1.6Ohcn kansi 2.0 Ohc:hen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

1.6Ohcn kansi 2.0 Ohc:hen

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Mitä pitää huomioida jos laitan 1.6sen kannen 2.0 Ohc:hen
käykö heittämällä ym..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

plug and play
Focus 1.0 edition a6 2017
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

eli kaikki natsaa eikä mitään tarvii vaihtaa ym
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

nyt en kyllä oo kansipahvista ihan satavarma
Focus 1.0 edition a6 2017
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

2l kansipahvi vain väliin niin tulittaa hyvin kunhan muistaa käyttää 98 bensaa, ja tulee vakio koneeseenkin ihan mukavasti potkua lisää
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ihan ot:na pakko sanoa että johan on mittaa rotan sigulla :D
Escort 1.8 sport -97
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

evolution kirjoitti:2l kansipahvi vain väliin niin tulittaa hyvin kunhan muistaa käyttää 98 bensaa, ja tulee vakio koneeseenkin ihan mukavasti potkua lisää
Millaseksi tossa nousee puristus? Onko kokemuksia paljonko tulee tehoa lisää?

Onko 1.6 kannessa jotain muuta hyötyä, jos vaikka vertaisi plaanattuun 2.0 kanteen?
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)
Paljonko joutuu maksamaan 1,6 kannesta, jos sellaista ei omista? Eihän esim. 1mm plaanauskaan maksa ku about 50e koneistamolla.

Onko se hyvä vai huono asia, että vena on pienempi? OHC taitaa olla aika holo? Tietty isoilla kiekoilla isot venat toimii, eli riippuu kai mistä alueelta sitä tehoa alkaa hakemaan.
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

multa saat 1.6 kannen jos tarviit ja halpaan hintaan.voit tulla hakemaan koska vaan on nimittäin yks ylimääräinen
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Sultzi kirjoitti:Ei siinä 1.6l kannessa muuta hyvää taida olla koskemattomana kuin korkeempi puristussuhde sen kanssa. Imuventtiilihän on pienempi kuin 2.0l, vai oliko se pako? Se on sellainen halpa viritys :)
Pakovena on pienempi (imu sama kuin 2.0).

Pelkillä puristuksien nostolla mitään oikeita tehoja saada lisää, mutta jotain pientä piristystä tietysti tulee 2litraseen tuolla kannella jos käyttää vielä 2litrasen nokkaa tuossa 16 kannessa.

1600:n kansi on parempi lähtökohta virittelyyn muutenkin kuin 2.0 kansi, koska "työstö" varaa on kanavissa enemmän. Mutta jos kanaviin ei tehdä mitään muutoksia niin ihan samaan lopputulokseen pääsee jos vaan plaanaa sitä 20 kantta sen pari milliä.

2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Edelleenkin se ruiskumallin kansi taisi olla paras virtauksiltaan vakiona, mutta sehän tosin on kaksilitraisen. Eli 'is' kansi "laskettuna" on varmasti varteenotettavin vaihtoehto.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Jaakko85 kirjoitti:Edelleenkin se ruiskumallin kansi taisi olla paras virtauksiltaan vakiona, mutta sehän tosin on kaksilitraisen. Eli 'is' kansi "laskettuna" on varmasti varteenotettavin vaihtoehto.
IS kansi virtaa parhaiten noista kansista vakiona. Isoja tehoja haettaessa sitäkin joutuu täytehitsaamaan ja kanavia muokkaamaan aika lailla.

Katu koneeseen laskettu is kansi on varmasti myös ihan passeli vaihtoehto. Molempia on käytetty aihioina noihin kisakansiin (1.6 ja 2.0is). Siitä kumpi niistä on lähtokohdiltaan parempi ei ole tietoa kun en mikään kansivelho ole mutta tuosta 1.6 kannesta tämä paikallinen virityspaja noita kisakansia useimmiten vääntää.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Sultzi kirjoitti:Joka voi johtua myös siitä, että kuinka paljon enemmän noita 1.6l kansia on tarjolla verrattuna 2.0i kansiin ja hintakin on merkittävästi eri.
Osittain varmasti voi johtua myös tuosta.

