Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
saari.arttu
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Loka 2012 12:55

Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja saari.arttu »

Onko kellään mennyt kuljettajan tai apukuskin penkistä ristiseläntuki rikki, auto on tosiaan -03 Mondeo. Penkistä kuului metallinen heläys kun istuin penkille, ilmeisesti joku mekanismin osa putosi pois paikaltaan ja nyt säätökiekosta ei tapahdu mitään. Harmittavasti tuki on nyt täysin pois :/ Onko istuimen selkänoja purettavissa kotikonstein? Haynesin manuaalissa ei ollut ohjeita kuin penkin irroitukseen.
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja anon »

On helppo purkaa, verhoilukangas pois ja siinä on näkyvissä ristiseläntuen vipstaakit.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Ike_68
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Joulu 2012 13:31

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja Ike_68 »

Mulla oli sama homma vm. 07 mondeossa, siinä ristiselän tuessa on ylhäällä sekä alhaalla jousiraudasta tehdyt tangot joista ylempi oli poikki, ilmeisesti sama juttu sulla. Verhoilukangas lähtee auki selkänojan alreunasta, ei tarvi työkaluja. verhoilua ei tarvitse ottaa kokonaan pois noin puoleen väliin riittää, säätömekanismi löytyy selkänojan takapuolelta.
Yokorico
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Heinä 2016 20:50

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja Yokorico »

Tulipa ostettua -06 farmari jossa kuskin ristiseläntuen molemmat rautatangot poikki. Saikohan AP omansa fiksattua tai onko kukaan muu tilannut tai ostanut jostain uutta ristiselän tukea tai millaisena settinä tuo ylipäänsä toimitetaan? Oma lähin jälleenmyyjä on Raision Laakkonen josta käyn kyselemässä maanantaina, hirvittää vaan paljon mahtaa tulla raudanpätkille hintaa.
Avatar
BlueSedan
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Tammi 2016 19:44

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja BlueSedan »

http://www.talkford.com/community/topic ... r-support/



Elä osta mitään merkkiliikkeen paskaa ennenkun olet aukonut ja selvittänyt että missä vika on. Voi korjautua ihan tavallisella vaijerilla.
Yokorico
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Heinä 2016 20:50

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja Yokorico »

BlueSedan kirjoitti:http://www.talkford.com/community/topic ... r-support/



Elä osta mitään merkkiliikkeen paskaa ennenkun olet aukonut ja selvittänyt että missä vika on. Voi korjautua ihan tavallisella vaijerilla.
Juu tosiaan otin jo tuen pois sieltä ja vika on paikannettu eli molemmat raudat poikki. Tuota vaijeriratkaisuakin olen miettinyt mutta sen verran täydellisyydenhakuinen olen että mieluummin laitan oikean osan jos ei ihan riistohintainen ole. Jos yli viidenkympin menee niin käyn shoppailemassa biltemassa :lol:
Yokorico
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Heinä 2016 20:50

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja Yokorico »

Yokorico kirjoitti: Juu tosiaan otin jo tuen pois sieltä ja vika on paikannettu eli molemmat raudat poikki. Tuota vaijeriratkaisuakin olen miettinyt mutta sen verran täydellisyydenhakuinen olen että mieluummin laitan oikean osan jos ei ihan riistohintainen ole. Jos yli viidenkympin menee niin käyn shoppailemassa biltemassa :lol:
Tähän päivitystä sen verran että tilasin osan ja yli kuukauden odottelun jälkeen kysyin laakkoselta että milloin osa voisi olla perillä niin vastaukseksi sain että juu osa onkin poistunut kokonaan valikoimasta eikä korvaavaa ole. Hieman ketutti kun yli kuukauden olin selkä kipeänä ajellut uutta tukea odottaen.

Kävin sitten motonetistä hakemassa pari metriä 3mm vaijeria ja vaijerilukkoja joilla virittelin vanhan tuen paikalleen ja ihan hyvä siitä tuli. Vähän ehkä liian kireälle tuli niin tukea on aika paljon jo pienimmällä säädöllä mutta parempi näin kuin ei tukea ollenkaan. Hintaa tuli tälle noin 3,5€ :lol:
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kuvista päätellen jousiterästä ja samaa löytyy monista penkeistä jopa sisätuoleista,ei muuta kuin oikeaa profiilia vaan ettimään,ite kans joitain penkkejä joutunu vanhuuttaan korjailee
tsoi
Viestit: 62
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Terve.
Osaako joku sanoa onko ristiseläntuki edelleen vaijeriversio mk4 mondeossa (2010).

Ajelin pitkää reissua ja pyöritin säätöä niin jäi muistikuva että olisi kuulunut pieni tusssahdus..liekö tuossa joku ilmapallo ristiseläntukena? :)

Pitää joku päivä lähteä aukomaan mutta jos joku osaa sanoa etukäteen..
Mondeo mk4 2010 1.8 tdci wagon
Focus mk3 2013 1.0 125hv
4 ex Fordia
tsoi
Viestit: 62
Liittynyt: 16 Helmi 2011 09:59

Re: Ristiseläntuki hajosi Mondeo -03

Viesti Kirjoittaja tsoi »

Ilmeisesti samanlainen tuki on neloskoppasessakin..oli irronnu vaijeri tuen yläpäästä, nyt taas toimii. Tussahdus on mulla vissiin kuulunu kuskista.. :)
Mondeo mk4 2010 1.8 tdci wagon
Focus mk3 2013 1.0 125hv
4 ex Fordia
Vastaa Viestiin