Olen laittanut öljyä lukkomekanismiin, mutta silti pakkasella tykkää jäätyä. Ei jäädy jos avaa kun moottori on lämmin. Olisiko ratkaisuja korvata vaijeri kokonaan jollain muulla avausmekanismilla - esim MK3 mondeossa konepellin saa avautumaan ruuvimeisselillä kun ottaa lukkosysteemin pois, ja on toimintavarma systeemi, samankaltaista viritystä ajattelin MK4 mondeoonkin...onnistuukohan? Niinku että sais jonkin vahvan vaijeripätkän esim auton nokalle, mistä sais nypättyä konepellin auki, jokin talvellakin toimiva viritys siis...?
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Vastaa Viestiin