Focus 2001 takaa pohja ruosteessa

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
tuipveus
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Loka 2012 18:58

Focus 2001 takaa pohja ruosteessa

Viesti Kirjoittaja tuipveus »

Moi,

Käytin auton katsastuksessa ja katsastusmies sanoi että auto on perästä ruostunut ja että lisäruostumista voisi hidastaa pistämällä päälle jonkun rasvan. Haluaisin kuulla kommentteja että
1) Kannattaako ruoste hioa pois (hiekkapuhallus?) vaiko pelkästään jotain tököttiä ruosteen päälle ?
2) Jos tököttiä pitää laittaa, niin mitä tököttiä, onko väliä ?

Haluaisin kustannustehokkaan ratkaisun, jolla elinvuosia lisää Fordille, mutta vanha autohan tuo on ja pieniä iskuja siellä sun täällä lähinnä edellisiltä omistajalta. Autossa 196 tkm ja kilometrejä tulee vain joku 10 tkm vuodessa.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus 2001 takaa pohja ruosteessa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Siis mistä ja miten on ruostunut, olisit katsonut mitä paikkoja se näyttää, riippuu vähän kohdasta..?
No, oli miten oli, irtonainen ruoste ja vanhat massat voi rapsuttaa teräsharjalla pois ja spreijata päälle vaikka tommosta Motonetin alustasuojaa..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/608200/M ... pray-musta
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus 2001 takaa pohja ruosteessa

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tuipveus kirjoitti: Käytin auton katsastuksessa ja katsastusmies sanoi että auto on perästä ruostunut ja että lisäruostumista voisi hidastaa pistämällä päälle jonkun rasvan. Haluaisin kuulla kommentteja että
1) Kannattaako ruoste hioa pois (hiekkapuhallus?) vaiko pelkästään jotain tököttiä ruosteen päälle ?
2) Jos tököttiä pitää laittaa, niin mitä tököttiä, onko väliä ?
En nyt ole ihan varma millainen ruostevaurio siellä on, mutta ilmeisesti ei ole puhki kuitenkaan mennyt? Jos pintaruostetta, niin kyllähän hiekkapuhallus olisi paras vaihtoehto, silloin ei ole vaaraa että jäisi huokosia, mutta mikäli siihen ei mahdollisuutta on toinen ihan pätevä keino vetää alue kuitulaikalla (eli ns. somalintukalla) kirkkaaksi, joka on huomattavasti tehokkaampaa kuin jyryyttää kuppiharjalla tai teräsharjoilla.

Kun ruoste on huolellisesti poistettu, niin kannattaa vetää päälle ihan oikeaa 2k-pohjamaalia, itse oon suosinu epoksia, jonka päälle sitten 2k-pintamaali kosteussuluksi. Uskoisin että molempia saa myös paukkupullossa jos ei intoa alkaa ruiskulla tekemään. Ja luonnollisesti rasvan poisto esim. tinnerissä kostutetulla rätillä ennen maalia, sillä epoksi kiehuu todella herkästi.

Vasta edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen kiveniskumassa, mikäli tarpeen, riippuen tuleeko ajettua sorateillä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin