Xenonvaloista kokemuksia?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Xenonwoman

Xenonvaloista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Xenonwoman »

Kertokaa se tänne!
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Hyvät on, harmittaa vaan kun ei golffiin tullu otettua.

Rekkamiehet ovat kertoneet että toimisivat jopa hirvikarkottimena. Eivät luultavimmin pidä sävystä ja häviävät mettään :roll:
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Mr.Sandman
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Helmi 2007 02:50

Viesti Kirjoittaja Mr.Sandman »

Itsekkin kuullut vain kehuja. Mutta hintaa polttimoilla on sitten aika paljon.
tarvike polttimot jos käyvät umpioihin ovat 48€ /kpl ja audin alkuperäiset ovat 118€ /kpl.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ainoa kokemus että häikäisevät kun säätö ei toimi! :twisted:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kannattaa perehtyä noihin valoihin jos tuollaiset meinaa vaihtaa vanhojen H4 tilalle.
Itse hieman kysellyt noista ja halvoissa sarjoissa on tullut eteen jos jonkinmoista kommenttia sekä teknistä heikkoutta
Viimeksi muokannut Aksu, 10 Helmi 2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
gti golo palloilija
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Eikös xenonit tuota vähemmän lämpöäkin kuin h4? aattelin vaan että jos laitan angel eyesit ja xenonit ettei tuloksena ole sulanutta mössöä :lol:
Escort 1.8 sport -97
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

pikku-matti kirjoitti:Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.
Miks ei saa ???
Tässä on yks niistä pointeista joita pilee noissä halppis-sarjoissa.
gti golo palloilija
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

pikku-matti kirjoitti:Tavalliseen umpioon ei kunnon valoa xenonilla saa piste.

Sanomisiaanhan ei kannata perustella mitenkään :roll:
Vai kertoiko isot pojat esson baarissa juttua? valaise nyt meitä tiedoillasi
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Saa "tavalliseenkin" jos on siihen suunnitellut, mutta perusmallit ei kait? :roll:
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Koska tavallinen umpio ei ole suunniteltu xenonvalolle. Joko häikäisee vastaantulijaa tai on muuten onneton. Moni noista halpissarjoista on myös heppoisesti tehty eikä polttimo istu umpioon oikeaan asentoon.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin eikös se mennyt niin, että tavalliseen umpioon ei lain mukaan saa laittaa xenoneita kun ne ovat niin paljon kirkaammat.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Regu kirjoitti:Eikös xenonit tuota vähemmän lämpöäkin kuin h4? aattelin vaan että jos laitan angel eyesit ja xenonit ettei tuloksena ole sulanutta mössöä :lol:
Tuottaa vähemmän lämpöä, onko sitten loska p..ka keleillä ongelmakin. Ei pysy umpio "auki"?
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Esim tälläisiä on tullut vastaan H4 malleissa
xenon polttimo jonka vieressä H3 poltin-> H3:n kuumentaa xenonia,eikä ole enään oikealla kohdalla joten pitkien kuvio vit...
Tupla xenon(pitkä/lyhyt) kumpikaan eiole oikealla kohdalla valokuviot v..laan,riipuen pallastista saataa kestää ennenkuin vaihtavat xenonista toiseen (ellei lyhyt pala kokoajan)
Ja ihan yleisesti halppis mallin xenoneissa jos ei ole UV-suojattuja niin polttavat umpiot kohtuu nopeasti jonka jälkeen ihan sama onko xenon vai tavallinen niin valoteho kateissa.
gti golo palloilija
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja svart »

TeRoK kirjoitti:Niin eikös se mennyt niin, että tavalliseen umpioon ei lain mukaan saa laittaa xenoneita kun ne ovat niin paljon kirkaammat.
Xenonit vaatii lain mukaan valojen automaattisen korkeuden säädön.
j.jarski

tuolla on muutenkin halvat hinnat

Viesti Kirjoittaja j.jarski »

Mr.Sandman kirjoitti:Itsekkin kuullut vain kehuja. Mutta hintaa polttimoilla on sitten aika paljon.
tarvike polttimot jos käyvät umpioihin ovat 48€ /kpl ja audin alkuperäiset ovat 118€ /kpl.
http://www.elixiere.com näyttää olevan 31 euroa/kpl
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Siteerattu Aken tarkastusinsinööriä:
"Toiminnaltaan automaattinen valaisimien korkeudensäätölaite tulee olla
kaasupurkausvalaisimin varustetussa 1.10.2000 tai sen jälkeen käyttöönotetussa
autossa."
Eli vanhemmissa riittää manuaalisäätö.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Ihan tyytyväinen olen ollut. Eron valon määrässä halogeeniin verrattuna on kyllä huima. Nyt on kakkosautona -93 Carina jossa ihan H4:t ja ihan hyvät valot loppujenlopuksi. Vuorotellen kun sillä ja tuolla Fookuksella ajelee niin ei tee kyllä mieli xenonista luopua. Mitenkään älyttömän pitkälle ei nuo voortin orkkiks-xenonit kylläkään näytä, mutta valoa on paljon ja valokeila leveä. Polttimoita on joutunut pari kertaa vaihtamaan ja niille kyllä joku on keksinyt vissiin hatusta hinnan. Tossa Foccerissa siis D2S-kannalla.

