Katkenneet iskarien alapään pultit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Billie
Viestit: 456
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja Billie »

Mk3 mondeo, sedan malli ja molempien takapään iskarien alapäiden pultit sain katkastua jotka tulee siihen olkatukeen kiinni. Onko joku saanut niitä onnistuneesti kaivettua/porattua sieltä pois? Koitin kaikkee ruiskiakin siihen jenkaan ja edes takas nitkutella ja vasaralla paukuttaa että ruosteet tärähtelis ja viiminen konsti oli sit se mutteripyssy ja molemmat puolesta välistä poikki. Ei millään huvittas alkaa vielä olkatukiakin metsästään ku yli 1500e palanu jo alusta ja jarruremonttiin muutenkin rahaa. Uudet pultit ny tietenkin täytyy hommata. Mutta hyviä neuvoja ny kaivattas et miten niitä kannattais yrittää kaivaa sieltä pois.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Mondeota en tunne, mut focuksessa mulla katkes vähän samaan tyyliin etuiskarin alapään pultti. Ei auttanut vastakierretapit eikä kaasupillit. Piti purkaa koko laitos irti autosta ja tarpeeks isolla pylväsporakoneella porattiin vanha pultti irti ja tehtiin pikkusen isompi reikä johon sit uudet kiinnitysroippeet...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Avatar
MMP83
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Touko 2009 16:57

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja MMP83 »

Mulla katkes viime kesänä mk2 Focuksesta etuiskarin alapään pultti. En saanut myöskään vastakierretapeilla tai muilla irti, lopulta porasin raakasti vanhan pultin pois ja laitoin uuden pultin läpi ja mutterin päähän. Uusi pultti tais olla lujuusluokkaa 12.9, ennen hajoo auto pultin ympäriltä kuin itse pultti 8) . Oli vaan kova homma saada vanha pultti pois, kun en irrottanut olkatukea.
"Trying is first step towards failure" Homer J. Simpson
Billie
Viestit: 456
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja Billie »

Mä irrotin olkatuen ja ruuvipenkis yritin irroittaa. no tänään tuli veli hitsaamaan mutterin siihen nysän päälle ja kolmannella mutterilla vasta antautui. kylä lujasti oli vaan ruostunu. tietää ainakin etupäässä kun rupeen sitä purkamaan että ensin kunnolla lämmittää sitä olkatukee ennen ku edes ottaa avaimella kiinni, sen oo välii vaikka iskariki hajois ku uus tulee tilalle.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

MMP83 kirjoitti:Uusi pultti tais olla lujuusluokkaa 12.9, ennen hajoo auto pultin ympäriltä kuin itse pultti
Samoin tein minäkin ja kunnolla kuparitahnaa väliin. Ai että teki höpöniä kun seuraavalla kerralla iskareita vaihdellessa pultit irtos ihan käsipelillä vääntämällä. Silloin onnitteli itseään kun kerrankin oli kaukaa viisas, teki toimivan ratkaisun eikä mitään kertakäyttöistä pikapatenttia :lol:
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Tessu
Viestit: 1691
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Samoin toimin itse aina kun teen omille tai jonkui toiselle laitteille jotain,rasvaa,vaseliinia,kuparipastaa jne väliin niin loppuu itkut ja saa sitten ite auki kun tarvii tai joku muukin!
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja Tekno »

mk3 mondeo farkun takaiskarin alapultti?

Tietääkö joku edes osanumeroa, tai muuta johtolankaa, vai onko mentävä :ford: tiskille?

Perus m14x70 on vähän erilainen, kun siinä se kierteetön osa jää 0.2mm-0.3mm väljäksi iskarin silmään. Sehän ei sovi kun tehdään viimisen päälle...
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
yritäedes
Viestit: 2130
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Katkenneet iskarien alapään pultit

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tekno kirjoitti:mk3 mondeo farkun takaiskarin alapultti?

Tietääkö joku edes osanumeroa
ford 6729174 - tuollaisen numeron löysin, ja kyllä Google sillä pultin löytää...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Vastaa Viestiin