Alustaa Focus II

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
iFlanker
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Touko 2013 19:36

Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja iFlanker »

Olisiko kenelläkään kokemuksia alustasarjoista Focus 2:een (2.0 bensa STW -07)? Googlella olen löytänyt muutaman liikkeen, jotka myyvät JOM/Ta tech alustoja mutta kuulin näistä alustoista lähinnä pelkkää huonoa sanottavaa :roll: Tulevat kuulemma samalta tehtaalta parin muunkin merkin kanssa ja ovat kaikki ns. vähemmän hyviä, erittäin pintakovia tms. :?: Eibachin madallujousia olen kuullut kehuttavan mutta ei taida olla hyvä combo madallusjouset+vakioiskarit.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja KajS »

Ostin pari vuotta sitten n2o tuningilta Germaniasta Vogtland-alustan Mondeo mk3:seen. Se ylitti odotukset, sillä ulkonäön lisäksi muuttui (lue: parani) myös ajo-ominaisuudet huomattavasti. Vogtland-alusta on ollut myös siksi hyvä, että iskaritestit näyttää hyviä tuloksia vielä kahden vuoden ja noin 50000 km ajon jälkeen. Tosin, mulla kun on syntymävikana germaanit alustamieltymykset, tuo oiva Vogtland saattaa olla jonkun mielestä kova. Minä pidän siitä, oikeaa Autobahn&Nürnburgring-fiilistä vajaatehoisessa ajokissa :lol:

Tsiigaa sopivia ruuvattavia (Gewindefahrwerke) tuolta:

http://www.n2o-tuning.com/gewindefahrwe ... d-focus-2/

Suosittelisin koko alustan vaihtoa pelkkien jousien vaihdon sijaan, sillä työ on jopa helpompi kuin pelkkien jousien vaihto. Mulla on vielä kokonaiset alkuperäiset etutolpat tallella. Ja Jousien vaihdolla harvoin saa autoa tuntuvasti alemmas, mikäli madallus on toivomuslistalla.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
iFlanker
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Touko 2013 19:36

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja iFlanker »

Vogtland Gewindefahrwerk
Fahrzeutyp: Ford Focus 2 Turnier
Typdetail: DA3, DB3
Baujahr: 1.05 >
max. Achslasten: 1070 kg/1090 kg
Tieferlegung: 30-60/40-70mm

Tuollanen löyty 647e. Käsittääkseni tuo menisi koslaani, rekkarista löysin ton tyypin DA3 ja akselimassat 955/1090 kg.

Mites kova mondeosi sitten on/oli? Pääseekö sillä mökille pieni kuorma päällä ja millasta madallusta pidit päällä kun tuossa tuota säätövaraa näyttäisi olevan?
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja KajS »

Tuo kovuus on varmaan makuasia, mutta fakta on kantavuuden reilu paraneminen; niissä Vogtlandin jousissa on tavaraa varmaan 150 % siitä mitä vakioissa. Koetin "madaltaa" lisää laastisäkeillä; 150 kg laski perää 1 cm.

Itse asun käytännössä mökkitien päässä ja pääsen perille ja tielle takas, vaikka etupää on ruuvattu niin alas kun saa (iPhone menee juuri poikittain etuapurungon alle). Takapäähän jää "korkealle" noissa, kun säätöä ei ole.

Sanoisin, että Go for it. Offroadaaminen matalalla autolla on mielenkiintoista; poikani Datsun on matalimmillaan ollut 4 cm maasta ja sillä on silti päästy kavereiden mökeille yli kivien ja juurien.

Nuo arkifoordit vähän vaatii alustaa, vakioalustat on niin kuin ajaisi pallon päällä. Ota niin hyvä alusta kuin mihin on varaa. KW:t on varmaan vielä Vogtlandia paremmat. Ja muista muutoskatsastaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
iFlanker
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Touko 2013 19:36

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja iFlanker »