Jos kuka uutta autoa on ostamassa niin melkein ne kannattaa listalta ruksia mukaan.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Ilkka2
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Elo 2006 16:56
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka2 »

Lyhyesti:
Tavalliseen umpioon ei saa xenon polttimoita laittaa.
Umpiossa pitää olla hyväksyntä xenonille. Myöskin lähes kaikki halpis xenon sarjatkaan ei sisällä E hyväksyntää joten niitä ei saa käyttää edes xenon käyttöön hyväksytyissä umpioissa. Noi xenon kitit on alunperin tarkoitettu vain työkoneisiin ym.
Muutenkin kun xenon polttimoissa tulee "polttopiste" ulommas kuin normi polttimoissa niin heijastuskuvio menee normi umpioissa ihan päin mäntyä.

Mutta kunnon xenon valot on kyllä todella asialliset. Esim hellalta saa moneen ritsaan xenoneita jälkiasenukseenkin,
tosin ovat aika arvokkaita. Myöskin saman firman lisä kaukovalo xenoneissa on potkua.
Moti
Viestit: 85
Liittynyt: 21 Heinä 2005 13:02

Viesti Kirjoittaja Moti »

Nuo lisävalo-ksenonit olisi kivat, mutta niillä ei saa kuin kaukovalot.

Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Moti kirjoitti:Onko kenelläkään muistikuvaa, miksi lähivalojen kahdentaminen on suomessa kiellettyä? Luulen (en tiedä) että ruotsissa saa harrastaa noita lisävaloja paljon vapaammin, niin mahtavan näköisiä virityksiä varsinkin pohjoisruotsissa tulee toisinaan vastaan.
Suomi allekirjoitti 1970-luvun lopulla eurooppalaisen tieliikennesopimuksen. Kun paikallinen lainsäädäntö mukautettiin tähän sopimukseen, astui voimaan lähivalojen kahdentamiskielto. Kielto koskee vain 1.1.1980 ja sen jälkeen ensirekisteröityjä autoja. Ruotsi teki em. sopimusta hyväksyessään lisävaloja koskevan varauman ja siellä on ihan omat sääntönsä.
Miksi Suomi sitten ei tehnyt vastaavaa varaumaa? No, sitä pitää kysyä sen aikaisilta päättäjiltä. (olikohan silloin liikenneministerinä se puuseppä, kenellä ei ollut ajokorttia vai se muurari, joka oli omistanut joskus vuosikymmeniä aikaisemmin pikkufiiun, mutta ei ollut uskaltanut silläkään ajaa kuin kauniina kesäpäivinä, salkkuhan oli kestopäätöksellä SKDL:n hallussa)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jatketaas tätä vanhaa aihetta.

keulallani on lisävalot (lisäpitkät) mikälie halpahallimalli...
vähän ajattelin noihin sellaista xenon sarjaa, mutta vissiin ihan turha idea vai?
siis tiedän että en saa laittaa, mutta...
Focus 1.0 edition a6 2017
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Viesti Kirjoittaja Omppu »

jaska74 kirjoitti:jatketaas tätä vanhaa aihetta.

keulallani on lisävalot (lisäpitkät) mikälie halpahallimalli...
vähän ajattelin noihin sellaista xenon sarjaa, mutta vissiin ihan turha idea vai?
siis tiedän että en saa laittaa, mutta...
Kokeile. Kiinnostaisi kanssa sama idea noiden Mondeon keulalla olevien Hellan Jumbojen kanssa. Valoa maantielle... :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ei viittis suorittaa parin sadan euron "kokeiluja" kolmenkympin lisävaloon, jos siitä ei ole vastaavaa hyötyä
Focus 1.0 edition a6 2017
Laakkanen
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Kesä 2007 12:40
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja Laakkanen »

Itse laitoin kesällä mondeoon ihan normi umpioon tuollaiset jälkiasennettavat ja kehuja saaneen xenon sarjan.
Valokuvio aivan samanlainen kuin hehkulampuilla mutta erona se valon väri on valkoinen eikä kusen keltainen ja esim. märkä asvaltti ei sitä syö yhtään :)
Piti sitten ihan testata ajamalla vastaan omaa autoa ja kyllä nuo xenon valot eivät eroa yhtään vastaantulijan kannalta.
Kokonaisuuten olen ollut nyt syksyn myötä todella tyytyväinen hankintaa.
2.0 TDCI Mondeo
Vastaa Viestiin