Sierran vaihdelaatikon kannatinkumi

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Sierran vaihdelaatikon kannatinkumi

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

Kertokaapa mulle, että mikä on ku vaihdon joku pari tuhatta km sitte ton vaihdelaatikon kannatinkumin ku entinen oli paskana. Tuolloin vaihdelaatiiko hakkas siihen "runko" osaan missä se kumi on kiinni. MUTTA nyt on alkanut taas kuulu kolinaa sieltä!! Kun kurkkasin sinne niin näyttää että se kumi vaan antaa nii prkl periksi että se laskee sen vaihdelaatikon liian alas ja se hakkaa!! Niin voiko olla mahdollista että se kumi on noin äkkiä mennyt rikki?? kun Tunkilla nostaa siitä kumin kohdalta nousee varmaan 5-10cm ylöspäin... Atuohan on Sierra sedan -90 2.0i
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Miten vaihdelaatikossa pysyy öljyt sisällä?
Itellä oli aikanaas samoja ongelmia. Ei edes vaihteet pysyny pitämättä päällä ku laatikko oli niin vinossa. No toisen kumin vaihdon jälkeen rupes homma toimimaan.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

No kyllä siellä öljy tippoja näkyy kun kurkkaa auton alle... Itellä kans 2 vaihteen kans vähän ongelmia, mutta pysyy kyllä pitämättä. Pitää vissiin uus kumi hommata...
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

En nyt tarkalleen muista miten noi sierrassa menee mutta missäs kunnossa sulla on koneen kannakkeet?
Escort 1.8 sport -97
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

Oon kyllä yrittäny niitäkin tutkailla ja kyllä ne näyttäs vielä ihan iskussa olevan. En oo kyllä verrannut uusin että siitä en sitte tiiä :roll:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

no koitappas laittaa vaihde päälle ja känkkä niin kireelle kun kahvasta saat ja sitten pelti auki ja kaveri kattelee kuinka kone liikkuu kun koitat lähteä varovasti liikkeelle
Escort 1.8 sport -97
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Eli korjaahan öljyvuodot samalla.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu kyllähän se öljykin pehmentää kumia aikas paljon mutta ei nyt ihan parin tuhannen km aikana niin paljoa

Itse kyllästyin tuohon sierran laatikon palkkiin kun on alkujaan niin pirun löysä se kumi ja mk2 escortissa ottaa aika herkästi kiinni jos paljoa liikkuu

Uuden kumin hommasin ja se pyöreä lautanen mikä siellä on niin madalsin sitä niin paljon että kun sen lautasen kiristi laatikkoon niin se lautanen puristui muutaman millin sitä kumia vasten. Alunperinhän sen lautasen ja kumin välissä on varmaan sentin rako uudellakin kumilla

Tuli ihan suht jämäkkä eikä nimismiehenkiharoissakaan hakkaa enää kardaanitunneliin :D
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

Ok. Kiitti vinkeistä!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No en nyt tarkalleen muista millanen se kumi systeemi oli siinä kannakkeessa, mutta ite kumi ei välttämättä oo rikki vaan se kumia vasten oleva metalli oli omassa ruoskassa murtunut kulmasta ja näin ollen kumi pääsi höllymään liikaa, ite kumi oli kyllä ihan ehjä vielä siinävaiheessa.
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

joo käytin sitä kumia irti sieltä niin ei siihen oikeen muuta syytä löytyny kun se vaan että se on niin löysä ja laskee vaihdelaatikon liian alas. Ois ne koneen puslatkin kyllä hyvä joskus uusia. Tietääkö kukaan onko olemassa mitään vahvempaa kannaketta?? tai onko niitä yleensäkään monelta eri valmistajalta, että onko niissä laatueroja?
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

Osaisko kukaan vastata tohon edelliseen?????
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

Tuukka06 kirjoitti:Osaisko kukaan vastata tohon edelliseen?????
paras on alkuperänen laatikon tuki! haet foordilta, hinta n, 35e
jos laitat tarvikkeen ja lähdet kokeilemaan, huomaat että vika ei ole kadonnut. ja tämä koskee nimen omaan mt-75 laatikkoa!
Tuukka06
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2007 10:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tuukka06 »

No tuo auttoi jo paljon kiitos! tarvike se taitaa olla mikä on nyt paikoillaan
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

yksi vaihtoehto on valaa sikakitillä sen kumin reunat umpeen ylä ja ala puolelta joka omassani on toiminut hyvin, bonuksena jäykistää kumia jonkin verran 8)
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Viesti Kirjoittaja tub »

mr.oohoosee kirjoitti: paras on alkuperänen laatikon tuki! haet foordilta, hinta n, 35e
jos laitat tarvikkeen ja lähdet kokeilemaan, huomaat että vika ei ole kadonnut. ja tämä koskee nimen omaan mt-75 laatikkoa!
Omaan sierraan vaihdettiin eilen korjaamolla kyseinen kumi. Fordilta hain ja maksoi tasan 35e eli kannattaa suosia alkuperäistä, kun tarvike olisi maksanut varaosamaailmassa 30e. Kyseinen kumi on sitten niiteillä kiinni poikittaispalkissa ellei ole jo aikaisemmin porattu auki. Poikittaispalkin poisto on katillisissa malleissa vaikeaa, kun pitää ottaa pohjalevy pois, että pääsee palkin vasemman puolen pultteihin kiinni.

Vanha kumi oli aivan loppu ja alkuperäinen, eli kyllä sen pitäisi 250tkm sitten kestää ainakin asfalttiajossa.
Vastaa Viestiin