Mondeo ja ISOFIX

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
s31tann
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2014 15:39

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja s31tann »

Omassa 2006 vm farkku mondeossa ei tietenkään ole noita isofix kiinnikkeitä, veistelin penkitkin jo auki ja ei sieltä semmoisia löydy.

Edessä varmaan Ebaysta isofix kitin tilaus ja koittaa se asentaa pakoilleen. Muksu kasvaa kohta nykyisestä kaukalosta yli ja uusi on jo hankittu ja vaatii isofix kiinnikkeet toimiakseen.

Ideoita, ajatuksia?
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Idea:
viewtopic.php?f=20&t=45059

Ajatus: Eti purkuautosta takaselkänoja, jossa isofixit valmiina ja vaihda se. Itelle löysin sellasen ja ei ollut kun muutaman ruuvin irrotus/kiinnitys kun selkänoja oli vaihdettu ja sen jälkeen on isofixit molemmin puolin. Toki penkin kuosi on aavistuksen verran eri ku muualla, mutta kun meillä on kaks istuinta niin eipä se edes näy sieltä.
S-MAX -10 TDCI 140hv
s31tann
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2014 15:39

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja s31tann »

Purkuauto on kans yks vaihtoehto, ei löydy omasta mondeosta ees noita ruuvipaikkoja isofixille. Et menis kyl ihan purkkavirittelyks itse kiinnittäminen. Tarvii jatkaa vaihtoehtojen etsintää, purkuautoakaan ei sopivaa löytynyt heti.
fisubar
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Loka 2014 16:53

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja fisubar »

Loistavaa!

Itsekin olen useaan otteeseen etsinyt kyseistä valmiutta 2003vm. Farkku mondeosta.

Kaikki paikat olen kolunnut ja kaivanut ja nyt, melkein kahden vuoden telakan käytön jälkeen sitten teen tällaisen löydön...

Harmi kun en tänne löytänyt aikaisemmin.

Kiitos!
Tessu
Viestit: 1705
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Kuulosti ihan normaalilta jos merkkiliike ei jotain tiedä,että se Voortin palvelu ei oo ainakaan parantunu 40vuodessa...
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

fisubar kirjoitti:Loistavaa!

Itsekin olen useaan otteeseen etsinyt kyseistä valmiutta 2003vm. Farkku mondeosta.

Kaikki paikat olen kolunnut ja kaivanut ja nyt, melkein kahden vuoden telakan käytön jälkeen sitten teen tällaisen löydön...

Harmi kun en tänne löytänyt aikaisemmin.

Kiitos!
Öh.. Siis, en tiedä minkälainen lastenistuin teillä on, mutta meillä nimenomaan se telakka laitetaan niihin ISOFIXeihin kiinni ja jos ISOFIXejä ei ole, niin telakka köytetään vöillä kiinni, kuten itse jouduttiin tekemään vm. 2006 Mondeon kanssa.
Isofixit ei siis poista telakan käyttöä ellei teillä ole sitten joku spessumalli.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Susiraja
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Marras 2014 21:27

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

JmJ75 kirjoitti: Onko nahka tai recaro penkit tässä 05:ssa? Täällä oli sellasta tietoa että muissa paitsi noissa olisi tuo isofix:
http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... id/779456/ ...
"Some cars with leather dont have isofix. And the recaro seats in the st etc dont have isofix"

Itse olen ostamassa juuri -05 farkkua ja kaksi isofix istuinta pitäisi tuohon saada. Koettelin noita pimeässä tunnustella myyjän kanssa, mutta täysin varma en vielä ole asiasta oliko siellä nuo kiinnikkeet siellä vai ei. Sellaiset syvennykset tuosta selkänojan alaosasta kyllä löytyi jotka passaa kyllä tuohon isofix kelkan kiinnikkeiden mittoihin molemmilta puolin...
Ostin juuri -04 ST220:n ja siinä löytyi takaa isofixit, vaikka on nahkarecarot. Samalla tavalla oli pari pientä reikää selkänojan alaosassa kuin mitä joku oli linkittänyt aikaisemmin tähän ketjuun kuvia. Helposti ja siististi sai viillettyä mattoveitsellä koukut esiin.
nikob
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Helmi 2016 20:57

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja nikob »

