Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Markus_82_
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2008 20:34

Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja Markus_82_ »

Kuva
Tollanen tarvisi naamioida katsastukseen jotenkin, mites tuon parhaiten täyttäisi tai toisinsanoen korjaisi? Hitsivehkeitä ei ole..

Entäs mitä katsastusmies on mieltä moisista? Mitään teräviä kulmia ei ole, eikös se ole se kriteeri vai..

Kuva

Kuva
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja tursas »

Toi lokkarin kaari menee niin,
- että otat pyörän ja ilmeisesti siinä on sisälokkari pois tieltä.
- laitat rälläkkään lamellilaikan ja vetelet sillä irtoavat ruosteet pois kiiltävälle pellille asti ja pyyhit puhtaaksi
- mätät paikat täyteen kittiä, esim. Bilteman hienotäyte 36-057 tai lasikuitutäyte 36-061, sitä voi vähän takaa tukea ilmastointiteipillä, lastalla tai pahvinpalalla tasottelee.
- kun on kovettunut, hiot enimmät veke rälläkällä ja loput hiontahiirellä tai käsin
- pyyhit pölyt pois esim. Lasolilla ja vedät pohjamaalin spreipurkilla
- hetken päästä pintamaalin spreillä ja lopuksi lakan, jos haluat hienostella.

Kyllä ne siinä ens kesään asti kestää, sitten ne voi tehdä uudestaan..guugle on täynnä videoita asiasta: how to fix rust on car

Ei noihin muihin varmaan tarvii puuttua, kunhan lamput palaa
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Markus_82_
Viestit: 116
Liittynyt: 20 Huhti 2008 20:34

Re: Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja Markus_82_ »

tursas kirjoitti:Toi lokkarin kaari menee niin,
- että otat pyörän ja ilmeisesti siinä on sisälokkari pois tieltä.
- laitat rälläkkään lamellilaikan ja vetelet sillä irtoavat ruosteet pois kiiltävälle pellille asti ja pyyhit puhtaaksi
- mätät paikat täyteen kittiä, esim. Bilteman hienotäyte 36-057 tai lasikuitutäyte 36-061, sitä voi vähän takaa tukea ilmastointiteipillä, lastalla tai pahvinpalalla tasottelee.
- kun on kovettunut, hiot enimmät veke rälläkällä ja loput hiontahiirellä tai käsin
- pyyhit pölyt pois esim. Lasolilla ja vedät pohjamaalin spreipurkilla
- hetken päästä pintamaalin spreillä ja lopuksi lakan, jos haluat hienostella.

Kyllä ne siinä ens kesään asti kestää, sitten ne voi tehdä uudestaan..guugle on täynnä videoita asiasta: how to fix rust on car

Ei noihin muihin varmaan tarvii puuttua, kunhan lamput palaa
Joo kai se jotenkin noin täytyy tehdä, kun se ruoste tuohon kyljen puolellekin yltää .. Ensin ajattelin laittaa vaan 15mm leveän pitkän pellinsuirun tuohon alakanttiiin popniiteillä päistä kiinni ja sikaa alle ja päälle.. Ja on joskus tullut yhteen kiesiin kylkeä myöten popniittailtua kaaripaikka, mutta se kyllä erottuu/ulottuu vaikka kuin koittais kitillä nätätä..
Montikka33
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Elo 2016 10:02

Re: Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja Montikka33 »

Itsellä samankaltaiset kaaret ja leimalle pitäis piakkoin viedä. Haittaakohan nuo katsastuksessa?
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja tursas »

Jotenkin mä muistaisin, että noiden lokkarikaarien kohdalla katsastuksen tulkinnat muuttu jokunen vuosi sitten niin ettei ne niistä enää niin tarkkaan sanoisi..riippuu varmaan katsastajasta..se vaan sitten menee niin, että jos noi kukkii, eikä ole viittitty peittää/korjata, katsuri tutkii tarkemmin ja reikiä löytyy sitten myös helmoista ja pohjasta ja siihen se sitten tyssää..mutua.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Takakaaren ruostereiän paikkaus ja pari muuta kolhua

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Montikka33 kirjoitti:Itsellä samankaltaiset kaaret ja leimalle pitäis piakkoin viedä. Haittaakohan nuo katsastuksessa?
Kaarethan on laillista korjata vaikka liimaamalla, mutta.. itse olen vaihtanut korjauspellin kyllä ihan hitsaamalla, se tuo vaan muutaman lisätyötunnin urakkaan, koska kittaus, hionta ja maalaaminen ovat ne aikaa eniten vaativat hommat koko operaatiossa. Eikä sitten ruostu ihan äkkiä uudelleen :)

Niin ja kuten tursas sanoikin jo, on vähän katsurista kiinni, tuleeko noottia kaarten ruosteista leimalla.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin