Mk2 Norm.alusta<ST200

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Mk2 Norm.alusta<ST200

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Onko kukaan kokeillut, että käykö st200 alusta muihin malleihin ?
TD ja st alustat ovat sopivat toisiinsa. Saattaa olla ehkä jotain eroja, mutta jos iskarit eivät sovi, niin onko kokeiltu jousia vaihtaa ?
Pitäis saaha jotku sopivat sporttipaketit alle kuten st malleissa..jämäkämmät mutta tiputtavat 15mm sopivasti. 40mm-30mm alustat eivät ole näin heti ensimmäisenä listalla, vaikka toisivat lisää näköä ja tuntumaa, mutta käyttöautossa korisarjan kanssa ei ole toivoa päästä mihinkään.
Viimeksi muokannut Mondi, 24 Maalis 2007 14:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Tietoja

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Kävin tuossa kyselemässä alustan eroista. Jouset ovat samanlaiset takana..erona että ovat 11mm matalammat, mutta muuten ovat identtiset. Etujousissa on eroa pikkusen, 1mm paksummat. Iskarit ovat sportti iskari nimellä ja takana taas ovat identtiset vakioalustoihin nähden. Etu iskarit pitää tarkistaa foordilta vielä, koska varaosakirjasta ei ollut selkeetä tietoa, että onko paksuudet samat, mutta eiköhän se näillä tiedoilla viittais siihen, että ovat käypäset. `

Maanantaina sitten selviää lisää etuiskareista..ellei joku ehi ennemin jo kertoa ?
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

ei hajuakaan

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Ei ollu tfoortillakaan mitään tietoa, kovasti vain mainostettiin varaosan perässä lukevan ST. TAkapää on siis käypänen kevyesti, mutta tossa järkeillessä mietin, että jos on jotain eroa iskarien kiinnityksessä, niin se tulee napa-asetelmassa varmaankin huomattua sitten. Sen näkee sitten, koska ei voi olla paljosta kiinni etupään kanssa. Kuvia vaihosta ja miten onko ilmemuuttunut, niin voitte kuvista päätellä tälläviikolla kun saan tallissa homman valmiiksi.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Noniin

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Nyt on etupää purettuna, pientä suolan aiheuttamaa jumitusta pulteissa oli, että kunhan saan nyt etupään kiinni ennen katastustta. mutta mutta

Etujousia vertailtiin, niin ovat edessä kierroksen tai puoltoista tiheemmät ST200 ja taka jousiin vertailtuna, ST mallin etuset ovat pidemmät, mutta se siinä sitä jämäkkyyttä tuokin, kun jousi puristetaan kokoon, niin tiheempi ja paksumpi kierre on sopivasti jäykentämässä ajotuntumaa. Moottorin paino sitten tasaa jousien yleis ilmettä. Iskarit ovat sportti iskarit nyt, mutta niitä vertaillessa vakioalustaan, on tyyppikoodit ja varaosakoodit samoja ST alustan kanssa. Joten voimme todeta sen, että vakioalustaan pystyy laittamaan ST mallisarjalaisen alustan helposti.

Paketin kasauduttua annan lopullisen tiedon, mutta jatketaan näillä eväillä.

Tämänhetkinen koskee siis jousia ja iskareita. Jos innostusta riittää, on tutkimuksen alla vakaajat
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Eih

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Ei skeida..15 kertaa jo tilatessa painotin.ST200. Sieltä putkahti silti normi V6 alusta, eikun takasin vaan, vaikka joutu katastuksen takia asentamaan etuset. TUlipahan kuitenkin hyvitystä liikkeen taholta ja tilaukseen meni eibachin alusta sitten, joten ei sen enempää tuosta st20 alustasta. Hermot meni (=
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ei tätä mihinkään poisteta. Ei ymmärrä ? :roll:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2516
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Aivan.... ihan turha poistella jos on asiaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Selviö

Viesti Kirjoittaja Mondi »

Ok..aattelin, että ei vie turhaa ilmakuutiota tämä, kun meni alustan vaihto reisilleen.

Tulipahan todettua, että takajousilla ei ole eroa, ainoastaan etujousilla on paksuus eroa hieman, kun V6 koneessä n.60kg enemmän massaa edessä.
ST alustaa ei valitettavasti enää jaksa testata, sillä sen joutuisi Fordilta tilaamaan, eikä innostus riitä. Elikkä jos meinaatte st200 alustaa, niin sen pitäisi mennä kevyesti Mk2 mallissa perus monttuun, varmistakaa vain etuiskareiden paksuus olka-akseliin nähden, että ei tule yllätyksiä sekä napa-asetelma.

Kyllähän tosta varaosaliikkeen moasta saatiin silti jotain tietoja selville. Älkää sitten naurako jos liikenteessä liikkuu "maasturi", ei oo helppoo kun katastukseen piti laittaa jouset kummiskin :P
Vastaa Viestiin