
Ensimmäisenä ohjeena sanoisin että kun tilaat uudet tukivarret ja raidetangon pään, varmistu että mukana tulee UUDET pultit ja mutterit osien kiinnitykseen. Suurella todennäköisyydellä jostain jengat korkkaa. Varastossa pultteja/muttereita ei motonetista saanut ollenkaan, kahdesta ford liikkeestä myytiin eioota, tilaamalla olis saanut, toimitusaika alkaen 4 päivää. Tämä tieto lämmittää kovasti kun auto on pihalla levällään ja kuljet mutterit taskussa uusia etsimässä pitkin kylää.
Homman aloitin ruuttaamalla tarpeeksi irroitusöljyä kaikkiin liitoskohtiin..
Ekaksi irroitin alapallonivelen, takapuolella oli mutteri ja etupuolella aika iso torx-pää
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=56
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=57
sitten etummaisen puslan kiinnityksen kimppuun, siinä tavallinen pultti ja mutteri toisessapäässä, tottakai. Näköjään 15mm etupuolella, takapuolella oli muistaakseni isompi? Saattaa olla tiukassa joten jatkovarrelle saattaa tulla käyttöä..
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=54
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=55
Sitten irroitin takimmaisen puslan ulomman pultin
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=53
ja sisempi pultti on luonnollisesti moottorin puoleisella reunalla, saattaa olla ravan peitossa joten kannattaa kopsutella puhtaaks ensiks ettei avaimet lipsu...
Kun alapallonivelen pultti, etupuslan pultti ja takapuslan 2 pulttia on irti, täräytin kylmästi lekalla alapallon nurkilta tukivarren irti ja rengasraudalla kampesin puslien puolen irti apurungosta. Ei ollut kovin tiukassa, jämptillä otteella vaan irti niin lähti nätisti.
Sitten uusi tukivarsi paikoilleen, laitoin ensiksi puslien pään sisään, sitten alapallonivel koloonsa. Pultit ja mutterit näppituntumalla kiinni.
Sen jälkeen momenttiavain kätöseen, alapallonivel 50nm tiukkuuteen.
Takimmainen sisempi puslan pultti 120nm tiukkuuteen ja sit vielä 60 astetta lisää.
Takimmainen ulompi puslan pultti 120nm tiukkuuteen.
Etummaisen puslan pultti 120nm tiukkuuteen ja 90 astetta päälle.
Sit pitäisi näyttää about tuolta
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=44
Satavarma en ole muistanko pilkulleen oikein nuo momentit ja kiristysjärjestyksen, kukin tarkastakoon paremmista lähteistä jos varmuuden haluaa

Sitten raidetangon pään vaihtoon. Korjausopas neuvoo merkkaamaan jollain haluamallasi tavalla kohta missä vanha tangon pää on, kohta ja asento. Itse katsoin vaan ton stopparimutterin paikan, ettei se muutu, niin uusi pää menee aika liki.
Ensiksi löysäsin mutteria raidetangon tosta jengojen kohdalta, muistaakseni 2 kpl 22mm avaimia tarvitsi tähän. Ei paljoa, sen verta et pamahtaa auki.
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=50
http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=49
Sitten avataan kiinnitysmutteri, saattaa olla että tarvitsee kuusiokoloavanta päässä, muuten mutteri pyörii tyhjää
Mutteri kun on irti, otetaan ulosvetäjä ja pamautetaan tangonpää irti kolostaan, oli tiukassa, ulosvetäjä oli tilanteen ehdoton pelastus

http://s1290.beta.photobucket.com/user/ ... ort=3&o=51
Pyöräytä uusi raidetangon pää jengoilleen, tappi koloonsa, mutteri paikalleen ja kuusiokolon kanssa kiristetään niinkuin avatessakin ja se on siinä!
Eikä muuta ku kamat kasaan, aurauskulmien tarkastuksen kautta baanalle 8)