Kuulostaa ihan laatu alustalta sitten tuo Vogtland. Löysin myös jonkun "uuden" GTS Coilover setin. http://www.gts-sport.fi/gts_coilover.php Tämä kustanti n. 550e jossain liikkeessä ja Helsingistä päin löytyi yksi jälleenmyyjä, jolle laitoin viestiä saatavuudesta. Jos saan suht nopeasti tuon GTS-sarjan niin taidan kallistua siihen.. Mutta pittee miettiä :roll:
S-P-H
Viestit: 613
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Kaikki riippuu mitä ominaisuuksia alustassa arvostat? Noita perus alustasarjoja saa myös ihan
tunnetuilta merkeiltä, kuten Koni, KW, Bilstein ja H&R. Viittaan siis vaihtarina GTS tai muihin.
Noilta valmistajilta ihan perussetit maksaa just tollasta alkaen 500e satsi, joka on kuitenki
todella vähän per tolppa. Mutta sitten nämä 500e coiloversäädettävät ei varmaan laadullisesti
oli kovin kaukana "JOMmeista". Minä en ainakaan pilaisi hyvää autoa huonolla alustasarjalla.
Jäykkyyttä saa varmasti halvallakin, mutta arvostan myös muita ominaisuuksia. Sitä Eibach jousi + Focuksen oma iskari -yhdistelmää on tälläkin forumilla kehuttu hyväksi.
Kantsii tosiaa miettiä...
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja KajS »

Omiani vielä kehun: Vogtlandin etutolpat on vielä kahden talvenkin jälkeen ruuvattavissa, toisin kuin jotkut halpikset. Ei siis ruostetta, kun kaivaa suolamoson pois, tolppien väri on sama kuin paketista purkaessa (keltapassivoitu?). Ja takaiskarit toimii edelleen.

Seurasin poikien BMW:n madalluspuuhia; halvemman madallussarjan iskarit olivat antautuneet vuodessa, joten konia tilalle...

Mutta totta tuokin: Eibach on Eibach...Die Federn.

Minusta alustan parantamisessa juju piilee siinä, että auto asettuu niinkuin pyörien väliin, eikä "kellu" pyörien päällä ja olo on niinkuin rantapallolla ajelisi.

Eihän näissä alustahommissa mitään ylärajaa ole. Jos auton konstruktio antaa myöden, niin korkeus- ja jäykkyyssädettävä pitää olla, ja tietty säädettävät camberplatet ainakin eteen. Koirienkuljetukseen käy vaatimattomampikin, tärkeintä on ajoneuvon riittävän matala stance, jotta vanhempikin otus jaksaa kömpiä sisään ilman nosturia :lol:
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
terae
Ylläpitäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 21 Huhti 2013 20:08
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja terae »

Itselläni olisi myös edessä alustan uusiminen 2005 Focusiin. Ikä alkaa painaa alkuperäisvarustusta. Auto on jäämässä vaimon käyttöautoksi ja hän on sanonut arvostavansa enempi sellasta tuntua kuin 2011 Focusissa on. En tiedä onko näissä Mk2 ja Mk3 kovin suurta eroa alustassa, mutta mitä vaihtoehtoja suosittelisitte? Niitä Eibacheja ja vakioiskareita uusi satsi? Tavoitteena ei ole niinkään madallus visuaalisena tekijänä, vaan vähän jämäkämpi tuntuma (mihin voisi riittää jo alustan uusiminen vakioonkin, mutta ehkä samalla voisi hieman parantaa?).
Focus ST "Mandariini"
"Anyone who keeps learning stays young. The greatest thing in life is to keep your mind young." -- Henry Ford
iFlanker
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Touko 2013 19:36

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja iFlanker »

No nyt löysin jo suomesta liikkeen, josta voi tilata vogtlandia. Siellä oli myös bilsteinin 14&16 sarjat ilman hintaa toki, lähetin niistä tarjouspyynnön. Mutta nyt kuumottaa aika paljon nuo vogtlandit kun joku niitä kehuu :D

Halvinta alustaa en jokatapauksessa ikinä ottaisi, tullut huomattua muissa hommissa tuon halvimman olevan suht kallis loppupeleissä. Näyttäisi muuten tuossa focukseen menevässä vogtlandissa olevan myös takana korkeussäätö, 40-70mm. Ei muuta kuin tilausta vetämään ja tili sileäksi :D

Kukas mikäs alustan asentaisi paikalleen? Tekevätköhän rengasliikkeet niitä hommia kun ei paljoa kokemusta ole.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Hyvä edullinen parannus sekä ulkonäköön, että ajettavuuteen on Eibachin madallusjousisarja Focuksen omilla vaimentimilla. Asennuksen saa pakettina Fordilta. Tekevät mm. pyörien asentokulmien tarkistuksen ja auton muutoskatsastuksen.

Säädettävin tolpin olevat sarjat kannattaa Suomessa valita sellaisesta laatutasosta että tasonsäätö ei jumiinnu, ts. tolpissa on ruostumattomat kierteet ja ja säätörenkaat.
Ja kannattava "loppuhoito" myös näille on nivel- ja laakeritarkistus, 4-pyöräsuuntaus ja katsastus.

Useat rengasfirmat tekevät alustasarjan asennuksen ja säätötoimenpiteet; mm. Euromaster ja Vianor.
Torque Vectoring Control
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja KajS »

Jatkan vielä. Oma alustaprosessi meni seuraavasti:

1. Googletin saksalaisen firman, joka myy kaikkea kivaa pyörän ja korin väliin
2. Yritin ostaa halvemman Lowtec-sarjan, mutta mukava heppu n2o-tuningilta ilmoitti, että noita ei saa, ota joku parempi.
3. Painoin enteriä ja tilasin Vogtlandin. Odotin varmaan 5 päivää ja DPD toi paketin meidän kuistille.
4. Varasin ajan Motorinista Turussa ja vein auton ja sarjan sinne viihtymään puoleksi päivää. Menomatkalla hain Motonetista ne uudet täydelliset etutolppien yläpäälaakerit. (Ei tarvi vanhoja tolppia purkaa).
5. Hain auton asennuksesta ja ajoin suoraan Raisioon katsastamaan. Laillisesti oikein, käytännössä väärin, sillä viikon ajelu laastisäkit kyydissä olisi hakenut korkeuden kohdalleen. Nyt otteessa liian korkea navasta-kaareen-mitta, josta tosin ei katsastuksessa motkoteta. Pyysin nimittäin uusia mittoja otteeseen laitttamaan, kun se nyt on alempana. Ei katsottu tarpeelliseksi laittaa.
6. Viikon päästä nelipyöräsuuntaukseen.
7. Ajoa suupielet hymyssä, koska se muutos oli halutunkaltainen.

Ja ennenkuin koko alustasulkeisiin alkaa, kannattaa huolehtia siitä, että ne laakerit ja puslat on ehjät ja kunnossa. Ihan turha käyttää omia rahoja, kulutusluottoa tai viiskytvuotislahjashekkiä hienoihin tolppiin jos laakerit laulaa ja auto kulkee kylkimyyryä ratti vinossa...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Täytyy itsekin vastata tähän...
Olen minäkin harkinnut samaiseen Focus mk2 farm hankkia Vogtlandin alustasarja, ja kiinnostaisi tietää kokemuksia? En ole hankkimassa korkeussäädettävää käyttöautoon.
Kokemuksia löytyy kyllä laidasta laitaan (omistuksessa), Eibach, Koni, Weitec, Bilstein, H&R, Sachs ja Ford omat RS alustat...

Ostin kyllä jo Eibach jouset kyseiseen autoon, mutta en löydä sopivia iskareita...
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja svart »

viewtopic.php?f=4&t=5435&hilit=focus+alusta tuolla myös asiaa käsitelty hieman.

itellä oli aikoinaan h&r jouset ja vakio iskarit antautui kyllä nopeasti vaikka auto oli lähes uusi vielä silloin, vaihdoin seuraavaksi kw var II oli ihan ok muuten mutta ekan talven jälkeen tietyissä montuissa olin kuulevinani etu toplpissa lievää kolahtelua, eli ei oikein vakuuttanu niidenkään kesto.

ehdottomasti taakse vaihtakaa se ylätukivarsi säädettävään madalluksen yhteydessä, kun madaltaa joku 40-50mm niin takana onkin vakio tukivarsilla jo kamberia yli kaks astetta ja renkaat häviää kyllä aikalailla nopeesti, omilla kilsoilla lähes kesään. säädettävät tukivarret maksavat äkkiä ittensä takaisin kun maksavat noin 200 eur parilta, ihan samaa tukivartta löytyy niin eibachin nimellä kuin spm:nnä ym. Tinos garagelta suomesta ostin omani aikanaan kun hinta oli sama kuin maailmalta.

tuossa googelin ekan haun tulos ja kuva: http://www.jscspeed.com/catalog/Ford/20 ... Focus.html
Ford #11
yritäedes
Viestit: 2150
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Onko kellään kokemusta FK iskareista?
Tuolla niitä kaupataan ulosheittohintaan, siksi kysyn.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
MMP83
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Touko 2009 16:57

