Mondeo MK4 Madallus ja muutoskatsastus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Mondeo MK4 Madallus ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ostin 40mm madaltavan Koni Sport Kitin kun halvalla olevinaan sain, katsuri tuumas lapuista, että saa asentaa mutta pyöränkulmat pitää olla säädöissä ja tästä tulee toimittaa todistus katsastukseen tullessa. Lisäksi pitää näkyä mitta vanteen keskiöstä lokasuojan reunaan, vai mitenkä se oli..

No eniveis, saako tuon 40mm madaltaa ilman suuria ongelmia cambereiden tms. kanssa, vai pitääkö asentaa jotain erikoisempaa säätöpalikkaa että saa kulmat kuntoon? En oo tuotakaan ennen tiennyt, että kulmista pitää todistus kiikuttaa konttorille.

Iskarit ja jouset on vielä paketissa ja periaatteessa vielä ehtii perua kaupat, jos tämän kanssa tulee isoja ropleemia leimaamisen kanssa. Toisaalta onhan noita tiputettu 60mm ja 51mm kuulemma ehdoton maksimi mitä saa madaltaa, mulle nyt riittäis se, että ei enää pää mee renkaan ja lokarin väliin.

Auto on vm. 2011 (facelift) 2.0 sedan.

Neuvot, niksit ja kokemukset jakoon, veljet.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mondeo MK4 Madallus ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja svart »

Joo pyöränkulmista pitää laput olla aina konttorille näytettäväksi. Tuolla madalluksella ei ongelmaa kulmien kanssa. Taakse tulee camperia sen verta että syö sisäreunoja jatkossa enempi. Ohje arvoissa silti kun on niin laajat min ja max arvot. Taakse helppo modata camper säätö löytyy haulla juttuja siitä.
Konttorilla mittaavat sen mitan kaaresta napaan ja merkkaavat sen sitte rek.otteeseen.
Ford #11
mutti82
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Syys 2015 10:48
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mondeo MK4 Madallus ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja mutti82 »

Itse toissa syksynä laitatin Mondeo 2011 farkkuun Bilstein B12 ProKitin, madallusta 30mm. Käytin nelipyöräsuuntauksessa, saivat ongelmitta "vihreäks" ne kaikki säätöarvot paperilla. Pyydä vielä yksin tein rengasliikkeen äijää kirjoittamaan samaan todistukseen ne kaaren ja navan väliset mitat joka kulmasta sekä alustasarjan malli/tuotenro (alustan tuv-todistuksesta) jolla pyöränkulmat säädetty, kera allekirjoituksensa. Koska katsastusmieheltä sain jo etukäteen tiedon jotta ne on oltava säätötodistuksessa ja konttorilla sit vertaavat vielä jotta hyö saa about samat mitat. Ettei oo esim vakioalustalla kulmia säädätetty ja sit vaihdettu madallusalusta josta vaan kaari-napa mitat itse jälkikäteen lisätty mustekynällä. Ei kuulemma kelpaa silleen, on yrittäny useampikin sitä vedätystä.

PS. Kulmien säädön suorittaneen liikkeen äijä sanoi jotta PERIAATTEESSA heidän pitäis varmistaa jotta paikallaan on oikeasti se alusta minkä sanoin olevan mut riitti sana ja tuv-todistuksen näyttö, mut tuttu oli eikä uskonu jotta yrittäisin perseillä.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Mondeo MK4 Madallus ja muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Okei täytyypä pyytää nämä, kiitos vinkistä. Tilasin taakse "camber kitin", saa senkin ehkä paremmin säätöihin ja säästänee renkaissa pidemmän päälle.
Vastaa Viestiin