Onko kellään ideaa, mistä voisi johtua "kohiseva" ääni?
Kuulostaa rengasmelulta, mutta seassa nippa nappa kuultavissa oleva korkeahko "ulvonta" - ikäänkuin pyöränlaakerit olisivat menossa.
Kuuluu selvemmin karkealla vanhalla asfaltilla, mutta häviää esim. pikipaikkausten kohdalla, missä tienpinta on sileä.
Alkaa kuulua siinä >50km/h vauhdissa ja voimistuu, kun nopeus on yli 80km/h, mutta äänen "korkeus" ei tunnu muuttuvan.
Kokeilin pyörittää renkaita pitäen samalla toista kättä kierrejousilla, mutta mitään tärinää en tuntenut minkään renkaan kohdalla.
Pelkääjänpuoleinen takajarru tahmaa hieman. Voisiko olla vain siitä?
Vai voisiko rengasmelu resonoida jossain aiheuttaen sen "ulvonnan"?
Rakkineella on ajettu 120 000 km.
Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Kokeilin jarrumännän herkistelyä, mutta ei vaikutusta.
Siinä samalla tuli todettua, että Motonetin halppistyökalu https://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/ ... VAGFordAlf
on väärää kokoa. Työkalun tapit ovat paljon kauempana toisistaan, kuin Focus mk3 jarrusylinterin kolot.
Siinä samalla tuli todettua, että Motonetin halppistyökalu https://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/ ... VAGFordAlf
on väärää kokoa. Työkalun tapit ovat paljon kauempana toisistaan, kuin Focus mk3 jarrusylinterin kolot.
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Vähemmän pro ratkaisu: Iso liimapuristin. Liimapuristimen "mäntää" voi pyörittää pihdeillä ja kiristellä puristinta välillä. Kitka pyörittää jarrusatulan mäntää mukana.turboruuvi kirjoitti: ↑17 Elo 2019 18:33 Kokeilin jarrumännän herkistelyä, mutta ei vaikutusta.
Siinä samalla tuli todettua, että Motonetin halppistyökalu https://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/ ... VAGFordAlf
on väärää kokoa. Työkalun tapit ovat paljon kauempana toisistaan, kuin Focus mk3 jarrusylinterin kolot.
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Tuo äänen katoaminen pinnan muuttuessa tuo mieleen kyllä rengasmelun ....
Motonetin työkalu on sellainen yleisversio, jolla onnistuu kyllä, mutta nappiosuma löytyy VAG-konsernin tuotteista.
Motonetin työkalu on sellainen yleisversio, jolla onnistuu kyllä, mutta nappiosuma löytyy VAG-konsernin tuotteista.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Hommasin hiukan monipuolisemman jarrumäntätyökalun - 15 eri kiekkoa.
Taidan antaa "ylimääräiset" pojalle, kun se laittelee kaveriensa autoja.
Hommasin simppelit pyöränlaakerityökalutkin. Pyöränlaakereita edelleen epäilen eniten.
Minkäskokoiset torxit ne takapään "jarrusetin" pulteissa on? Ja onko alkuperäiset "ulkopuolisia"?
Yksi omituisuus oli, kun pihalla annoin auton käydä tyhjäkäyntiä: aikamoinen kohina jostain bensatankin suunnilta.
Taidan antaa "ylimääräiset" pojalle, kun se laittelee kaveriensa autoja.
Hommasin simppelit pyöränlaakerityökalutkin. Pyöränlaakereita edelleen epäilen eniten.
Minkäskokoiset torxit ne takapään "jarrusetin" pulteissa on? Ja onko alkuperäiset "ulkopuolisia"?
Yksi omituisuus oli, kun pihalla annoin auton käydä tyhjäkäyntiä: aikamoinen kohina jostain bensatankin suunnilta.
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Kuules katson että bensatankki saa korvausilmaa eli siellä se huohotus toimiin kunnolla.Tankissa ei ylipainetta tai alipainettaa kun bensakorkin avaat
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus mk3 (Ti-VCT) "kohina"
Empä tunne autoa mutta ei kai siellä takapäässä ole sähköstä bensapumppua? on nykyään hieman kovemmat paineet kun entisaikaan,pitivät sillonkin aikamoista surinaa kun resonoivat joissain autoissa.