Ruostekorjaukset

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
duckworth
Viestit: 3691
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kyllä tää auto katon alle ja seinien sisään jää, ei vaan lämmitystä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1719
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Tessu »

erikoista sinänsä että miksi kysyä jos tietää? itte oon kaiken kokeillu ja sitten todennu mitenkä onnistuu kaikki kun on aina erilaista ja yksilöllistä....
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Onhan noita epokseja vaikka millä ominaisuuksilla. epoksin perusominaisuudet ovat jo pirun hyvät pohjamaalaukseen jopa auton peltien pohjaamiseen. Hiominen ja sen semmoinen on kyllä selvästi ikävempää touhua kuin vaikka automaalaamoissa käytettävien hiontavärien hionnassa.

olen myös maalannut värimassoja suorilta hiotulle epoksipinnalle ilman ongelmia, en siis itse käyttäisi enään mitään muuta tavaraa siinä välissä.

Muistetaan vain että on monia eri tapoja suorittaa maalauksia. jotkut ovat joiltain osilta parempia kuin toiset ja toiset ajaa paremmin jotain toista asiaa. näillä mistä on höpisty on minun nähdäkseni varmaan pitkäkestoisimmat korroosionestovaikutukset mitä perinteisemmillä automaalaamo menetelmillä. He joutuvat kummiskin taistelemaan usein kelloa vastaan mikä kostautuu sitten vähän huonommilla korroosionestoilla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
kimmoj
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Elo 2014 09:31

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja kimmoj »

Moro,
Mulla olisi vähän toisenlainen ruostekorjausprojekti tiedossa. Eli Transitin katto vuotaa taaimmaisen sauman nurkasta. Eli kyseessä on pistehitsattu sauma. Miten tätä kannattaisi alkaa korjaamaan. Hitsaus olisi varmasti paras, mutta haluaisin välttää maalaamista. Voisiko sauman reunassa näkyvät vähäiset ruosteet hioa kevyesti pois ja tämän jälkeen sauman tiivistäisi sopivalla massalla (jokin sika?). Koko saumaa ei tarvitse uusia, varmaan 20 cm pätkä riittää.

/kimmo
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Ruostekorjaukset

Viesti Kirjoittaja JyriN »

kimmoj kirjoitti:Moro,
Mulla olisi vähän toisenlainen ruostekorjausprojekti tiedossa. Eli Transitin katto vuotaa taaimmaisen sauman nurkasta. Eli kyseessä on pistehitsattu sauma. Miten tätä kannattaisi alkaa korjaamaan. Hitsaus olisi varmasti paras, mutta haluaisin välttää maalaamista. Voisiko sauman reunassa näkyvät vähäiset ruosteet hioa kevyesti pois ja tämän jälkeen sauman tiivistäisi sopivalla massalla (jokin sika?). Koko saumaa ei tarvitse uusia, varmaan 20 cm pätkä riittää.

/kimmo
Saumaa näkemättä on paha sanoa mutta veikkaan, että pistehitsisauma on antanut periksi korin elämisen takia ja siksi vuotaa.

Hätäkorjauksena tuohon voisi laittaa korikittiä (autokäyttöön tarkoitettu, päällemaalaattava), eli ensin vanha pinta pellille ja ruoste pois. Sitten korikitti ja pohja- / pintamaalit. Sisäpuolelle sitten samoin puhdistus ja ruostesuoja. Saumaan voisi suhauttaa vaikka kotelosuojaa, jos paikka on semmoinen, että sinne pääsee käsiksi.

Pitkää ikää tuolle korjeukselle ei voi luvata. Sauman väliin jää väkisin ruostetta, joka tekee uusien pintojen alla omaa tuhoaan. Lisäksi korjauksella ei puututa väsyneeseen saumaan, joten vaurio uusiutunee tai leviää korjatun alueen reunoista.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin