Mitä ottaa huomioon kun vaihtaa iskarit?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
wisidie
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Touko 2018 17:20

Mitä ottaa huomioon kun vaihtaa iskarit?

Viesti Kirjoittaja wisidie »

Morjensta. Tosiaan hieman apua tarvisin siihen että millä perusteella pitää lähteä kattomaan uusi iskareita autoon (ihan noin yleensäkin), kun itsellä ei tietoa hirveesti ole, ja aina oon koittanu kaiken avun ettiä kirjoista ja netistä mutta nyt oli pakko tänne kirjottaa. Eli mitä pitäisi ottaa huomioon kun vaihtaa iskarit, ja tällä kertaa eteen? Onko väliä onko iskuvaimennintyyppi esim. kaasupaine tai öljypaine? Entä pitäisikö ottaa jotkut mitat? Kiitän kovasti jo etukäteen jos joku viittii jeesata!!! Potilaana siis -99 Mondeo ST200. :thumbup:
antsa
Viestit: 57
Liittynyt: 21 Joulu 2016 23:22

Re: Mitä ottaa huomioon kun vaihtaa iskarit?

Viesti Kirjoittaja antsa »

Itte oon vaihtanut kun on tullut katsastuksessa eroa puolten välillä. Verkosta tai motonetistä rekisteritunnuksella. Fordiin voisi jopa saada halvalla marmoriltakin. Itse laitoin sasch:n tolpat.
Konit ja muut on sitten erikseen, joku muu niistä tietää paremmin.

Samalla kun vaihtaa iskarit kannattaa vaihtaa ainakin iskarin yläpään laakerit. Kannatta myös harkita vaihtaako myös pohjaanlyöntikumit, iskarin suojat ja ehkä jousetkin jos on vanha auto.
Mukava kasata koko paketti uusista osista ja asentaa niin ei tarvitse vanhaa edes avata.
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Mitä ottaa huomioon kun vaihtaa iskarit?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Ei missään nimessä nesteiskareita! Ne toimivat kyllä maastureissa ja sen semmoisissa, mutta en normaali autoon laittaisi, saati ST:hen. Tuossa pikaisesti autodocilta vilkaisin osasia;
TRW iskari
Meylen jousen tukilaakeri.

Iskereissa ei kannata liikoja säästellä, jos meinaa autoa pitää itsellään, laatu maksaa valitettavasti. Merkit mitä itse käyttänyt eikä ole hajoilleet, Kyb, Sachs, Monroe, TRW nämä siis normaaliajoissa. Sitten kun mennään ratapuolelle, meneekin homma vaikeaksi.

Ja jos on iskari jumppaa tulossa, niin samalla miettisin vaihtaako jousetkin samaan syssyyn.
Vastaa Viestiin