Kyllähän kaikista oharin kansista saa kunnollisen virikannen tehtyä, kysymys onkin vain siitä mistä kannesta sen tekee helpoiten. 8)

Mulla itellä on perus 20 kannesta tehty kisakansi. Huomenna näkee miten escortin koppa liikahtaa.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Onhan toki 1.6l se hyvä puoli, että ne kanavat on tosiaan pienemmät ja niistä saa muotoilla just sellaset kuin haluaa, ei välttämättä tarvii täytellä kuten 2.0l kansissa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tähän on varmaan turha alkaa taas jauhamaan noiden kansien eroja virityksessä koska siitä on jo ollu aikaisemmin puhetta ja alkuperäinen kysymyshän oli mitä täytyy ottaa huomioon kunton kannen vaihtaa

ja varmaan kaikille tärkeintä kulutus tippuu ihan julmetusti kun heittää sen pikku kannen siihen, itszellä meni aikoinaan kaasarilla ja 2l lohkolla ja 1.6 kannella jossa mieto viri nokka n.5.6-6l matka ajossa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

s.o.h.c kirjoitti:[2litranen 1.6 kannella = puristukset luokkaa n. 11:1 (karkeesti)
Eikös toi ole aika levoton puristus katukäyttöön vakionokalle?

Itsellä on tuossa pihassa yksi 2.0 OHC EFi Sierra ja olen miettinyt mitä siihen voisi halvalla tehdä kun käyttöautopitäisi saada. Jos se kulutus putoaa puristuksia nostamalla, niin kuulostaisi aika hyvältä :-)

Vähän haaveilin vääntävästä nokasta, mutta kun ovat niin sikahintaisia, että tuohon projektiin ei tällä hetkellä rahaa irtoa, kun toinen "oikea" projekti on niellyt kaikki nekin vähät. Nokka oli aika kulunut, liekö käytetty huonoja öljyjä kun mittarissa pitäisi olla vasta 140tkm.

Puristuksista kun puhutaan, koitin kysellä tuohon projekti autooni sopivaa puristusta (XR4x4, 2,9l 12V konella ja Kentin V6T46 nokalla). Usilla männillä kun pompsahtaa 11:1 tasolle, joka lienee kuitenkin liikaa. Ajattelin palotiloja muotoillla 5cc pienemmäksi, niin saisi 10:1, joka perstuntumalta voisi olla ihan hyvä. Kommenttia?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

markkul kirjoitti: Eikös toi ole aika levoton puristus katukäyttöön vakionokalle?
Toimii ihan hyvin, ja vielä paremmin jos ruuvaat siihen 1.6:sen kanteen 2-litrasesta nokan. :wink:
sek
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Helmi 2006 15:54
Paikkakunta: S-joki

Viesti Kirjoittaja sek »

Mitenkäs onko kellään kokemuksia 1.6 OHC ja 2.0 nokka? Onko mitään havaittavissa verrattuna 1.6:n omaan nokkaan? :?:
Ford Escort 1.6 MK1 -74
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä kuulemma pientä eroa on havaittavissa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Regu kirjoitti:Ihan ot:na pakko sanoa että johan on mittaa rotan sigulla :D
Tekstiä muotoiltu. :)
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

Mulla oli tanarin 1,6 moottorissa 2-litrasen nokka,peltisarja ja 2-kurkkunen kaasari.oli huomattavasti nopeampi kuin 2-litranen taunus,näin ainakin kaveri sano kun oli kyydissä.itte en osaa sanoa,kun en moisella ole ajanu.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mulla oli laskettu kansi ja 2-litrasen nokka omassa 1.6:ssa,
en huomaa persdynossa mitään eroa vakio 2-litraseen mikä nyt on.
Ei siitä mitään kilpa-autoa tule tosiaan,mutta "pirteä ikäisekseen" :wink:
Kyllä laitan jossain välissä omaankin tuon 1.6 kannen.
Ei kustanna kuin sen kannentiivisteen ja sen että jaksaa ruuvata.
Ja tietysti se back-cut venttiileihin,ei maksa juuri mitäänja kulkee ihan mukavasti kumminkin.
Rrrkele kun menin myymään peltisarjan pois just ennekun tuli ittelle "tarvetta"..
ei sieltä mitään junia t...
sek
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Helmi 2006 15:54
Paikkakunta: S-joki

Viesti Kirjoittaja sek »

Paljonko kantta oli laskettu ja mikä oli puristussuhde? Voisi kokeilla omaankin kotiviritystä :twisted:
Ford Escort 1.6 MK1 -74
Vastaa Viestiin