Mondeon ohjaustehostin

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Timppa74

Mondeon ohjaustehostin

Postby Timppa74 » 24 Feb 2007 09:12

Mulla on v6 farkku -96 ja ohjaustehostin lykkää öljyt ulos apparin puolelta kumi letku irtoo vaik on tupla klemmari. Mistä vois hakee vikaa 3kertaa pakkases laittanu putken takaisin paikoilleen :cry:

Artisokka
Posts: 73
Joined: 04 Dec 2006 18:18
Location: Kajaani

Postby Artisokka » 27 Feb 2007 21:07

äkkiseltään tulis mieleen että on vettä seassa ja se sitten jäätää ja paine poksauttaa pois. Öljyjen vaihtoa tehostimeen vois suosittelisin, siis että paluuletku pois ja uutta öljyä kunnes tulee puhtaana letkusta että putsaantuu putketkin.
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986

User avatar
NiceMan
Moderaattori
Posts: 1683
Joined: 03 Feb 2005 20:39
Location: Helsinki
Contact:

Postby NiceMan » 27 Feb 2007 21:43

JA ei ole paha asia vaihtaa öljyt tehostimeen... moni vaan unohtaa sen...
Itse vaihdoin syksyllä ja voi nautintoa kun alkoi toimimaan jouhevasti.
Vanhoilla öljyillä hihna huuti joskus, tökki satunnaisesti takasi.

Itse otin putken irti ohjausvaihteesta, laitoin astian alle ja kun öljyt oli valunut ulos kääntelin ratista laidasta laitaan kunnes öljyntulo loppu.
Putki kiinni, uutta öljyä sisään, kone käyntiin, kääntelyä ratista, kone seis,öljyt ulos kertaalleen ja sitten uudet öljyn sisään.

On kirkasta nestettä nyt ja hyvin rokkaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Käytis)
http://www.riceracing.net/Gallery/
ISÄ 05.09.2011 23:17

Artisokka
Posts: 73
Joined: 04 Dec 2006 18:18
Location: Kajaani

Postby Artisokka » 28 Feb 2007 07:16

Itse tein niin että paluuputki pois ohjaustehostimen öljysäiliön kyljestä ja öljyastia alle, kone käyntiin ja kaveri kaatamaan uutta öljyä ja huutamaan millon seis jos pinta vajoaa liian alas. Tätä niin pitkään että paluuputkesta tulee kirkasta tavaraa. Mutta ei yhden miehen hommaa, ja kahdestaankin kannattaa olla varovainen ettei pääse säiliö tyhjäksi.
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997

Entinen: Saab 90 2.0 1986


Return to “Alusta”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests