Kesärenkaat Kugaan

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
MiesLapista
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Huhti 2018 18:32

Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja MiesLapista »

Ostin 2014 vuoden Kugan. Kesärenkaat pitäisi siihen uusia. Nyt vanteilla on 235/55/17. Ajattelin vaihtaa 215/60/17. Onko suosituksia renkaista tuossa koossa, vai pysynkö alkuperäisessä rengaskoossa? Rengaskoon vaihdon perustelen puhtaasti mukavuustekijoillä, koska iso osa ajosta tulee tapahtumaan kehnohkoilla ja uraisilla kanta-/sorateillä. Väheneekö uraherkkyys ja paraneeko ajomukavuus? Vauhdikkaammat ajelut ja neitosten houkuttelut jätän nuoremmille kolleille, joten en siihenkään tarvitse leveämpiä renkaita.
Paikallinen rengasliike teki jo tarjouksen BfGoodrich renkaasta. Sitä merkkiä näkyy olevan ainakin offareiden käytössä. Onko ko renkaat mistään kotoisin? Aiemmin olen mieltynyt Michelinin kesäkumeihin, mutta SUV-renkaista ei ole mitään kokemusta.
MiesLapista
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Huhti 2018 18:32

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja MiesLapista »

Sen verran muokkausta, että eihän se rengas ollutkaan BfGoodrich vaan GtRadial Savero SUV
. Onko jokin kiinanihme kyseessä?
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Nykyään tuntuu olevan silleen, että mitä eriskummallisempia merkkejä myydään. Tuntuu olevan kunnia-asia omistaa renkaat joista kukaan ei ole kuullutkaan. Kannattaa katsoa vaikka http://www.rengasonline.com että minkälaisia testituloksia Gtradial on saavuttanut.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
MiesLapista
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Huhti 2018 18:32

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja MiesLapista »

Itse arvostan renkaissa sadekelin ajo-ominaisuuksia, hiljaisuutta eikä taloudellisuus ja kestävyyskään ole haitaksi. Mitä muut ajattelevat, kertoo enemmän heistä muista. Viime aikoina olen suosinut Michelinin CrossClimatea. Varsinkin loppusyksyn keleillä on ollut oiva rengas. Nämä ostan myös nykyiseen ajopeliini.
Anatolik
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Syys 2017 18:27

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja Anatolik »

Itse miettinyt myös Kugaan uusia kumeja ja ajatuksena vähän korkeammat esim, 225/65r17. Sopineeko pyörimään?
TomGalaxi
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Joulu 2017 15:36
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja TomGalaxi »

Laita sitten 215/65-17. Vähän parempi.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
Jouko
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Tammi 2016 18:04
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kesärenkaat Kugaan

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Minulla on 2015 vuosimallin Kugassa 235/55r18 renkaat. Vakiona oli 50-sarjalaiset 18 tuuman vanteella. Tuo n. 1 tuuman suurempi rengaskoko sopii vielä pyörimään käännettäessä ja jousituksen painuessa, mutta ei suurempi. Renkaana on sama Continental kuin alkuperäinen, mutta 55-sarjaa ja naulareijän itsepaikkaava Seal. Vähän pehmeämpi kyyti ja hiljaisempi. Ajo-ominaisuuksissa ei ole kovin suurta eroa, kuluneella uraisella tiellä vähän parempi. Nopeusmittari näyttää noilla lähes oikeaa nopeutta.
:ford: Kuga Titanium Magnetic 2.0 TDCi 180/400 PoverShift AWD, 2015
Vastaa Viestiin