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja MMP83 »

Mulla on omassa -05 farkku focuksessa fk -30mm madallusjouset ja niihin sopivat iskarit. Ihan ok, kun en ole koskaan parempaa omistanut. Vertailukohtaa parempaan ei siis ole. Voittavat kuitenkin kuluneen alkuperäisalustan. Jouset pudottaa ihan sopivasti mielestäni 17" vanteille, iskarit toimii talven jälkeen vielä hyvin. Vuoden/ 15tkm olen noilla nyt ajellut. Mulla olis yhtä halvalla myynnissä fk iskarit Focus II, taakse, viistoperä ja sedan. Lähettivät ensin väärät, niin jäivät nurkkiin pyörimään.
"Trying is first step towards failure" Homer J. Simpson
Hana_Ana
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Kesä 2014 15:45
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja Hana_Ana »

KajS kirjoitti:Jatkan vielä. Oma alustaprosessi meni seuraavasti:

1. Googletin saksalaisen firman, joka myy kaikkea kivaa pyörän ja korin väliin
2. Yritin ostaa halvemman Lowtec-sarjan, mutta mukava heppu n2o-tuningilta ilmoitti, että noita ei saa, ota joku parempi.
3. Painoin enteriä ja tilasin Vogtlandin. Odotin varmaan 5 päivää ja DPD toi paketin meidän kuistille.
4. Varasin ajan Motorinista Turussa ja vein auton ja sarjan sinne viihtymään puoleksi päivää. Menomatkalla hain Motonetista ne uudet täydelliset etutolppien yläpäälaakerit. (Ei tarvi vanhoja tolppia purkaa).
5. Hain auton asennuksesta ja ajoin suoraan Raisioon katsastamaan. Laillisesti oikein, käytännössä väärin, sillä viikon ajelu laastisäkit kyydissä olisi hakenut korkeuden kohdalleen. Nyt otteessa liian korkea navasta-kaareen-mitta, josta tosin ei katsastuksessa motkoteta. Pyysin nimittäin uusia mittoja otteeseen laitttamaan, kun se nyt on alempana. Ei katsottu tarpeelliseksi laittaa.
6. Viikon päästä nelipyöräsuuntaukseen.
7. Ajoa suupielet hymyssä, koska se muutos oli halutunkaltainen.

Ja ennenkuin koko alustasulkeisiin alkaa, kannattaa huolehtia siitä, että ne laakerit ja puslat on ehjät ja kunnossa. Ihan turha käyttää omia rahoja, kulutusluottoa tai viiskytvuotislahjashekkiä hienoihin tolppiin jos laakerit laulaa ja auto kulkee kylkimyyryä ratti vinossa...
Kiitos viestistä. Itse toimin melkein samoin.

1 Tilasin Lowtecin sarja n2o-tunigilta
2 toimitus venyi 4:ään viikkoon liike kuitenkin piti hyvin ajantasalla.
3 Varasin aja paikallisesta korjaamosta jonne toimitin auton coilover-sarjan + etutolppien yläpäälaakerit. (päivän työ) Koria laskettu noin 4 cm (Sarja mahdollistaa madalluksen eteen 30-60mm ja taakse 40-70mm)
4 Korjaamo suoritti samalla nelipyöräsuuntauksen. (olisi myös hoitanut katsastuksen jos olisin huomannut mainita asiasta)
5 Huomenna tai ensiviikolla auto katsastukseen.
Alusta on juuri sopivan jämäkkä ja auto kulkee kuin juna. (ja näyttää hyvältä perä ei mielestäni roiku liian alhaalla)

http://outaantti.kuvat.fi/kuvat/Focus/2 ... 183023.jpg
Viimeksi muokannut Hana_Ana, 10 Loka 2014 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford 4D FOCUS STW 1.6VCT-DA3/264
Jap3
Viestit: 309
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

Onko tuossa säädettävä alusta? Hyvältä näyttää.

