Focus mk3 takalaakerien torxit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Focus mk3 takalaakerien torxit

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Näyttää siltä, että edessä on takalaakerin vaihto. Uusi murikka on hommattu, ja pultit näyttäisivät normi T55 torxeilta, mutta mitenkäs ne vanhat, joissa on "uros-torxit"? Minkä kokoinen se uros-torx on, ja mistä helkkarista sellaisia hylsyjä saa, jolla ne saa auki?
Kokeilin lykätä uusien pulttien kantaa niihin, mutta eivät sopineet. Mahtuivat kyllä 10mm hylsyn sisään.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Viesti Kirjoittaja tursas »

Koosta en tiedä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4012316/Torx-hylsy-12
pikkasen guugletin
ford focus mk3 rear wheeling torx
taidettiin jossain sanoa E14
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

tursas kirjoitti: 31 Elo 2019 18:02 Koosta en tiedä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/4012316/Torx-hylsy-12
pikkasen guugletin
ford focus mk3 rear wheeling torx
taidettiin jossain sanoa E14
Tuollaiset (E11, E12 ja E14) kävin hakemassa, vaan mitenkähän mahtavat kestää. Konehylsyinä ei oikein tahdo löytyä.
No, jos edes koko varmistuisi...
Patera
Viestit: 101
Liittynyt: 08 Syys 2018 21:07
Paikkakunta: Pohjoinen Satakunta

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Viesti Kirjoittaja Patera »

Nuo nyt ovat ihan normikamaa korjaamokäytössä nykyään, eli ei mitään uutta .
Halpiksien kestävyydestä en tiedä, pääasiessa Stahlwilleä ja Facomia itsellä käytössä.
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Focus mk3 takalaakerien torxit

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Joo, E14 oli koko. Oli vain aika helkkarin show sen kierrelukitteen takia. Hyvin tuli pultit ulos siihen asti kun oli vielä muutama milli pultin päätä näkyvissä, ja siihen hirtti oikein pahuksen piukkaan. Edestakaista kiertämistä, ja kyllä ne lopulta aukesivat. Suunnilleen tunti meni per pultti sen kierrelukitteen takia.

Pulttipyssyä en kyllä saanut sopimaan mistään välistä, vaikka eri pituisia jatkoja mulla kyllä oli.

Ääni ei kyllä loppunut, joten ilmeisesti turhaa työtä...
Ford Focus mk3 Turnier Titanium (farmari) 1.6 Ti-VCT (bensa) 2011
Vastaa Viestiin