Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juhahu
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Helmi 2015 11:17

Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja juhahu »

Transitin 2.4 dti robottilaatikon olen muuttanut manuaaliksi keppi- ja kytkinversioksi. Jotta autoa pääsisi kokeilemaan taas liikkeelle, myös moottorin ohjaus pitäisi ohjelmoida manuaali moodiin. Homma on ollut työn alla jo vuosia ja tässä matkan varrella kysyessäni asiaa Fordilta, vaikutti ettei heillä ollut aitoa tahtoa asiaan paneutua. Onko moottoriohjauksen ohjelmointi yksin Fordin heiniä vai löytyykö tähän taitoa jostain muualta? Projekti Kuopion seudulla.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Renee »

Osta yksikkö samasta autosta kun sinun nyt manuaalina. Sinä laitoit laatikon hallintalaitteen oliko paljon sähköhommia lisänä. Kyllähän se monessa merkkihuollossa on toi juttu jos siellä ei remppaa tehdä muu palvelu on sitten jäykkää. Tuossa muualla palstalla vaihto moottorin ja ne sähköosat mitkä siihen kuului niin toimiva peli tuli. Monesti noi ohjelmistot ja päivitykset on suojattuja merkkihuolto niitä asentelee..l
https://www.ebay.co.uk/c/1933948513
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Ehkä se ei niin innostunut vastaanotto fordilla juontaa siihen että he eivät voi mitenkää taata mitenkä tämä sun kompinaatio toimii sen ohjelmoinnin jälkeen.
"harder" is not a very good safeword
juhahu
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Helmi 2015 11:17

Re: Transit 125 T 350 vm. 2003 moottorin ohjauksen ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja juhahu »

Näinhän se tietenkin merkkihuollossa on, mutta eipä nyrkkipaja asiakas mitään takuuta ohjelmointi yritykselle olisi vaatimassakaan.
Muuten robottivaihteen (durasihft) purkaminen on helppo, siihen liittyvä sähkösarjat on erillisiä kuten myös hydrauliyksikkö. Vaihdekepille on korissa reikä ja kytkimen pääsylinterille paikka kuten myös työsylinterille kytkinkopassa. Manuaalin polkimetkin käy nätisti paikalleen. Ainoa pieni ongelma on vaihdelaatikon vaihteensiirtoakselin kokoero ja pään erilainen kiinnitys vaihteensiirtäjän välikappaleeseen. Minä ratkaisin ongelman rälläköimällä molemmat välikappaleet ja hitsaamalla sopivat osat yhteen. Ainakin elottomana kytkin ja vaihteet toimii moitteetta.
Durasihftin muttamisia manuaaliksi on maailmalla tehty paljon koska automaatin hydrauliikka vaikuttaa ajan myötä olevan epäluotettava, se tuppaa keräämään mm. ilmaa josta aiheutuu monenmoista ongelmaa ja johon (ilmaamiseen) minäkin kyllästyin. Ilmeisesti Ecun ohjelmointi hieman riippuu tehoversiosta ja syöttöpumpun mallista. Sen olen ymmärtänyt että asiaa tarvitaan mm. ao. mallin kalibointinumero ja mahdolisesti myös molemmat kahdet toimivat avaimet. Mahdolista sen pitäisi olla, mutta kuka osaa ja tahtoo yrittää, on nyt etsinnässä. Muuten auto olisi kuosissa, suht. vähän ajettu 170 tkm.
Vastaa Viestiin