Olisi tyrkyllä -30mm alustasarja. Jääköhän perä roikkumaan alemmaksi kuin keula?
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Myzie
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Helmi 2013 00:26

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja Myzie »

Nostellaas vanhaa. Omaan MK2 Focukseen alustasatsi hakusessa, mallia kiinteä. Tuota Eibachin -30mm settiä tarjoiltu ja kehuttu.
Onkohan kenelläkään kuvia tolla setillä olevista autoista? Vannesetti on ympäriinsä 8x18 ET45 ja renkaat 225/40-18

Enemmän houkuttelee kuitenkin esim. HR:n -40mm setti, tollasesta setupista kuvia?

Ylipäätään jotain lisäinfoa madalletuista autoista, jääkö perä ylös/alas/ulos.. Jotain huomioitavaa tai mitä tekisitte toisin.
S-P-H
Viestit: 613
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Myzie kirjoitti:Nostellaas vanhaa. Omaan MK2 Focukseen alustasatsi hakusessa, mallia kiinteä. Tuota Eibachin -30mm settiä tarjoiltu ja kehuttu.
Onkohan kenelläkään kuvia tolla setillä olevista autoista? Vannesetti on ympäriinsä 8x18 ET45 ja renkaat 225/40-18

Enemmän houkuttelee kuitenkin esim. HR:n -40mm setti, tollasesta setupista kuvia?

Ylipäätään jotain lisäinfoa madalletuista autoista, jääkö perä ylös/alas/ulos.. Jotain huomioitavaa tai mitä tekisitte toisin.
Mulla on just tuossa lattialla odottamassa Eibachin jousisarja ja uudet Fordin Motorcraft vakioiskarit + Ford ( SKF) original yläpään laakerit yms tarpeelliset. Jouset makso 149 euroa saksasta ja oli parina päivänä halvemmallakin, jos jaksaa kytätä. Muut ostin ihan Tampereelta. Alkuperäisiskareihin päädyin ihan mielenkiinnosta, kun haluan kokeilla tota yhdistelmää. Voin kertoa kommentteja heti kun saan asennuskaverin kanssa aikataulut yhteen et pääsen vaihtaa. Mää tein tästä asiasta oman keskustelun johon kommentoin sitten.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Myzie
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Helmi 2013 00:26

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja Myzie »

Jees. Itellä postissa odottelemassa HR:n -40mm jouset. Niillä lähetään kokeilemaan.
jtlaine2
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Tammi 2018 22:13

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja jtlaine2 »

Focus 1.6 5d VM 2005 perus.

Siihen madallusta -40mm mutta kun H&R on tarjolla kahta versiota:

H&Part Nr. 29182-1
https://www.h-r.com/en/article/?article ... iernr=5060
Lowering [mm]: 40
Axle load front axle up to [kg]: 990
Registration Type: with roadworthy certificate
Registration Type: with General Certification (ABE)

vai

Part Nr. 29182-2
https://www.h-r.com/en/article/?article ... iernr=5060
Lowering [mm]: 40
Axle load front axle from [kg]: 991
Registration Type: with roadworthy certificate
Registration Type: with General Certification (ABE)

Eli erona tuo akselikuorma, toisessa 990 kiloon asti ja toinen alkaen 991 kilosta? Miten tulisi valita?

t. Jouni :ford:
jtlaine2
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Tammi 2018 22:13

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja jtlaine2 »

Autodoc tarjoaa valmistenumerolla nämä kaksi vaihtoehtoa ja erona tosiaan akselikuorma edessä mutta miten valita?


Akselikuorma, etu, enint. [kg]: 990
Madallus (mm): 40

vai

Akselikuorma, etu, väh. [kg]: 991
Madallus (mm): 40
Jap3
Viestit: 309
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

jtlaine2 kirjoitti: 20 Helmi 2024 19:07 Autodoc tarjoaa valmistenumerolla nämä kaksi vaihtoehtoa ja erona tosiaan akselikuorma edessä mutta miten valita?


Akselikuorma, etu, enint. [kg]: 990
Madallus (mm): 40

vai

Akselikuorma, etu, väh. [kg]: 991
Madallus (mm): 40
Näät nuo akselimassat esim. traficomista, mutta olen 99,9% varma, että sulle tuo enintään 990kg on oikea sarja. Tuo 991kg--> on 2.0 dieseliin.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
jtlaine2
Viestit: 15
Liittynyt: 21 Tammi 2018 22:13

Re: Alustaa Focus II

Viesti Kirjoittaja jtlaine2 »

Kiitti!
Vastaa Viestiin