Ekalla koeajolla etsin ST:stä isofixejä enkä löytänyt, liikkeen myyjäkin totesi ettei ole.
Onneksi oli tämä topic ja osasin seuraavan kerran käpälöidä selkänojia, siellähän koukut pullottivat käteen selkänojissa.
Jännä idea ollut tehtaalla upottaa nuo tuonne nahan sisään, selkänojan käänsi niin siellä oli kahdet reiät.
Sitten tuohon penkin leikkaamiseen, kuuluko tuo penkki viiltää siittä reikien välistä ja niin että penkki on kaadettuna?
En ole kerennyt oikein kunnolla perehtyyn kun nytkin jälkikasvua pitää vahtia :lol: .
Autona siis -02 Mondeo ST sportback.
Corsa opc -16 Azure Blue
Fabia RS Combi -11 Race Blue
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Juu, reikien väli auki. Selkänoja sellaseen asentoon että onnistuu/näkee.
S-MAX -10 TDCI 140hv
foop
Viestit: 260
Liittynyt: 21 Syys 2015 07:40

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja foop »

Meillä on Mondeo MK3 ja MK4. Näihin soveltuvaa turvaistuinta tässä katseltiin, eli Britax-Römerillä olisi tarjota MK4:seen ISOFIX-telakka (BABY-SAFE ISOFIX BASE) ja MK3:seen turvavyötelakka (BABY-SAFE BELTED BASE). Telakka helpottaa turvaistuimen asettelua autoon joten se hankitaan kyllä.

Katsoin että meidän MK3-mondeosta löytyy nuo penkin sisään piilotetut ISOFIX-kiinnityspisteet. Mutta kuka osaa sanoa mikä on lainopillinen kanta siihen että autonvalmistaja ei mainitse ISOFIXIä, eikä myöskään lastenistuimen valmistaja lupaa ISOFIX-telakalle yhteensopivuutta MK3-mondeon kanssa --- vaikka autossa onkin ISOFIX-kiinnikkeet siellä penkin sisässä? Virallisesti siis se telakka ei ole yhteensopiva MK3 mondeoon ISOFIXillä.

Turvavyötelakka sopisi kyllä molempiin mondeoihin, mutta sillä jäisi saamatta Isofixin hyöty MK4:ssä. Molempiin oma telakka olisi toki kustannuskysymys. Laitoin myös kysymyksen myös Britaxin asiakaspalveluun yhteensopivuudesta MK3-mondeoon, saa nähdä milloin tulee vastausta.

Tiedättekö arvon foorumilaiset nimetä muita valmistajia, mitkä lupaisivat ISOFIX-kiinnitystä MK3-mondeoon? Vai onko tämä MK3-ISOFIX niin epävirallinen juttu että liekö hyväksytetty turvallisuuden kannalta lainkaan?

EDIT:
Katselin vielä Maxi-Cosin valikoimaa, heillä näyttääkin olevan sellainen turvaistuimen jalusta, mikä on mahdollista kiinnittää ISOFIX tai turvavyökiinnityksellä (Maxi-Cosi EasyFix jalusta) ja se tietenkin listataan yhteensopivaksi molempiin mondeoihin.

EDIT2:
Britax vastasi sähköpostiini että heidän ajoneuvoluettelo ei ole täydellinen, eli jos istuimen pystyy asentamaan ohjeen mukaan turvallisesti autoon niin sitä voi käyttää. Eli tästä voi päätellä että ISOFIX-istuin toimii myös MK3-mondeossa siis, mikäli nuo kiinnityspisteet löytyvät.
Ford Mondeo MK4, 2008, 1.8 TDCi (92 kW)

EX: Ford Mondeo MK3, 2001, 1.8 (81 kW)
Deippa
Viestit: 487
Liittynyt: 02 Touko 2012 11:52
Paikkakunta: P-Pmaa

Re: Mondeo ja ISOFIX

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Minä kyselin aikanaan oman mondeon MK3 isofixeistä maahatuojalta ja silloin vastaattiin että osaan MK3:sia niitä on laitettu mutta ei kaikkiin ja meidän autoon ei ollut sattunut alunperin (millä lie logiikalla laittaneet). Ja itsekin vaihdoin purkuautosta koko isofixillisen selkänojan turvallisin mielin
S-MAX -10 TDCI 140hv
Vastaa Viestiin